Znany polski grafik stworzył plakaty dla Biedronki. Sklep zmienia wizerunek?

red.

Biedronka pozytywnie zaskoczyła. W nowej kampanii postawiła bowiem na artystyczne doznania. Plakaty okraszone hasłem "Biedronka smakuje domem" wyróżniają się wysokim poziomem artystycznym. Ich autorem jest uznany polski grafik - Paweł Jońca.

Kampania 'Biedronka smakuje domem', autorstwa Pawła Jońcy
Kampania 'Biedronka smakuje domem', autorstwa Pawła Jońcy
mat. promocyjne

Jońca został poproszony o stworzenie kreacji graficznych promujących nową książkę kucharską sieci sklepów, w której znajdziemy tradycyjne przepisy kuchni polskiej. Grafik postanowił zatem także sięgnąć do tradycji i przygotował kampanię odnoszącą się do polskiej szkoły plakatu. Całość ma lekkie zabarwienie retro, co przejawia się w kolorystyce, typografii i sposobie obrazowania. Plakaty tak skonstruowane mają wywoływać w odbiorcy ciepłe i nostalgiczne skojarzenia.

Prace autorstwa Pawła Jońcy – jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich ilustratorów – nawiązują do najlepszych tradycji polskiej szkoły plakatu. Tworzą one niezwykły język wizualny, przejawiający się zarówno w spotach telewizyjnych, jak i materiałach drukowanych. Wyjątkowe ilustracje są również dostępne w sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w postaci kolekcjonerskich kartek pocztowych. Prace Pawła Jońcy stanowią idealne dopełnienie oferty kuchni polskiej, prezentowanej w naszych sklepach

- komentuje zespół prasowy Jeronimo Martins Polska S.A.

Dla Biedronki jest to ciekawa wolta w kierunku bardziej wyszukanej reklamy, której mocno kibicujemy. Otwarte pozostaje pytanie, czy jest to jednorazowy wyskok, czy początek nowej linii stylistycznej. Będziemy wypatrywać kolejnych poczynań reklamowych sklepu z niecierpliwością. Szczególnie, że reklamy tego typu mają ogromny wpływ na wygląd naszej przestrzeni miejskiej.

Kim jest Paweł Jońca?

Jońca urodził w 1968 roku w Warszawie. Z wykształcenia jest architektem, z wyboru grafikiem i ilustratorem. Współpracował z "Przekrojem", "Wprost", "Newsweekiem", "Architekturą", "Malemanem" czy "Zwierciadłem". Projektuje też na potrzeby reklamy dla takich firm jak chociażby Plus i Peugeot. W swojej pracy ceni prostotę i formalny minimalizm. Artysta jest laureatem wielu nagród, m.in. kilku Chimer, prestiżowych wyróżnień w dziedzinie projektowania prasowego (w kategorii "portfolio" w roku 2004, 2005 i 2009), wyróżnienia w 6. edycji Galerii Plakatu AMS w 2006 r. czy Złotej i Srebrnej nagrody Klubu Twórców Reklamy (KTR) z 2011 r. w kategorii "portfolio" i "ilustracja prasowa" oraz w 2016 roku w kategorii plakat reklamowy oraz ilustracja prasowa. 

ZOBACZ ZDJĘCIA >>

Skomentuj:

Znany polski grafik stworzył plakaty dla Biedronki. Sklep zmienia wizerunek?