Partnerzy

News

Nowości produktowe

Wnętrza

Design

DIY

HGTV

Projekty i realizacje

Trendy 2024

Klasycy Designu - Joe Colombo

Piotr Wiśniewski

Cesare Colombo, bardziej znany jako Joe, był genialnym projektantem - samoukiem

Designem zajął się stosunkowo późno, w wieku 32 lat. Wcześniej chętniej oddawał się rzeźbie i malarstwu. Porzucił jednak studia na mediolańskiej Akademii Brera, by móc przejąć fabrykę ojca i eksperymentować z najnowszymi procesami produkcyjnymi, a także z nowo wynalezionymi włóknem szklanym, ABS, PVC i polietylenem. Nowoczesne i względnie tanie materiały kusiły utopią dobrego, dostępnego wzornictwa, które zmieni świat na lepszy.

Mimo swojej krótkiej kariery (zmarł w wieku 41 lat|) Joe Colombo zdołał stać się jednym z największych designerów swych czasów.  Zawsze elegancko ubrany, z nieodłączną fajką w ustach, reprezentował typ „projektanta-dandysa", zafascynowanego nowymi technologiami i ich potencjałem przy podnoszeniu komfortu życia codziennego.  Fotel Elda, krzesło Universale czy lampa Alogena to już klasyki designu. Mówić jednak o Colombo nie sposób zapomnieć o jego poszukiwaniach nowych koncepcji mieszkań, które odpowiadały na ówczesne ruchliwy styl życia.  Wprowadził do świata designu nazwę  living machines - meble, które zmieniają swoja funkcję, zależnie od pory - wprowadzał ścisłe rozróżnienie - funkcja dzienna - funkcja nocna. Dzięki ruchomym częściom można tworzyć wariacje na temat  jednego, prostego, wydawać by się mogło, mebla. Swoiste „maszyny do mieszkania" wielofunkcyjne, futurystyczne... idealnie oddają ducha szalonych lat 60...

Piotr Wiśniewski, autor bloga "design po polsku".

Udostępnij

Przeczytaj także

Mieszkanie z widokiem na zieleń
Akcesoria, które warto mieć w łazience – 10 propozycji
Jak zaoszczędzić podczas urządzania wnętrz?

Polecane

Modne szafki kuchenne. Jakie meble kuchenne warto wybrać?
Komody do sypialni - pomysły na aranżacje
Wybieramy witryny nowoczesne do salonu

Skomentuj:

Klasycy Designu - Joe Colombo

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej