Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Producent płyt drewnopochodnych Pfleiderer z nową nazwą

mat. prasowe
Fabryka Pfleiderer w Wieruszowie - mat. prasowe

Marka jednego z największych producentów płyt drewnopochodnych w Polsce od pierwszego lipca 2024 roku nosi nową nazwę - Woodeco.

2024 rokiem przemian dla Pfleiderer

Znana firma z branży materiałów drewnopochodnych, Pfleiderer, zmienia nazwę i logo. Od 1 lipca działa pod nową nazwą – Woodeco.

Rok 2024 to czas dużych zmian dla Pfleiderer. Na wiosnę firma ogłosiła sprzedaż swoich polskich udziałów spółce Breticontic Investments Sp. z o.o., reprezentowanej przez Bogdana i Elżbietę Kaczmarek oraz Innova Capital. Po przejęciu rozpoczęto rebranding marki.

– Zmieniamy się, a zmiana to rozwój i wyzwania. Nowy właściciel to nowe inwestycje, a to daje nam szanse na rozwój. Widzimy więc w tej zmianie duży potencjał, który teraz możemy wykorzystać. I wykorzystamy – mówi Grzegorz Kulesza, Dyrektor Zarządzający Woodeco Sp. z o.o.

Marka zyska nie tylko nową nazwę, ale również nową stronę internetową. Zmiana to również szansa na rozwój naszych Partnerów biznesowych. Jak podkreśla Grzegorz Kulesza: - Zmiana to poprawa jakości produktów, nowe inwestycje, również w ekologię i gospodarkę cyrkularną. Wprowadzanie nowych produktów i poprawa konkurencyjności cenowej.

Owocna współpraca

W proces tworzenia nowej nazwy, która zastępuje Pfleiderer, zaangażowało się wiele osób.

– Budowę marki Woodeco oparliśmy o rezultaty badań jakościowych, o analizę rynku, analizę trendów, jak również warsztaty wewnątrz organizacji. - podkreśla Anna Szmurło, Communication Manager.

Wymyślanie nowej nazwy było wspólnym wysiłkiem pracowników Pfleiderer. Spośród wielu pomysłów zwyciężyła nazwa Woodeco, która łączy ekologię i drewno. Produkcja w Woodeco opiera się na drewnie z zrównoważonych źródeł i recyklingu. Woodeco to odpowiedzialny partner, dbający o klientów i środowisko.

Jak podkreśla Anna Szmurło: – Odpowiedzialny partner, to hasło doskonale odzwierciedla wizję marki Woodeco. To podkreślenie, jak ważne jest partnerstwo w relacjach z klientami, pracownikami, dostawcami, ale również odpowiedzialność o nasze środowisko naturalne oraz lokalną społeczność.

Z kolei Jakub Wołodko, Dyrektor Marketingu, dodaje: – To, na czym budujemy naszą markę, to bardzo solidna strategia, posadzona na badaniach i zespół, który tę strategię wdraża.

Rebranding marki to ogromne przedsięwzięcie, jednak zarówno Zarząd, jak i Pracownicy Woodeco, podchodzą do tej zmiany z radością i pozytywnym nastawieniem.

– Każda zmiana to wyzwanie, a tak duża zmiana to wyzwanie ogromne. Wierzę jednak, że z tak dobrym zespołem, jakim są pracownicy naszej firmy, zakończy się ona sukcesem – zapewnia Grzegorz Kulesza.

Fundamenty opierają się na wielu wartościach, a jednym z nich są ludzie.

– Pfleiderer się zmienia, ale nie zmienia się zespół. Ta transformacja jest w rękach ludzi, którzy nie tylko w nią wierzą, ale widzą w tym szanse na własny rozwój. – mówi Jakub Wołodko. – Jest jeszcze druga rzecz, bez której to by się nie udało, czyli wiedza. Zanim zdefiniowaliśmy strategię odpytaliśmy naszych klientów, pracowników i innych interesariuszy rynku, jak chcieliby widzieć nową markę i jak jesteśmy postrzegani w tej chwili. To z czego jestem dumny, to że w tych wszystkich wywiadach bardzo mocno zostało podkreślone partnerstwo.  I to jest fundament, którego obiecujemy, że nie zmieniamy – dodaje.

Woodeco partnerstwo postrzega nie tylko poprzez dostarczanie wysokiej jakości produktów, ale również jakości usług na najwyższym poziomie. Woodeco rozumie swoich klientów, a dzięki holistycznemu podejściu chce być dla nich również realnym wsparciem.

Zmiany zaplanowane w czasie

Pfleiderer podzielił rebranding swojej marki na dwa etapy zmian. Pierwszy etap obejmuje zmianę nazwy marki na Woodeco oraz zmianę nazwy sieci dystrybucji na Woodeco Partner. Drugi etap to zmiana ekspozycji produktowej w punktach sprzedaży.

– Zmiany związane z komunikacją zewnętrzną w zakładach produkcyjnych w Wieruszowie i Grajewie planujemy wdrożyć do połowy sierpnia, natomiast rebranding całej sieci do końca 2024 roku. – mówi Łukasz Spólny, Trade Marketing Manager.

Co więcej, jednocześnie z rebrandingiem, marka pracuje nad wdrażaniem bieżących projektów. Mowa tu nie tylko o nowej kolekcji Mood Stories, której oficjalna premiera zaplanowana jest na początek 2025 roku, ale również projekt infokiosków, które będą centralną i nierozerwalną częścią ekspozycji produktowej.

– Infokioski będą służyły do prezentacji kolekcji Mood Stories w sposób cyfrowy i interaktywny. Jest to pewnego rodzaju nowość na rynku. Infokioski są stopniowo implementowane w punktach sprzedaży już od kwietnia tego roku, gdzie realizowane są projekty połączone z kuchniami pokazowymi. – mówi Łukasz Spólny.

Nowa nazwa to dopiero początek, a zmiany dały zespołowi Woodeco dużo energii do działania. Producent planuje kolejne duże inwestycje i projekty, o których dowiemy się wkrótce.

Udostępnij

Przeczytaj także

Mieszkanie z widokiem na zieleń
Jak zaoszczędzić podczas urządzania wnętrz?
Mieszkanie na wynajem – 5 wskazówek, jak je zaprojektować i urządzić

Polecane

Ewa Ewart i Magda Atkins gośćmi specjalnymi wyjątkowego wydarzenia „Siła opowieści” z okazji 18. rocznicy powstania…
Czwarta edycja TRŁ WROCŁAW! już 5-6 października 2024 r.
Liczne nagrody w Konkursie Wnętrze Roku SAW - co można zyskać dzięki zwycięstwu?

Skomentuj:

Producent płyt drewnopochodnych Pfleiderer z nową nazwą

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej