Etro Home Collection - z miłości do podróży, tkanin i wzorów
Perfekcyjnie dopracowane wzory, mocne kolory, szlachetne materiały, czyli Etro Home Collection.
Historia włoskiej marki Etro rozpoczęła się w 1968 roku, kiedy Gerolamo Etro ( nazywany "Gimmo") otworzył fabrykę tkanin. Etro, z wykształcenia ekonomista, uwielbiał podróżować. Z dalekich wojaży przywoził książki, nici, elementy ubioru czy skrawki materiałów. Wierzył, że to właśnie te drobiazgi kryją tajemnice dalekich kultur.
"Gimmo" zbudował w swoim domu archiwum pełne pamiątek z podróży. Znaleźć tam można m.in. kolekcję XVIII-wiecznych szali z Indii, Francji i Anglii. Praca nad każdą kolekcją zaczyna się od sięgnięcia wgłąb przepastnego archiwum.
Inspiracje podróżami doskonale widać w projektach Etro. Perfekcyjnie dopracowane wzory, mocne kolory, szlachetne materiały (kaszmiry, żakardy, lny i jedwabie) - to znaki rozpoznawcze włoskiej marki.
Pierwsza "domowa" kolekcja Etro (Home Collection) powstała w 1985 roku. Produkty z tych kolekcji to przede wszystkim tekstylia: kolorowe poduszki, miękkie pledy. To również drobne akcesoria - ramki, patery i kieliszki.
Etro to firma rodzinna. Obecnie domem mody kieruje czwórka dzieci "Gimmo" - Veronica, Kean, Jacoppo i Ippolito. Każde z nich odpowiedzialne jest za inny segment. Warto również dodać, że rodzina kolekcjonuje dzieła sztuki, projektuje na potrzeby filmu i teatru i wspiera włoskie muzea. Rodzina Etro często współpracuje z artystami, tworząc instalacje, projekty i wystawy.
Produkty Etro Home Collection można kupić w warszawskim butiku Mood (ul. Mokotowska 46)
Skomentuj:
Etro Home Collection - z miłości do podróży, tkanin i wzorów