Partnerzy

News

Nowości produktowe

Wnętrza

Design

DIY

HGTV

Projekty i realizacje

Trendy 2024

Majówka 2024

Kropka w kropkę

Marta Lubaszewska

Co się stanie gdy do białego pokoju wkroczą dzieci uzbrojone w kolorowe naklejki?

"The Obliteration Room" to projekt japońskiej artystki Yayoi Kusama. Zaprezentowany został  w Queensland Gallery of Modern Art w ramach wystawy "Look Now, See Forever", która trwa jeszcze do 12 marca tego roku. W ramach projektu Kusama stworzyła pokój, przypominający typowy australijski dom, który miał być białą, niezapisana tablicą. Białe meble, podłogi, sufit, wyposażenie - całość miała pełnić rolę niezamalowanego płótna.

Przez dwa tygodnie najmłodsi uczestnicy wystawy dostawali okrągłe, kolorowe naklejki. Każdy mógł przykleić je gdzie tylko chciał, według własnego uznania. I tak biały pokój krok po kroku zapełniał się kolorowymi kropkami. Efektem jest wibrująca, multikolorowa, wykropkowana przestrzeń. Na stronie galerii dostępna jest również wersja on-line projektu, w której można wirtualnie wykropkować biały pokój oraz inne pomieszczenia.

Kusama, jedna z najbardziej wpływowych awangardowych, współczesnych artystek nazwała swój projekt "Obliteration", czyli unicestwienie, oznaczające  proces całkowitego zacierania i usuwania wszelkich śladów po przedmiotach. Proces ten towarzyszy artystce od 40 lat,  podczas których Kusama używa kropek w swoich fotografiach, rzeźbach, obrazach i innych projektach.

Sama artystka mówi, że zakropkowuje wszystko w swoim życiu. Tym razem do zakropkowywania zaprosiła również najmłodszych.

Zobacz także:

Lampy inspirowane lasem>>

Ogród w szufladzie>>

Udostępnij

Przeczytaj także

Mieszkanie z widokiem na zieleń
Akcesoria, które warto mieć w łazience – 10 propozycji
Odkurzacz dla alergika. Co warto wiedzieć przy wyborze odpowiedniego modelu?

Polecane

Stoliki Around od Muuto
Dekoracje z origami - design inspirowany sztuką składania papieru
Villeroy & Boch: w królestwie porcelany

Skomentuj:

Kropka w kropkę

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej