Partnerzy

News

Nowości produktowe

Wnętrza

Design

DIY

HGTV

Projekty i realizacje

Trendy 2025

Święta 2024

Fotele RE:cover

Agata Ziółkiewicz

To fotele łączące w sobie nowoczesną formę i ideę sustainable design.

Projektant Fredric Farg wykorzystał znalezione na pchlich targach krzesła i nadał im nowe życie, przekształcając je w eleganckie fotele. Zdjął stare, zniszczone oparcia i zastąpił je nowymi, wykonanymi z nowego rodzaju tkaniny jaką jest poliestrowy filc. To materiał, który łatwo poddaje się formowaniu i jest w 100% przetwarzalny. Zatem zamiast produkować kolejne, nowe meble wykorzystał już istniejące,  nadając im nowy styl. To właśnie jest sustainable design czyli projektowanie odpowiedzialne, z myślą o ekologii i przyszłych pokoleniach. Po co namnażać przedmioty skoro można twórczo użyć tych, które już istnieją? Inspirację dla kolekcji foteli stanowiło męskie krawiectwo, a dokładniej to, jak są uszyte klasyczne męskie garnitury czy płaszcze. Ich elegancja i szyk nigdy nie wychodzą z mody.
I ten fakt daje też nadzieję, że i meble Farga mają szansę być ponadczasowe.

Projektant Fredric Farg to kolejna bardzo obiecująca postać na szwedzkiej scenie designerskiej. I choć jego nazwisko 'farg' oznacza w języku szwedzkim kolor, to wykazuje on daleko idącą powściągliwość w tej materii. Jednakowoż cała jego energia i pomysłowość projektancka przekłada się na formy i materiały przedmiotów jego autorstwa. Oprócz foteli stworzył on także kolekcję lamp oraz akcesoriów dla domu. Swój projekt 'RE:cover' projektant zaprezentował na targach w Mediolanie w 2009 roku.

Design dziś: JBA Design
Design dziś: Front Design
Manga spotyka Ikea

Udostępnij

Przeczytaj także

Mieszkanie z widokiem na zieleń
Jak zaoszczędzić podczas urządzania wnętrz?
Mieszkanie na wynajem – 5 wskazówek, jak je zaprojektować i urządzić

Polecane

Modne szafki kuchenne. Jakie meble kuchenne warto wybrać?
Komody do sypialni - pomysły na aranżacje
Wybieramy witryny nowoczesne do salonu

Skomentuj:

Fotele RE:cover

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej