IKEA uczciła 30. urodziny swojej kultowej torby specjalnym filmikiem

red.

Po 30 latach od premiery IKEA postanowiła uhonorować "prawdopodobnie najciężej pracującą torbę na świecie". Z okazji okrągłych urodzin powstał filmik pełen aluzji do torby Balenciagi.

Torba FRAKTA w nowej reklamie
Torba FRAKTA w nowej reklamie
fot. IKEA

Torba FRAKTA została zaprojektowana 30 lat temu przez dwójkę pracowników sieci IKEA, którzy byli związani z marką najdłużej - rodzeństwo Marianne i Knuta Hagbergów. Nazwa to szwedzkie słowo oznaczające "nosić". Z okazji okrągłej rocznicy IKEA wprowadziła odświeżone wersje FRAKTY, o czym pisaliśmy w artykule: IKEA zmienia słynną niebieską torbę Frakta. Testowaliśmy!

Teraz powstał filmik reklamowy, który jest swoistym hołdem dla niej. Filmik pokazuje torbę FRAKTA w różnych sytuacjach, jak jest wykorzystywana do różnych celów przez ludzi na całym świecie. Nie zabrakło w niej aluzji do niedawno wypuszczonej na rynek torby domu mody Balecniaga, która do złudzenia przypomina ikeowską. Przypomnijmy -  torba od Balenciagi Arena Extra-Largeto tak zwana szoperka, czyli torba na zakupy. Tak jak ta z IKEA, ma mocno nasycony niebieski kolor i lekko połyskującą powierzchnię, do tego podwójne, mocne uszy. To co ją odróżnia, to wykonanie ze skóry, podszewka w środku, zamek błyskawiczny i cena. Arena kosztuje ponad 8 tys. złotych, a FRAKTA tylko 1,99 zł.

Szwedzka sieć bardzo szybko zareagowała na produkt Balenciagi, o czym można przeczytać w artykule: IKEA zareagowała na torbę Balenciagi do złudzenia przypominającą FRAKTA. Teraz w najnowszej reklamie pośrednio także odnosi się do drogiej "podróbki". "Design, funkcjonalność i jakość nie powinny być dostępne tylko dla nielicznych" - czytamy w opisie filmu.

Obejrzyjcie i przekonajcie się, dlaczego FRAKTA jest tak ważnym produktem w historii sieci IKEA.

Skomentuj:

IKEA uczciła 30. urodziny swojej kultowej torby specjalnym filmikiem