Nowa reklama sieci IKEA parodiuje współczesną obsesję fotografowania jedzenia

Jagoda Mówińska

W najnowszej reklamie szwedzka sieć IKEA w błyskotliwy sposób parodiuje ciągłe fotografowanie jedzenia na Instagram czy Facebooka. Marka zachęca do celebrowania posiłków w rodzinnym gronie.

IKEA
IKEA
fot. IKEA

Szwedzka sieć sklepów IKEA zaprezentowała nową reklamę. Marka słynie z niestandardowego marketingu, co potwierdziła i tym razem. Najnowszy film promocyjny IKEA z przymrużeniem oka wyśmiewa idealne zdjęcia jedzenia, jakie pojawiają się na Instagramie. Marka zachęca do odłożenia smartfonów i aparatów fotograficznych, by móc w pełni cieszyć się smakiem potraw i towarzystwem najbliższych.

ZOBACZCIE NAJCIEKAWSZE NOWOŚCI Z NOWEGO KATALOGU IKEA>>

Reklama została utrzymana w żartobliwej konwencji. Akcja rozgrywa się w XVII w. i pokazuje, jak mogłyby działać media społecznościowe przed erą aparatów w telefonach i internetów. Pierwsza część filmu promocyjnego to parodia obsesyjnego uwieczniania posiłków w pogoni za lajkami. Ukazuje epokę, w której jedzenie było celebrowane podczas wystawnych kolacji. W tle wykorzystano "Cztery pory roku" Vivaldiego. Druga część reklamy przedstawia współczesną rodzinę i również nawiązuje do wszechobecnej fascynacji Instagramem.

Zresztą zobaczcie sami. Nowa reklama IKEA:

Skomentuj:

Nowa reklama sieci IKEA parodiuje współczesną obsesję fotografowania jedzenia