Świetna reklama IKEA. Obraz "Zbawiciela świata" Leonardo da Vinci i brzydka rama

21.11.2017 11:42
Nowa reklama IKEA

Nowa reklama IKEA (mat. prasowe IKEA)

Szwedzka sieć IKEA wykorzystała reklamowo głośną ostatnio sprzedaż obrazu "Zbawiciel świata" pędzla Leonarda da Vinci. "Kiedy wydałeś 450 mln na obraz, ale nie podoba ci się rama". IKEA znajduje sposób, by osiągnąć stuprocentową satysfakcję z zakupu.

Obraz "Zbawiciel świata" autorstwa Leonarda da Vinci był na ustach całego świata, gdy na aukcji w Nowym Jorku został sprzedany za ponad 450 mln dolarów. Anonimowy nabywca zapłacił najwyższą cenę w historii za pojedynczy obraz wystawiony na publicznej aukcji. Do głośnej transakcji odniosła się szwedzka IKEA. W mediach społecznościowych opublikowała grafikę, na której przedstawiono "Zbawiciela świata" w złotej ramie Virserum. Rama oczywiście jest w ofercie sklepu i w USA można ją kupić za ok. 10 dolarów. Na grafice umieszczono napis: „Kiedy wydałeś na obraz 450 mln dol., ale nie podoba ci się jego rama”.

Trzeba przyznać, że sieci IKEA nie brakuje reklamowych pomysłów. Grafika w znakomity sposób wykorzystuje bieżące wydarzenie, którym żyje świat i odnosi go do swojej oferty. W rozmowie z serwisem Adweek Morten Kjaer, szef IKEA Creative Hub, zespołu odpowiedzialnego za powstanie grafiki reklamowej, powiedział:

 W IKEA wierzymy, że każdy powinien mieć szansę na udekorowanie swojego domu bez konieczności wydawania na to oszczędności całego życia. Dlatego oferujemy m.in. ramy, które świetnie zagrają z każdą fotografią czy obrazem, nawet takim pochodzącym z XV wieku.

To nie jedyny przykład, gdzie marka tak szybko i celnie zareagowała na bieżące wydarzenia. Gdy niedawno na HBO debiutowała 7. seria najpopularniejszego na świecie serialu "Gra o tron", IKEA pokazała instrukcję, jak z oferowanego przez siebie dywanika wykonać pelerynę Johna Snowa. Przeczytaj o tym w artykule: Gra o tron: peleryny Nocnej Straży to dywaniki IKEA. Jak je zrobić? Firma pokazała instrukcję
Wcześniej natomiast mistrzowsko odpowiedziała na nową torbę domu mody Balenciaga, która nawiązuje do słynnej niebieskiej tory IKEA. Przeczytaj o tym w artykule: IKEA zareagowała na torbę Balenciagi do złudzenia przypominającą FRAKTA

ZOBACZ TEŻ WIDEO

Zobacz także
Komentarze (2)
Świetna reklama IKEA. Obraz "Zbawiciela świata" Leonardo da Vinci i brzydka rama
Zaloguj się
  • kinlej

    Oceniono 10 razy 10

    "W IKEA wierzymy"

    Pytałem się znajomego który tam pracuje. Powiedział że on nie wierzy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX