Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Trendy, jakość, design - nowoczesne AGD. Wywiad z Andrzejem Krop, dyrektorem zarządzającym Vestel Poland

sponsorowany

Chłodziarka do wina Vestfrost
Chłodziarka do wina Vestfrost
Vestel

Jakie trendy we wzornictwie (lub produkcji AGD) można było zaobserwować na tegorocznych targach IFA?

Andrzej Krop, dyrektor zarządzający Vestel Poland: Branża AGD jest tym segmentem, który jest najbliżej konsumenta, a tym samym jego potrzeb. Chłodziarki, kuchnie, okapy są używane codziennie, co więcej - są też elementem nie tylko wyposażenia, ale i samego wnętrza. Muszą być więc i funkcjonalne, i piękne. IFA 2022 to były bardzo szczególne targi elektroniki użytkowej AGD. Od zawsze berlińskie wydarzenie było jedną z najważniejszych światowych wystaw prezentujących elektronikę użytkową.

Przez ostatnie dwa lata, na skutek pandemii, było jednak zamknięte dla szeroko rozumianego konsumenta. Dlatego po dłuższej nieobecności producenci wiedzieli, że muszą się wyróżnić i przede wszystkim precyzyjnie odpowiedzieć na potrzeby. A te się w tym czasie diametralnie zmieniły. Jeśli miałbym wskazać trzy podstawowe obszary zainteresowania, to będą to: urządzenia smart, urządzenia oszczędzające energię i wodę oraz wyrafinowany design. Orientacja na smart nie jest niczym nowym, ale jest wyraźnie przez producentów podkreślana.

Chłodziarka do wina Vestfrost
Chłodziarka do wina Vestfrost
Vestel

W dobie oszczędzania możemy pozwolić sobie na luksus?

Andrzej Krop: W dobie kryzysu energetycznego urządzenia powinny być maksymalnie oszczędne i jak najwyższej jakości. Również w obszarze designu. Wiemy bowiem, że kupujemy na lata. To co premium, to co luksusowe budzi nasze poczucie bezpieczeństwa. Budzi nasze zaufanie. Stąd bardzo duża liczba atrakcyjnych wizualnie rozwiązań. Przedmioty, które nie tylko eksponowane są jak dzieła sztuki, ale i powoli się nimi stają. Obserwuję to z dużym zainteresowaniem - spodziewając się nawet, że wiele z nowych urządzeń może w przyszłości stać się ikonami designu. Do tej pory myśleliśmy tak o meblach, może samochodach, ale bardzo rzadko o urządzeniach AGD. Wierzę, że to może się zmienić.

W Waszej marce Vestfrost postawiliście właśnie na design.

Andrzej Krop: Flagową linią marki Vestfrost jest seria retro. Wiedzieliśmy, że to będzie silny trend w obszarze wzornictwa i berlińskie targi nie tyle nas w tym utwierdziły, ile przyjemnie ugruntowały pewność co do naszego wyboru. Kilku liczących się producentów AGD zaprezentowało kolorowe lodówki nawiązujące do stylistyki retro. Z zainteresowaniem obserwowałem też lodówki zaprojektowane z myślą o millenialsach. Przyciągają uwagę nie tylko pastelowym kolorem, ale też formą komponującą się z innymi elementami wnętrza. Taką, która za pomocą dodatkowych elementów można rozbudować zależnie od zmieniających się potrzeb najpierw singla, później członka rodziny. To mnie przekonuje.

Chłodziarko-zamrażarki Vestfrost VR-FB373-2E0OR i VR-FB373-2E1BU
Chłodziarko-zamrażarki Vestfrost VR-FB373-2E0OR i VR-FB373-2E1BU
Vestel

Jaki typ urządzeń AGD cieszy się największym zainteresowaniem klientów (które urządzenia są najchętniej kupowane)?

Andrzej Krop: Urządzenia AGD są zawsze bardzo ściśle powiązane z aktualnymi potrzebami. Możemy bowiem całkiem przyjemnie żyć bez telewizora, ale już nie bez lodówki. Są to więc urządzania, które zawsze znajdą swoich nabywców. Niemniej jednak, co bardzo istotne - pojawiają się nowe kategorie urządzeń. I one cieszą się ogromnym zainteresowaniem stając się z czegoś nieznanego towarem pierwszej potrzeby. Jesteśmy w firmie Vestel niezwykle na to czujni.

I tak - jako jedni z pierwszych - wprowadziliśmy na rynek inteligentne oczyszczacze powietrza, które obecnie cieszą się ogromną popularnością i które to produkty można znaleźć w ofercie większości producentów AGD. Obecnie dużym zainteresowaniem zaczynają cieszyć się pionowe odkurzacze, zwłaszcza wyposażone w dodatkową funkcje mopa. Było to bardzo wyraźnie widać na berlińskich targach. Co ciekawe, odkurzacze te przestają pełnić funkcję pomocnicze, stając się powoli podstawowym sprzętem sprzątającym w gospodarstwie domowym.

Podobnie jak w przypadku oczyszczaczy powietrza - już chwilę temu zainteresowaliśmy się rozwojem kategorii pionowych odkurzaczy. Mamy je teraz w swojej ofercie w dwóch naszych wiodących markach - Sharp i Vestfrost.

Co jest znakiem rozpoznawczym produktów marki Vestfrost?

Andrzej Krop: Design i wysoka funkcjonalność. Zdecydowanie. One są bardzo bliskie konsumentowi. Pozwalają mu żyć dokładnie tak, jak lubi. Nie edukują. Są intuicyjne w obsłudze i cieszą wysoką funkcjonalnością.

Oczyszczacz powietrza Vestfrost VP-A1Z40WH
Oczyszczacz powietrza Vestfrost VP-A1Z40WH
Vestel
Inteligentny oczyszczacz i nawilżacz powietrza SHARP Plasmacluster KI-G75EU-W
Inteligentny oczyszczacz i nawilżacz powietrza SHARP Plasmacluster KI-G75EU-W
Vestel

Do jakich odbiorców jest skierowana designerska linia urządzeń Art Collection?

Andrzej Krop: Do konsumentów, którzy są zakochani w designie, którzy patrzą na świat uwzględniając wartości nie tylko racjonalne, ale i te emocjonalne. Dla których strona estetyczna produktów nie jest bez znaczenia. I tu warto zatrzymać się na chwilę. Linia Art Collection i sama seria retro Vestfrost, na której się opiera nawiązuje stylistyką do kolorowych, wyrafinowanych lat 60-tych. Ale to tylko design. Żyjemy współcześnie i nie chcemy z naszymi potrzebami przenosić się do tamtych czasów ani też do nich przekonywać. Wprost przeciwnie. Dlatego Art Collection zachwyca nas z zewnętrz, a przekonuje wewnątrz. To nowoczesne, zaawansowane technologicznie, intuicyjne w obsłudze urządzenia AGD.

Seria wyposażona jest w innowacyjną technologię No Frost Multi, która zapobiega tworzeniu i osadzaniu się szronu na półkach i produktach spożywczych. Błyskawicznie usuwa ciepłe powietrze z wnętrza urządzenia i nadmuchuje chłodne, co ma szczególne znaczenie dla ochrony żywności. Zwłaszcza, gdy często otwieramy i zamykamy drzwi lodówki. A także równomiernie rozprowadza chłodne powietrze po całym wnętrzu. Ponadto, w lodówkach Vestfrost Art Collection zastosowano system Ion Tech, który rozprowadza po wnętrzu urządzenia jony ujemne, neutralizując nieprzyjemne zapachy i oczyszczając powietrze. A z nieprzyjemnymi zapachami w szufladach chłodziarki walczy natomiast filtr Maxi Fresh, który eliminuje etylen uwalniany przez owoce i warzywa podczas ich dojrzewania.

To tylko kilka funkcji „zapakowanych” w piękne, cieszące nasz zmysł wzroku urządzenie. I tez trochę rodzaj manifestu.

Lodówka z linii Art Collection
Lodówka z linii Art Collection
Vestfrost
Lodówka z linii Art Collection
Lodówka z linii Art Collection
Vestfrost

Manifestu?

Andrzej Krop: Dokładnie tak. Kluczowym wyróżnikiem serii jest personalizacja. Możemy wybrać to, co chcemy zakomunikować światu. Jeśli kochamy muzykę i modę - naszą uwagę zwróci lodówka z wizerunkiem Dawida Bowie. Jeśli sztukę i szacunek dla coraz silniejszej pozycji kobiet - tę z wizerunkiem Fridy Kahlo.

Rozmawiamy z naszymi klientami i wiemy, że nie jest to dla nich bez znaczenia. Że w dobie globalizacji, standaryzacji chęć bycia blisko siebie, wyróżnienia siebie jest czymś, co ma coraz większe znaczenie.

Andrzej Krop, dyrektor zarządzający Vestel Poland
Andrzej Krop, dyrektor zarządzający Vestel Poland
Vestel
    Więcej o:

Skomentuj:

Trendy, jakość, design - nowoczesne AGD. Wywiad z Andrzejem Krop, dyrektorem zarządzającym Vestel Poland