Partnerzy

News

Nowości produktowe

Wnętrza

Design

DIY

HGTV

Projekty i realizacje

Trendy 2025

Święta 2024

Kolor roku 2014 według Pantone - Radiant Orchid

red.

Pantone, firma będąca światowym autorytetem w dziedzinie koloru ogłosiła niedawno, że kolorem na 2014 rok zostaje odcień 18-3224, czyli Radiant Orchid. Znaleźliśmy dla Was kilka mebli i dodatków w najmodniejszym w przyszłym roku odcieniu.

Amerykańska firma Pantone Color Institute w 1963 roku wprowadziła system oznaczeń kolorów, znany jako skala Pantone.  To prawdziwa "biblia" kolorów, znana każdemu związanemu z projektowaniem, aranżacją i designem.

Wybór koloru roku to jeden z najciekawszych aspektów działalności firmy Pantone. Jak się go wybiera? Co 6 miesięcy, w dwóch wybranych europejskich stolicach, spotykają się znawcy trendów z całego świata. Podczas dwudniowego spotkania debatują nad tym, który kolor będzie wiodący w przyszłym roku. 2014 rok należeć będzie do koloru fioletowej orchidei!

- Podczas gdy kolor roku 2013, PANTONE 17-5641 Emerald, był symbolem wzrostu, dobrobytu i odnowy, Radiant Orchid ma intrygować i pobudzać, skłaniać do oryginalności i kreatywności.

- powiedziała Leatrice Eiseman, dyrektor wykonawcza Instytutu Kolorów Pantone.

Kolor orchidei, będący połączeniem fioletu i purpury, ma uspokajające właściwości. Jest to barwa osób wrażliwych i kreatywnych. Nie namawiamy Was do malowania wszystkich ścian na "kolor roku" (przecież w 2015 roku z pewnością pojawi się kolejny).

Przedstawiamy Wam jednak kilka mebli i dodatków w odcieniach fioletu, różu i purpury, które być może zainspirują Was do drobnych zmian.

Udostępnij

Przeczytaj także

Mieszkanie z widokiem na zieleń
Jak zaoszczędzić podczas urządzania wnętrz?
Mieszkanie na wynajem – 5 wskazówek, jak je zaprojektować i urządzić

Polecane

Fantazyjne lampy, które odmienią każde wnętrza
Jak urządzić swoje pierwsze mieszkanie?
Pikowane meble i dodatki - które wybrać? [CENY]

Skomentuj:

Kolor roku 2014 według Pantone - Radiant Orchid

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej