Jak nie stracić gwarancji na panele podłogowe?

Tekst Krzysztof Kowalski, konsultant sieci Komfort

Producenci paneli podłogowych napominają - gwarancja na ich produkty dotyczy tylko paneli ułożonych zgodnie z ich zaleceniami.

Krzysztof Kowalewski, konsultant sieci Komfort
Krzysztof Kowalewski, konsultant sieci Komfort
Fot. KOMFORT
Mimo, że można jeszcze spotkać panele łączone przy pomocy kleju na tak zwane pióro-wpust to te produkowane obecnie przystosowane są przede wszystkim do łączenia bezklejowego, na zatrzask ("klik"). Wprawdzie dzięki temu ich układanie jest proste, ale nie należy tego zbyt bagatelizować. By to zrobić samodzielnie, powinniśmy wcześniej zdobyć przynajmniej podstawową wiedzę. Źle ułożona podłoga nie tylko będzie szpecić wnętrze, ale też stracimy na nią gwarancję. Zwykle bowiem producenci zaznaczają, że dotyczy ona tylko paneli ułożonych zgodnie z ich zaleceniami. Nie wolno też pominąć okresu karencji paneli laminowanych. Płyta nośna z HDF, czyli najważniejsza warstwa paneli, jest materiałem o właściwościach higroskopijnych. Oznacza to, że pod wpływem wilgotności może zmieniać w pewnym stopniu swoją objętość. Wilgotność w domu będzie się różnić od tej w sklepie czy podczas transportu. Przed montażem pozostawmy więc przez kilka dni nieotwarte paczki w pomieszczeniu, w którym mają być układane (zwłaszcza w okresie zimowym). Wystarczy ułożyć je jedna na drugiej w odstępie 50 cm.

Uwaga! Pamiętajmy też, że wymiany wadliwych paneli możemy domagać się tylko wtedy, gdy nie zaczęliśmy ich jeszcze układać. Jeżeli natomiast prace zostały już rozpoczęte, możliwość złożenia reklamacji automatycznie tracimy.

Zapisz się na NEWSLETTER. Co tydzień najnowsze wiadomości o budowie, remoncie i wykańczaniu wnętrz w Twojej poczcie e-mail: Zobacz przykład



Skomentuj:

Jak nie stracić gwarancji na panele podłogowe?