Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

We Francji znaleziono sposób na uciążliwych telemarketerów. Polska wykorzysta ten pomysł?

Marcin Kozłowski

Od 1 czerwca każdy Francuz, który nie będzie chciał otrzymywać ofert od telemarketerów, będzie mógł zastrzec swój numer za pomocą specjalnej strony internetowej o nazwie Bloctel. Niewykluczone, że podobne rozwiązanie pojawi się także w Polsce

12.06.2010 WARSZAWA , PREZES PRAWA I SPRAWIEDLIWOSCI , KANDYDAT NA PREZYDENTA , JAROSLAW KACZYNSKI PODCZAS OTWARCIA CALL CENTER W CENTRUM INFORACYJNYM " EUROPEJSKI " W HOTELU EUROPEJSKIM . FOT. SLAWOMIR KAMINSKI / AGENCJA GAZETA SLOWA KLUCZOWE: KAMPANIA WYBORCZA PIS KAMPANIA PREZYDENCKA WYBORY PRZYDENCKIE
Call center
Fot. Sławomir Kamiński / Agencja

Zarejestrowanie swojego numeru na stronie spowoduje, że zostanie on usunięty z baz firm zajmujących się sprzedażą i umawianiem spotkań reklamowych przez telefon. Bazy firm będą uaktualniane co miesiąc. Jeśli mimo to telemarketer zdecyduje się zadzwonić do danego klienta, firmie będzie grozić grzywna w wysokości 75 tysięcy euro.

Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Cyfryzacji, urzędnicy przyglądają się problemowi i planują zastosować w Polsce podobne rozwiązanie. Nie wiadomo jednak, jaki będzie miało ostatecznie kształt i kiedy wejdzie w życie - prace nad zmianami w prawie jeszcze się nie rozpoczęły.

Jedyne, co może zrobić na razie polski klient, to zarejestrowanie swoich danych (adresu domowego, e-mail, numeru stacjonarnego i komórkowego) w serwisie „Lista Robinsonów”. Baza dotyczy jednak ograniczonej liczby kilkudziesięciu przedsiębiorców, którzy mogą, ale nie muszą brać udziału w inicjatywie.

- Konsument, który zarejestruje swoje dane kontaktowe w bazie danych "Listy Robinsonów" nie będzie otrzymywał komunikatów marketingowych od firm, które biorą udział w programie. Listę Robinsonów stosują członkowie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu, a do firm respektujących ją mogą dołączyć wszystkie przedsiębiorstwa - informuje Artur Koziołek, rzecznik prasowy Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Według informacji, które uzyskaliśmy w Polskim Stowarzyszeniu Marketingu, w bazie zarejestrowało się jak dotąd ok. 5 tys. osób. Mimo to mogą nadal otrzymywać oferty od firm, które nie zdecydowały się na wzięcie „Listy..” pod uwagę.

Innym rozwiązaniem, które mogą zastosować polscy klienci, jest każdorazowe blokowanie w swoim telefonie lub u operatora określonych numerów telefonów lub połączeń z numerów zastrzeżonych. Jest to jednak uciążliwe i nie zawsze pewne - telemarketer może przecież zadzwonić z innego numeru.

    Więcej o:

Skomentuj:

We Francji znaleziono sposób na uciążliwych telemarketerów. Polska wykorzysta ten pomysł?