Warszawa po raz pierwszy przeżyła własny tydzień designu

redakcyjny

Z inicjatywy Kasi Ptak, we współpracy z warszawskimi specjalistami z różnych dziedzin kreatywnych, odbył się Warsaw Design Week, który połączył w całość wydarzenia i miejsca ze sfer architektury, designu oraz sztuki, napełniając przez miniony tydzień stolicę artystyczną energią.

Warsaw Design Week
Warsaw Design Week
Radek Zawadzki

Było inspirująco, zaskakująco, ciekawie, a zainteresowanie wydarzeniami w mieście i na odbywającym się równolegle Warsaw Home było ogromne. Na targach pojawiło się prawie 75 000 zwiedzających – mogli oni m.in. uczestniczyć w wykładach Design Forum, gdzie występowało ponad 40 ekspertów z Polski i zagranicy, a wśród nich pojawiły się takie sławy jak, Marcus Fairs, twórca portalu Dezeen, renomowani projektanci: m.in. Richard Hutten, Christophe Pillet, Luca Nichetto, Stefan Diez, Matteo Cibic. Warto tu wspomnieć zwłaszcza wykład Karima Rashida, który w sobotnie przedpołudnie przyciągnął kilkaset osób. Publiczność zachwyciła opowieść o tym, czym jest design i dlaczego zrozumienie jego sensu jest tak istotne. Ponadto w halach Ptak Expo czekał na zwiedzających ogromny blok Poland Design Festival – w ramach którego można było zobaczyć niewielkie autorskie marki, warsztaty i manufaktury, ciekawe wystawy (np. Ideas, Trans:Forming Design from Poland, Niepowtarzalni, Cenne bo polskie czy ekspozycje dyplomów School of Form SWPS), pokazy filmowe (m.in. filmy dokumentalne „Antropocen – epoka człowieka”, „Sól Ziemi” i „Był sobie las”), można też było skorzystać z kawiarni Warszawawarsaw.com.

Poznać lepiej miasto
Punkty informacyjne WDW w Pasażu Wiecha oraz na targach Warsaw Home odwiedziło przez tydzień ponad kilkadziesiąt tysięcy osób. Zaopatrzeni w specjalne przewodniki ruszyli szlakiem festiwalowych atrakcji i rekomendacji takich osób, jak inicjatorka WDW Kasia Ptak, architekt Jakub Szczęsny czy fotograf Marcin Tyszka. Warszawiacy i odwiedzający stolicę mogli też pobrać specjalną mobilną aplikację Warsaw Home z planem i z harmonogramem wszystkich wydarzeń. To zainteresowanie pokazuje, że chcemy żyć dobrze i modnie, w zgodzie z aktualnymi kierunkami rozwoju branży wnętrzarskiej, ale także, że oceniamy swoje dziedzictwo i chcemy poznawać najpiękniejsze i najciekawsze miejsca na mapie Warszawy.


WDW dawał szansę na lepsze poznanie stolicy m.in. dzięki specjalnym architektonicznym spacerom. Pierwszy z nich odbywał się po popularnej Warszawiance (oprowadzała Małgorzata Kuciewicz z Grupy Centrala) – miejscu, którego architekturę i rozwiązania podziwiają specjaliści z całego świata. Dom Kereta pokazywał Jakub Szczęsny – tę architektoniczną perełkę chciało obejrzeć w ciągu 1,5 godziny ponad 150 osób, ale jego niewielkie rozmiary pozwalają przyjąć jedynie 20… Natomiast po modernistycznym dworcu Ochota oprowadzał architekt Hubert Trammer. Dzięki zorganizowanym we współpracy z Pawilonem Zodiak warsztatom dla najmłodszych powstały fantastyczne interpretacje mozaik miejskich.

Dynamiczna metropolia
W tworzenie programu WDW włączyły się znane instytucje kulturalne: Muzeum Sztuki Nowoczesnej
ze startującym w pierwszym tygodniu października festiwalem Warszawa w Budowie i wystawą Pomnikomania (na jej wernisażu pojawiło się ponad 900 osób) , Muzeum Narodowe w Warszawie, Zachęta, CSW Zamek Ujazdowski, ASP w Warszawie i wiele innych. Imprezę objęło swoim patronatem miasto stołeczne Warszawa, postrzegając ją jako wydarzenie niezbędne w dynamicznie rozwijającej się metropolii, która przyciąga artystów i kreatywne osobowości. Takie wybitne postacie jak Daniel Liebeskind, Norman Foster czy Bjarke Ingels sprawiają, że Warszawa pięknieje z dnia na dzień, a jej mieszkańcy czynią ją miejscem ciekawym, przyjaznym i tętniącym życiem każdego dnia.

Organizatorem WDW był Warsaw Home. Patroni medialni WDW 2019: Design Alive, Forbes Woman, Warszawawarsaw.com i Radio Kampus

    Więcej o:

Skomentuj:

Warszawa po raz pierwszy przeżyła własny tydzień designu