Fajne Chłopaki w czołówce najlepszych światowych designerów

red.

W rankingu 10 najciekawszych designerskich marek na świecie magazynu HOW znalazł się łódzki duet Fajne Chłopaki

1 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
2 z 15neon, fajne chlopaki
fajnechlopaki.com
3 z 15pocztówki, fajne chłopaki
fajnechlopaki.com
4 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
5 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
6 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
7 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
8 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
9 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
10 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
11 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
12 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
13 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
14 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków
15 z 15fajne chłopaki
Materiały Fajnych Chłopaków

"Potrzebujesz kreatywnej stymulacji? Zobacz jak projektuje się na świecie!" tak zachęca magazyn HOW do zapoznania się z rankingiem "10 World Class Design Firms". Redaktorzy umieszczając duet w prestiżowym rankingu, docenili oryginalny styl prac polskich projektantów.

Fajne Chłopaki Zakłady Przetwórstwa Graficznego i Internetowego to Maciej Lebiedowicz i Łukasz Zbieranowski.  Piszą o sobie, że "działają w służbie klienta i całego narodu".

Projektanci, jako jedni z pierwszych w Polsce zaczęli nawiązywać do designu z lat 60. i 70. Mają na swoim koncie projekty kubków barowych, nawiązujących stylistyką do tych spotykanych w barach mlecznych. Zaprojektowali też pocztówki, które wywołują uśmiech na twarzy tych którzy pamiętają czasy PRL. Znajduje się na nich popularny Maluch, szklana butelka mleka, aparat fotograficzny i... Miszka (symbol letniej olimpiady w Moskwie w 1980 roku).

kubki, fajne chlopaki

Projektują m.in. logotypy i szaty graficzne stron internetowych. Z pod ich ręki wyszła kampania billboardowa "Czy wiesz, że w Łodzi...". Fajne Chłopaki odpowiadali za identyfikację wizualną Festiwalu Dobrego Smaku (hasło "Skrzydełko czy nóżka"), 16 edycji Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych oraz dwóch edycji Fotofestiwalu ( w 2008 i 2009 roku ).

Duet zaprojektował logo centrum OFF Piotrowska. Dla sklepu Pan Tu Nie Stał stworzyli neon z napisem "Dziadostwo". Zaprojektowali także zestaw zmywalnych tatuaży, o których pisaliśmy ostatnio. W ich dorobku jest też sporo plakatów o lokalnej tematyce np. "Łódź Fabryczna"

Chłopaki zajmują się także projektowaniem stron internetowych. Niedawno stworzyli nową stronę wydawnictwa Czarne. Mają zamówienia na dwie okładki książek. Zgłosili się do konkursu Klubu Twórców Reklamy.

"Nastawiamy się na kulturę, świat sztuki jest nam bliższy, niż świat biznesu" - mówi Zbieranowski.

Zobacz zdjęcia>>

Źródło: Gazeta.pl Łódź

Skomentuj:

Fajne Chłopaki w czołówce najlepszych światowych designerów