Polski street art w sklepach IKEA na całym świecie [LIMITOWANA KOLEKCJA]

red.

Do sklepów IKEA trafiła limitowana kolekcja plakatów. Do współpracy zaproszono 12 artystów z całego świata, zajmujących się street artem. W gronie najlepszych znalazł się Mariusz Waras (M-City) z Gdynii.

nowa kolekcja IKEA, street art, polacy w ikea, IKEA ART EVENT, sztuka ulicy
IKEA ART EVENT 2015: plakat zaprojektowany przez Eko Nugroho (Indonezja).
Fot. mat. prasowe IKEA

Sztuka powinna być dostępna dla każdego i obecna w każdym domu. Do sklepów IKEA na całym świecie trafiła limitowana kolekcja 12 plakatów zaprojektowanych przez światową czołówkę artystów reprezentujących tzw. sztukę uliczną. Wśród nich znalazł się Mariusz Waras (M-City), jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich twórców murali.

Ludzie ciągle stawiają znak równości między sztuką ulicy a wandalizmem. Tymczasem pop kultura opiera się w głównej mierze na sztuce w przestrzeni publicznej. Można znaleźć wiele wpływów Street-artu we wzornictwie, muzyce czy architekturze.

- mówi Mariusz Waras (M-City).

Mariusz Waras urodził się w 1978 roku. Jego najbardziej znane murale realizowane były na ścianach budynków w miastach na całym świecie. Znajdziemy je m.in. w Warszawie, Gdańsku, Berlinie a nawet w Dżakarcie. Wypracował charakterystyczny i rozpoznawalny styl. Czarno-biała metropolia, o gęstej, niesamowitej zabudowie jest bohaterem jego prac.

nowa kolekcja IKEA, street art, polacy w ikea, IKEA ART EVENT, sztuka ulicyFot. mat. prasowe IKEA / Plakat zaprojektowany przez Mariusza Warasa

Głównym motywem plakatu, który Waras zaprojektował dla IKEA, jest stara karuzela przedstawiona w postaci miasta. Karuzela stanowi jednak zaprzeczenie urządzenia tradycyjnie kojarzonego z zabawą.

Artyści zebrani wokół projektu IKEA ART EVENT 2015 pochodzą z różnych stron świata i reprezentują często bardzo odmienne style. Każdy z nich jest inny, ale właśnie dzięki temu, możemy pokazać bogactwo tej chyba najbardziej „demokratycznej” gałęzi sztuki

- mówi Magdalena Gorecka-Przepolska, Kierownik Marketingu IKEA Kraków, sklepu do którego trafiło 200 sztuk plakatów.

Zaproszonym do projektu twórcom pozostawiono pełną dowolność zarówno w doborze technik, jak i rodzaju papieru oraz technologii druku. Na plakatach znajdziemy więc imitacje klasycznego graffiti, szablonów, ale także gigantycznych murali i precyzyjnych grafik.

Inni artyści zaproszeni do współpracy to: też: John Matos (Crash) z USA, Nicola i Ivan Gajic (Sobekcis) z Serbii, Carolina Falkholt (Blue) ze Szwecji, Christian Rebecchi i Pablo Togni (Nevercrew) ze Szwajcarii, Koralie i Supakitch z Francji, Chen Yingjie (Hua Tunan) z Chin, Nuria Mora z Hiszpanii, Jeroen Erosie z Holandii, Eko Nugroho z Indonezji, Hamilton Yokota (T-Freak) z Brazylii oraz Elle z USA.

Kolekcja wprowadzana jest stopniowo od 1 kwietnia do sklepów IKEA na całym świecie. Dp 8 sklepów IKEA w Polsce trafiło w sumie 1680 sztuk.  Plakaty mają wymiary 100x70 cm.  Kosztują 39,99 zł.

 

ZOBACZCIE WSZYSTKIE PLAKATY>>

 

Skomentuj:

Polski street art w sklepach IKEA na całym świecie [LIMITOWANA KOLEKCJA]