Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Wakacyjny dom wg koncepcji AXOR & Antonio Citterio

mat. prasowe
Poprzez kampanię „Make it yours!” AXOR chce sprawić, by indywidualny luksus stał się rzeczywistością w łazience, Marka poprosiła znanego architekta i projektanta Antonio Citterio o stworzenie wyjątkowych koncepcji łazienek. Prezentowana tu wizja to impresja na temat skandynawskiego domu na plaży – letniej rezydencji zaprojektowanej dla młodej i aktywnej rodziny, dla której budżet nie jest ograniczeniem. - Copyright: AXOR / Hansgrohe SE.

Antonio Citterio, jeden z najbardziej kreatywnych architektów i projektantów na świecie, zyskał zasłużony przydomek "dżentelmena designu". Od ponad pięciu dekad maestro z Mediolanu wyróżnia się wyrafinowaną wrażliwością w swoich projektach. Teraz stworzył dla marki premium wyjątkową koncepcję aranżacji łazienek, podkreślającą znaczenie wody i naturalnego światła.

"Make it yours!"

Prace Citterio cechują elegancja i ponadczasowość. W skład jego kolekcji dla AXOR wchodzą cztery zestawy łazienkowe. W ramach kampanii "Make it yours!", która koncentruje się na indywidualnym luksusie w łazience, marka AXOR zaprosiła znanego projektanta do opracowania unikalnych koncepcji. Celem było ukazanie wszechstronności nowej kolekcji AXOR Citterio C.

Nowe baterie, zaprojektowane przez Antonio, charakteryzują się minimalistycznym duchem, miękkimi konturami i zmysłową formą. Kolekcja obejmuje armaturę do umywalek, wanien i pryszniców, zachęcając do dotyku i przyciągając wzrok z każdego kąta.

- Kiedy myślę o produkcie takim jak ten, od razu przychodzi mi na myśl pewna przestrzeń - przyznaje Citterio. - Zawsze wyobrażam sobie rzeczy jakby były na planie filmowym, w scenie w której ludzie wchodzą w interakcję z produktem i przestrzenią - opisuje designer.

Wakacyjny dom wg koncepcji AXOR & Antonio Citterio - Zdjęcia: © AXOR / Hansgrohe SE

Woda jako symbol

Dla kampanii „Make It yours!” Citterio stworzył różne scenografie, każdą jak inny film, w którym gwiazdą jest AXOR Citterio C. Kolekcja odzwierciedla przekonanie, że przedmioty, których dotykamy, powinny emanować luksusem, symbolizowanym przez wodę. Aby spotęgować to doświadczenie, projektant opracował specjalną teksturowaną powierzchnię dla uchwytów.

- Wzór nie jest celem samym w sobie, ale raczej pomaga zrozumieć, że używamy czegoś co jest bardzo wartościowe - mówi architekt-projektant.

Wyobrażając sobie wnętrze, Citterio zaprojektował skandynawski dom na plaży, wakacyjny azyl dla młodej, aktywnej rodziny, gdzie budżet nie stanowił ograniczenia.

Dom pełen światła

Naturalne światło, wypełniające przestrzeń, to cenne dobro w północnej scenerii, dlatego należy je celebrować przy każdej okazji. Koncepcja idealnie pasuje także do Polski, gdzie każdy promień słońca jest wart celebrowania.

Citterio umieścił przestronną łazienkę w kierunku wschodnim, zamieniając zewnętrzną ścianę na wielką szybę.

- To przestrzeń marzeń. Wyobrażasz sobie młodych rodziców, dzieci. Gra muzyka. Jesteś w środku natury — nie masz niczego oprócz skał i morza przed sobą. Dostajesz cenne światło o poranku, wpada ono od wschodu - to niskie słońce. To najlepszy początek dnia. Ale również w nocy, przy świetle świec, budujesz specjalną atmosferę. Więc ta przestrzeń to naprawdę marzenie, stworzone dla dobrostanu i relaksu. Możesz odpocząć w wiszącym fotelu i po prostu podziwiać widoki - opowiada twórca.

Wakacyjny dom wg koncepcji AXOR & Antonio Citterio - Zdjęcia: © AXOR / Hansgrohe SE

Designerska łazienka

Łazienka, zaprojektowana z myślą o północnym klimacie, wykorzystuje jasne materiały jak trawertyn, jasny cement i blade drewno brzozowe, podkreślając ideę "powitania naturalnego światła". Brzoza jest typowa dla północnej Europy, natomiast trawertyn, porowaty kremowy wapień, kojarzy się z rodzinnymi Włochami projektanta.

- Trawertyn jest naprawdę ciepły. Chcieliśmy w tej zimnej krainie dodać kilka ciepłych włoskich akcentów. Trawertyn nie jest materiałem idealnym, i to mi się podoba. Masz pewnego rodzaju wspomnienia zapisane w tym kamieniu - mówi Citterio. 

Jednym z kluczowych elementów koncepcji jest wolno stojąca struktura z trawertynu, łącząca blat umywalkowy z wanną.

- Pomysł polegał na tym, aby całkowicie uwolnić ścianę. Zwykle w niej masz ukryte rury do wody. Ale tutaj zbudowaliśmy umywalkę i wannę w środku pokoju, więc rury wychodzą z podłogi. A za nimi mamy całą ścianę ze szkła, która jest całkowicie przezroczysta, wolna od czegokolwiek, co zakłóciłoby widok - wyjaśnia.

Wakacyjny dom wg koncepcji AXOR & Antonio Citterio - Zdjęcia: © AXOR / Hansgrohe SE

Wnętrze otwarte na krajobraz

Citterio wprowadził ideę wolno stojącej struktury jako punkt wyjścia dla całej koncepcji. Dodał rury od podłogi do sufitu, które podtrzymują obracane lustra. Wszystko w tej łazience jest zawieszone między sufitem a podłogą: brise-soleil, oświetlenie, lustra, fotel. Nic nie zakłóca widoku przez szklaną ścianę, otwierając przestrzeń na krajobraz.

W łazience zastosowano armaturę AXOR Citterio C: dwie baterie przy umywalkach, 3-otworową baterię wannową oraz moduł termostatyczny z główką prysznicową i deszczownicą. Citterio wybrał szczotkowane czarne chromowanie, jedno z ekskluzywnych wykończeń AXOR FinishPlus, które wyróżnia się na tle kremowego trawertynu, podkreślając smukłą, zmysłową formę baterii.

Wakacyjny dom wg koncepcji AXOR & Antonio Citterio - Zdjęcia: © AXOR / Hansgrohe SE
Wakacyjny dom wg koncepcji AXOR & Antonio Citterio - Zdjęcia: © AXOR / Hansgrohe SE
Wakacyjny dom wg koncepcji AXOR & Antonio Citterio - Zdjęcia: © AXOR / Hansgrohe SE
Wakacyjny dom wg koncepcji AXOR & Antonio Citterio - Zdjęcia: © AXOR / Hansgrohe SE
Udostępnij

Przeczytaj także

Mieszkanie z widokiem na zieleń
Jak zaoszczędzić podczas urządzania wnętrz?
Mieszkanie na wynajem – 5 wskazówek, jak je zaprojektować i urządzić

Polecane

Aranżacja wnętrz domu typu "kostka": projekt pracowni RDWN Studio
70-metrowe mieszkanie na warszawskim Mokotowie
Nowoczesna willa projektu Mango Investments

Skomentuj:

Wakacyjny dom wg koncepcji AXOR & Antonio Citterio

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej