Polski street art w sklepach IKEA na całym świecie [LIMITOWANA KOLEKCJA]
Do sklepów IKEA trafiła limitowana kolekcja plakatów. Do współpracy zaproszono 12 artystów z całego świata, zajmujących się street artem. W gronie najlepszych znalazł się Mariusz Waras (M-City) z Gdynii.
Sztuka powinna być dostępna dla każdego i obecna w każdym domu. Do sklepów IKEA na całym świecie trafiła limitowana kolekcja 12 plakatów zaprojektowanych przez światową czołówkę artystów reprezentujących tzw. sztukę uliczną. Wśród nich znalazł się Mariusz Waras (M-City), jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich twórców murali.
- Ludzie ciągle stawiają znak równości między sztuką ulicy a wandalizmem. Tymczasem pop kultura opiera się w głównej mierze na sztuce w przestrzeni publicznej. Można znaleźć wiele wpływów Street-artu we wzornictwie, muzyce czy architekturze. - mówi Mariusz Waras (M-City).
Mariusz Waras urodził się w 1978 roku. Jego najbardziej znane murale realizowane były na ścianach budynków w miastach na całym świecie. Znajdziemy je m.in. w Warszawie, Gdańsku, Berlinie a nawet w Dżakarcie. Wypracował charakterystyczny i rozpoznawalny styl. Czarno-biała metropolia, o gęstej, niesamowitej zabudowie jest bohaterem jego prac. Głównym motywem plakatu, który Waras zaprojektował dla IKEA, jest stara karuzela przedstawiona w postaci miasta. Karuzela stanowi jednak zaprzeczenie urządzenia tradycyjnie kojarzonego z zabawą.
- Artyści zebrani wokół projektu IKEA ART EVENT 2015 pochodzą z różnych stron świata i reprezentują często bardzo odmienne style. Każdy z nich jest inny, ale właśnie dzięki temu, możemy pokazać bogactwo tej chyba najbardziej „demokratycznej” gałęzi sztuki - mówi Magdalena Gorecka-Przepolska, Kierownik Marketingu IKEA Kraków, sklepu do którego trafiło 200 sztuk plakatów.
Zaproszonym do projektu twórcom pozostawiono pełną dowolność zarówno w doborze technik, jak i rodzaju papieru oraz technologii druku. Na plakatach znajdziemy więc imitacje klasycznego graffiti, szablonów, ale także gigantycznych murali i precyzyjnych grafik. Inni artyści zaproszeni do współpracy to: też: John Matos (Crash) z USA, Nicola i Ivan Gajic (Sobekcis) z Serbii, Carolina Falkholt (Blue) ze Szwecji, Christian Rebecchi i Pablo Togni (Nevercrew) ze Szwajcarii, Koralie i Supakitch z Francji, Chen Yingjie (Hua Tunan) z Chin, Nuria Mora z Hiszpanii, Jeroen Erosie z Holandii, Eko Nugroho z Indonezji, Hamilton Yokota (T-Freak) z Brazylii oraz Elle z USA. Kolekcja wprowadzana jest stopniowo od 1 kwietnia do sklepów IKEA na całym świecie. Dp 8 sklepów IKEA w Polsce trafiło w sumie 1680 sztuk. Plakaty mają wymiary 100x70 cm. Kosztują 39,99 zł.
- Więcej o:
- sztuka
Nowa kolekcja IKEA z ilustracjami znanego szwedzkiego grafika
Rośliny i steet art. Zobaczcie najlepsze prace!
Kunsthofpassage w Dreźnie - Pasaż Artystycznych Dziedzińców
Mozaika w Kowarach. Dywan z tysięcy kolorowych płytek jest piękny!
W Warszawie powstał mural wspierający gastronomię
Clean Art - wodne murale na warszawskich budynkach. Malowane "na brudzie" obrazy pokażą czym oddychamy
Nowy warszawski mural Tytusa Brzozowskiego. Artysta umieścił na nim charakterystyczne budynki dawnej dzielnicy żydowskiej
Dzieła sztuki na wiejskich przystankach PKS. Folkowe Przystanki to jedyna taka galeria w Polsce