Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Polish Job 2.0 - wystawa polskiego designu w Eindhoven 19-27.10.2024 r.

mat. prasowe
Polish Job 2.0 - wystawa polskiego designu w Eindhoven 19-27.10.2024 r. - mat. prasowe

Polish Job 2.0 to przekrojowa wystawa polskiego designu, zorganizowana przez Łódź Design Festival. Stanowi ona okazję do analizy współczesnego polskiego rynku oraz przeglądu najciekawszych produktów, wyróżnionych w plebiscycie must have, który Łódź Design Festival organizuje od 2011 roku.

Przegląd polskiego wzornictwa

Polish Job 2.0 to przekrojowa prezentacja projektów i wdrożeń reprezentujących charakterystyczny styl polskiej marki wzorniczej. Wystawa, przygotowana przez Łódź Design Festival, staje się punktem wyjścia do refleksji nad współczesnym rynkiem polskiego designu oraz przeglądem najciekawszych produktów. Jednocześnie jest próbą uchwycenia cech definiujących spójność marki.

Pierwsza odsłona Polish Job, zaprezentowana podczas Milan Design Week w 2014 roku, skupiła się na trzech kluczowych aspektach polskiego wzornictwa: lokalności, nostalgii i innowacyjności. Obecne spojrzenie na polski design pokazuje, że oprócz czerpania z regionalnych zasobów i motywów, odświeżania wzorców z przeszłości oraz eksperymentowania z nowymi rozwiązaniami, polski design charakteryzuje także odpowiedzialność i zaradność. Polscy projektanci coraz częściej proponują rozwiązania etyczne i efektywne, minimalizując odpady i kreatywnie wykorzystując zasoby w produkcji.

Wszystkie pięć kategorii, czyli innowacyjność, odpowiedzialność, zaradność, lokalność i nostalgia, przenikają się w projektach wybranych na wystawę. Przygotowana kolekcja ukazuje współczesne myślenie o designie w Polsce, aktualne trendy, rozwój marek, ewolucję produktów oraz najbardziej obiecujące kierunki rozwoju polskiego wzornictwa.

Polish Job 2 0, VANK_CUBE, projekt Anna Vonhausen, produkcja VANK - mat. prasowe
Polish Job 2 0, Woskowijka by Malu, proj Marta i Łukasz Wilczek, prod Malu Marta Wilczek - mat. prasowe

Plebiscyt must have odkrywa trendy na polskim rynku

Jednym z kluczowych elementów Łódź Design Festival jest plebiscyt must have. Od 2011 roku ekspercka rada ocenia zmieniający się polski rynek designu, przyznając znak jakości must have produktom, które wyróżniają się innowacyjnością, społeczną wrażliwością, dbałością o zasoby i pomysłowością. Plebiscyt motywuje projektantów do tworzenia nowatorskich rozwiązań, a producentów zachęca do uwzględnienia designu jako istotnej części strategii rynkowej.

W procesie przygotowań do wystawy Polish Job 2.0 przeanalizowano niemal 1000 produktów nagrodzonych w plebiscycie must have, aby określić wyróżniki polskiego wzornictwa. Mimo dużej różnorodności można zauważyć, że kluczowe wartości, jakimi kierują się projektanci i producenci, skupiają się wokół pięciu pojęć: innowacyjność, odpowiedzialność, zaradność, lokalność i nostalgia. Wybrana na wystawę kolekcja znakomicie oddaje charakter współczesnego polskiego designu oraz kierunki jego rozwoju. Jest to także obietnica ciągłego doskonalenia, świeżego spojrzenia na międzynarodowe trendy, przy jednoczesnym zachowaniu tradycji i wysokiej jakości produktów. Partnerem wystawy Polish Job 2.0 jest firma VANK.

Polish Job 2 0, UGLYTOYS Dorota Dziak, projekt Dorota Dziak, produkcja Dorota Dziak - mat. prasowe
Polish Job 2 0, Tynk gliniany wykończeniowy, projekt Marcin Kacprzyk, produkcja COSTKA - mat. prasowe

Adres:

Godziny otwarcia:

Kolofon:

O Łódź Design Festival

Łódź Design Festival to najważniejsze polskie wydarzenie poświęcone szeroko rozumianemu wzornictwu. Program łączy działania artystyczne i społeczne, a twórcy wystaw komentują wyzwania współczesnego świata. Budowanie wielowątkowej i multimedialnej narracji, ukazującej ciągłość i rozwój polskiej myśli projektowej oraz prezentacja wyjątkowych projektów zmieniających naszą rzeczywistość na lepsze to elementy wyróżniające ŁDF.

Polish Job 2 0, Plantacja, fot. Celestyna Król - mat. prasowe
Polish Job 2 0, Tapeta BIOLEN TERRA, projekt Studio Dekorami, produkcja TECHNOCOLOR S C - mat. prasowe
Polish Job 2 0, OTOK, fot. Weronika Trojanowska - mat. prasowe
Polish Job 2 0, Meble Remiosło, proj Weronika Krygicz, Klaudia Piwowarska, prod Remiosło - mat. prasowe
Polish Job 2 0, Kilimy z Polski, projekt Wiktoria Podolec, produkcja Tartaruga - mat. prasowe
Polish Job 2 0, In my forest, projekt Aleksandra Kujawska dla DESA Home, produkcja A. K - mat. prasowe
Polish Job 2 0, Fotel RM58, projekt prof. Roman Modzelewski, produkcja VZÓR - mat. prasowe
Polish Job 2 0, Ilustracje do noszenia, projekt i produkcja Marcelina Jarnuszkiewicz - mat. prasowe
Polish Job 2 0, Banffy, projekt Klaudia Janikowska, Yuliya Neronskaya, produkcja Noti - mat. prasowe
Polish Job 2.0 - HopOnTop - mat. prasowe
Udostępnij

Przeczytaj także

Mieszkanie z widokiem na zieleń
Jak zaoszczędzić podczas urządzania wnętrz?
Mieszkanie na wynajem – 5 wskazówek, jak je zaprojektować i urządzić

Polecane

Polish Job 2.0 - wystawa polskiego designu w Eindhoven 19-27.10.2024 r.
IKEA inspiruje do działania na rzecz poprawy jakości snu
Wystawa "Beyond the Line": Stefan Gierowski i Sean Scully - 14.09 - 24.11.2024 r., Warszawa

Skomentuj:

Polish Job 2.0 - wystawa polskiego designu w Eindhoven 19-27.10.2024 r.

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej