Co należy pić podczas mrozów? Podpowiadamy!

Martyna Trębacz
26.02.2018 13:00
Okres zimowy, zwłaszcza mroźne dni, to nie lada wyzwanie dla naszego organizmu. Warto wiedzieć, co należy pić zimą, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość potrzebnych witamin i minerałów. Herbata, kawa czy może woda - które napoje będą najodpowiedniejsze zimą?

Po pierwsze cytryna z imbirem!

Odpowiednia dieta i zdrowy tryb życia to podstawa dobrego samopoczucia i zdrowia. Zwłaszcza zimą, kiedy doskwiera mróz, należy odpowiednio zadbać o swój organizm. Dlatego warto wówczas pić wodę z cytryną, imbirem i miodem. Aby wzmocnić organizm i dodać sobie energii na cały dzień, warto wypić tę miksturę rano, zaraz po przebudzeniu. Dodatkowo cytryna z imbirem pomaga oczyścić organizm z toksyn, jest więc świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą schudnąć. Idealnie sprawdza się także w walce z przeziębieniem.

Herbata z imbirem
Fot. Pixabay

Napój na chłodne dni? Czekolada z chilli!

Idealnym pomysłem na zimowy napój będzie... czekolada do picia z dodatkiem chilli! Wystarczy wlać do rondla śmietanę i mleko, podgrzać na małym ogniu, dodać wcześniej posiekaną czekoladę i mieszać do momentu, kiedy się rozpuści. Przygotowaną czekoladę należy przelać do kubka i posypać płatkami chilli. Nie jest tajemnicą, że czekolada najlepiej smakuje podana na gorąco - wtedy prócz wyjątkowego smaku, zadziała także rozgrzewająco. Czekolada zawiera duże ilości magnezu, dzięki czemu poprawia koncentrację, poprawia humor i dodaje energii.

Gorąca czekolada
Fot. CC0 Public Domain

Dieta zimowa - herbata z pomarańczą, miodem i rozmarynem

Herbata zimowa
Fot. CC0 Public domain

O właściwościach zdrowotnych zielonej herbaty nie trzeba już nikogo przekonywać. Nie tylko pobudza i dodaje energii - ma właściwości oczyszczające, przez co wspomaga odchudzanie. Działa też przeciwzapalnie i przeciwobrzękowo, neutralizuje wolne rodniki i chroni przed zawałem serca. Ma korzystny wpływ na dolegliwości reumatyczne oraz działa przeciwbakteryjnie. Dlatego zieloną herbatę warto pić podczas przeziębienia, biegunki czy zapalenia dziąseł. Jeśli dodamy do niej witaminę C - zawartą w pomarańczach - oraz  rozmaryn i miód, wzmocnimy swój organizm, zapobiegając przeziębieniom! Co ciekawe, zielona herbata odświeża i pobudza, dlatego może być stosowana zamiast kawy!

W okresie zimowym nasz organizm potrzebuje dużych ilości płynów. Oto propozycje kubków i filiżanek, dzięki którym picie gorącej herbaty czy czekolady będzie prawdziwą przyjemnością.

Zobacz także
Komentarze (8)
Zaloguj się
  • baramboo

    Oceniono 1 raz 1

    Na mróz najlepsze Borygo

  • niewarszawska_lala

    0

    Ja tam nie lubię smaku ciepłej wody, za to rano piję szklankę cisowianki z cytryną i korzeniem imbiru, a do pracy biorę małą butelkę z ustnikiem, żeby popijać w biurze. Do tego zielona herbata i jestem porządnie nawodniona, a na problemy z figurą też nie narzekam.

  • mariohudds

    0

    Tusty rosół cza pić :p

  • wiesenblum

    Oceniono 4 razy -4

    Wieczorem przygotowuje się taką oto miksturę: 1/2 l wody = gotujemy. Ścieramy imbir - wielkość przedniego paliczka kciuka. Gdy woda się zagotuje dodajemy 1/5 łyżeczki kurkumy, trochę zmielonego czarnego pieprzu, wrzucamy imbir i na koniec pieprz cayenne na czubku łyżeczki. Gotujemy na wolnym ogniu jakieś 5 minut. Odstawiamy. Gdy ostygnie do temperatury poniżej 30 stopni, dodajemy łyżkę miodu (jaki kto lubi) Odstawiamy na noc. Rano kroimy drobno duży ząbek czosnku, odczekujemy 2-3 min (pod wpływem powietrza czosnek usktywnia swoje substancje) w międzyczsie do mikstury wyciskamy 1/2 cytryny (może też być cała). Następnie wypijamy miksturę popijając nią posiekany czosnek. Miksturę można daleikatnie podgrzać. Pół godziny przerwy. Potem śnaidanie z 3 jajek kurzych ugotowanych na miękko + łyżka oliwy extra vergine. Pół godziny przewry a potem kubek gorącego naparu z rozmarynu (z jednej łyżeczki do herbaty) - parzyć pod przykryciem ok 5 min.
    Potem w ciągu dnia to już tylko mięso (ale precz z wieprzowiną i kurczakami), warzywa (poza ziemniakami) i nabiał. Żadnych owoców, żadnego pieczywa. żadej soli, żadnego cukru, herbatek owocowych, makaronów. Jednym słowem białko, warzywa, zioła/przyprawy, oliwy/oleje i nabiał. I dużo wody. Od czasu do czasu jakaś zupa - prawdziwa a nie jakieś kremy itp. wynalazki. :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX