Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Zanim kupisz parapet

Tekst: Zbigniew Jankowski
Płyty marmuru w różnych barwach; zmiany odcienia, użylenie czy mikropęknięcia nie są wadą - świadczą o ich niepowtarzalności - Fot. ARIOSTEA

Wymiana parapetów wewnętrznych na nowe wymaga doboru materiału, kształtu i sposobu wykończenia krawędzi.

Słowo "parapet" kojarzy się zwykle z prostokątną płytą pod pojedynczym oknem, dlatego rzadko kto myśli o nadaniu mu szczególnie wymyślnego kształtu. Przed wymianą parapetu warto rozważyć różne - niekoniecznie standardowe - rozwiązania i pod tym kątem wybierać materiał na parapet. Dobrze wiedzieć, że oprócz jednolitej powierzchni można zamówić dekoracyjne wstawki nawet o bardzo skomplikowanych kształtach z innych rodzajów kamienia.

Przed zamówieniem parapetów powinniśmy dokładnie obejrzeć te stare i zastanowić się, czy wystarczająco wystają poza ścianę. Warto też zwrócić uwagę na kształt wnęki okiennej. Nie zawsze jest prostopadła do okna, a to znaczy, że pasujący do niej parapet będzie miał nietypowy kształt. Najlepiej wtedy wykonać szablon z kartonu, zaznaczając, które brzegi parapetu będą widoczne po zamontowaniu. To ułatwi wykonawcy ich wykończenie (zaoblenie, sfazowanie lub wypolerowanie). Przy pomiarach parapetu nie wolno zapominać, że powinien "wchodzić" pod okno w specjalne podcięcie na blisko centymetr.

Przed sfinalizowaniem zamówienia warto obejrzeć drewno lub kamień, z którego będą robione, i uzgodnić, jakich nie powinny mieć skaz. Dobry rzemieślnik może sprawić, że sęki w drewnie i mikropęknięcia w kamieniu staną się mniej widoczne.

Czytaj także:

Pomysł na parapet



Wymiana parapetów



Udostępnij

Przeczytaj także

Innowacyjny sposób ogrzewania wreszcie w ofercie marki Blaupunkt
Stal na dachu i elewacji stanowi idealną kompozycję
Dział Sprzedaży i kontakt z klientem w FORMEE w Miedzyrzeczu.

Polecane

Wymiana parapetów
Ciepłe parapety
Pomysł na parapet

Skomentuj:

Zanim kupisz parapet

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej