Nietypowo w garażu - brama boczna

red.

Pierwsze skojarzenie z otwieraniem bramy garażowej? Oczywiście skrzydło unoszące się do góry i chowane pod stropem garażu. Dlatego zaskoczeniem dla wielu może być brama, która podczas otwierania zamiast w górę, przesuwa się... w bok. W jakich sytuacjach sprawdzi się to rozwiązanie?

W bramach bocznych segmenty nie są ułożone w poziomie (jak w bramach unoszonych do góry), ale pionowo
fot. Hörmann

W ofercie producentów bram garażowych można znaleźć - obok tradycyjnych bram uchylnych, segmentowych i rolowanych - także bramy segmentowe przesuwne, otwierane na bok. Takie boczne bramy to doskonałe rozwiązanie, kiedy ze  względów architektonicznych (garaż ze skośnym dachem, rozprowadzone pod sufitem instalacje) nie ma możliwości, żeby  zastosować bramę, która podczas otwierania jest chowana pod stropem. Sprawdzi się ona też w garażach o niskim nadprożu - potrzebuje zaledwie ok. 10 cm wolnego miejsca. Należy jednak pozostawić pewną odległość między krawędzią otworu montażowego a ścianą, na którą składać ma się brama – od 15 do 45 cm.
Brama boczna jest również doskonałym rozwiązaniem wtedy, gdy chcemy zachować wolne miejsce pod sufitem, na przykład na przechowywanie długich, nieporęcznych i rzadko używanych rzeczy - nart czy deski surfingowej czy kajaka.

Szybko i wygodnie

Brama przesuwana na bok daje nam możliwość wejścia do garażu już po częściowym jej otwarciu. Przy tradycyjnej bramie unoszonej do góry musimy zwykle czekać na jej całkowite otwarcie, żeby móc wejść do garażu. Jeśli więc w naszym domu brama ma stanowić jedyne wejście do garażu - warto zastanowić się nad zamontowaniem bocznej. Dzięki temu, kiedy musimy wejść do garażu po zakupy, wyprowadzić z niego rower czy kosiarkę albo po prostu zajrzeć do środka, nie będziemy musieli czekać na całkowite przesunięcie skrzydła; dostęp do garażu będziemy mieli już po kilku sekundach. W bramach z napędem istnieje możliwość dostosowania szerokości otwarcia częściowego do indywidualnych potrzeb. Ta funkcja jest obsługiwana pilotem lub za pomocą opcjonalnego uchwytu w bramie z wbudowanym modułem radiowym.

Cicho i bezpiecznie

Segmenty (wypełnione pianką poliuretanową, izolującą cieplnie i akustycznie), z których zbudowana jest brama, mają łączenia zaprojektowane tak, by zapobiec przypadkowemu przytrzaśnięciu palców. Mechanizm zabezpieczający działa podczas otwierania i zamykania bramy; w razie  napotkania na przeszkodę w obszarze otwierania lub w obszarze prowadnicy ściennej, natychmiast się zatrzymuje, dzięki czemu mamy pewność, ze nie zniszczy rzeczy pozostawionych przypadkowo na trasie jej ruchu. Bramy boczne mają też dobre zabezpieczenia przeciwwłamaniowe.

Specjalnie zaprojektowane podwójne rolki bieżne zapewniają lekką i cichą pracę bramy oraz jej precyzyjne prowadzenie. W dolnej części panele są bezpiecznie prowadzone w zaokrąglonej szynie podłogowej, a w górnej – przez stabilne podwójne rolki bieżne. Aluminiowa szyna podłogowa, otwarta na obu końcach, nie jest zagłębiona w podłożu, lecz montowana nawierzchniowo (ma tylko 25 mm, więc nie przeszkadza podczas wjeżdżania czy wchodzenia do garażu). Oznacza to prosty montaż, ułatwia również odpływ wody i czyszczenie, co ma wpływ na trwałość całej konstrukcji.

    Więcej o:

Skomentuj:

Nietypowo w garażu - brama boczna