Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Jakie witaminy wzmocnią nasz organizm podczas jesiennej aury?

artykuł zewnętrzny

Początek jesieni, choć zachwyca feerią barw, to okres, kiedy dni stają się dużo chłodniejsze. Wiele osób notuje spadek odporności, pojawiają się różne infekcje, ludzie zaczynają zarażać siebie nawzajem wirusem grypy, łatwo się także przeziębić. Nie oznacza to jednak, że jesteśmy skazani na chorowanie. Organizm można, a nawet trzeba wzmacniać poprzez dostarczanie mu określonych witamin.

Jakie witaminy wzmocnią nasz organizm podczas jesiennej aury?
Jakie witaminy wzmocnią nasz organizm podczas jesiennej aury?
Wapteka

Przede wszystkim witamina C

Niedobór witaminy C osłabia odporność organizmu i naraża go na infekcje. Kwas askorbinowy to więc podstawowy składnik, o który należy zadbać, aby wesprzeć układ immunologiczny. Witamina C pełni wiele funkcji komórkowych układu odpornościowego, a także odpowiada za funkcję obronną bariery nabłonkowej przed patogeniami. Ponieważ gromadzi się ona w komórkach fagocytarnych, przyczynia się również do zabijania drobnoustrojów. Nie powinno więc jej zabraknąć w codziennej diecie, zwłaszcza jesienią. Może ona także skrócić czas trwania przeziębienia, działając wówczas jako naturalny środek przeciwhistaminowy i przeciwzapalny.

Witaminy A, B, D i E

Aby wesprzeć organizm na jesienne dni, należy także pamiętać o witaminach z grupy A, B, D, i E. Jaka ich jest ich rola? Witamina A ma działanie przeciwzapalne, bierze udział w rozwoju odporności organizmu, przyśpiesza gojenie się ran, a także wpływa na komórkową odpowiedź immunologiczną. Witaminy z grupy B (czyli B1, B2, B6, B12) zmniejszają uczucie zmęczenia, regulują funkcje układu nerwowego oraz krwiotwórczego, a także mają wpływ na szereg procesów biochemicznych. Witamina D to mikroelement, który ma wpływ na odpowiedź immunologiczną i pomaga bronić się organizmowi przed infekcjami. Z kolei witamina E chroni przed stresem oksydacyjnym, a także uszkodzeniem komórek, do czego dochodzi na skutek działania wolnych rodników.

Jak dostarczyć organizmowi witaminy?

Źródłem cennych witamin powinna być zdrowa i zbilansowana dieta. Źródłem witamin są różne produkty, m.in. ryby morskie (witamina D), mięso i rośliny strączkowe (witaminy z grupy B), masło, mleko czy żółtko jaj (witamina A), a także cytrusy czy warzywa kapustne (witamina C). Niestety, ze względu na styl życia czy nieprawidłowe nawyki żywieniowe, codzienna dieta wielu ludzi zwyczajnie nie dostarcza organizmowi wszystkich potrzebnych mikroelementów. W takich sytuacjach alternatywą staje się suplementacja. Warto wtedy sięgnąć po kompleks witamin i minerałów.

Czy zażywanie multiwitaminy ma sens?

Na rynku istnieje wiele suplementów. Można zdecydować się na zakup preparatów z konkretną grupą witamin lub postawić na kompleks witamin. Multiwitamina – czy warto się na nią zdecydować? Czy suplementy multiwitaminowe to dobra droga na skróty? Tego typu pytania zdaje sobie wiele osób. Przede wszystkim należy pamiętać, że wybór suplementu jest sprawą indywidualną. Jednej osobie wystarczy w zupełności uzupełnianie jednej z witamin, podczas gdy innej przydałby się preparat, który korzystanie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Należy uwzględnić swój wiek, płeć, sposób odżywania. Bardzo ważne jest to, aby kupować multiwitaminę od zaufanych producentów oraz sprawdzać, ile procent dziennego zapotrzebowania każdej witaminy znajduje się w jednej tabletce.

Jesień to czas, kiedy w sposób szczególny należy zadbać o swój organizm. Mimo wszechobecności wirusów i bakterii, można usprawnić działanie układu immunologicznego i pomóc mu w walce z infekcjami. W tym celu należy przede wszystkim zadbać o zbilansowaną dietę bogatą w witaminy C, A, D, E i B. Istnieje także możliwość sięgnięcia po suplementy.

    Więcej o:

Skomentuj:

Jakie witaminy wzmocnią nasz organizm podczas jesiennej aury?