Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Wnętrze dobrze oświetlone. Konkurs „Light up! With AQForm”

mat. prasowe

Według danych Polskiego Związku Niewidomych spośród wszystkich pięciu zmysłów to właśnie wzrok dostarcza aż 80% informacji. Czy to niewystarczająco dużo, aby bliżej przyjrzeć się roli światła w architekturze, zwłaszcza wnętrz? Konkurs „Light up! With AQForm” pozwoli odkryć zupełnie nowe oblicze oświetlenia oraz zastanowić się nad tym, jak światło wpływa na naszą przestrzeń życiową.

Wnętrze dobrze oświetlone. Konkurs „Light up! With AQForm” - mat. prasowe

Światło oswaja przestrzeń, pobudza do działania, inspiruje. Odpowiednio dobrane owocuje doznaniami. Pozwala odkryć walory estetyczne wnętrza, skrupulatnie dopracowane detale designerskich mebli czy precyzyjnie dobrane kolory na ścianach. Światło budzi emocje, tworząc zarazem tożsamość aranżacji.

Ta istotna rola światła była inspiracją do zorganizowania konkursu „Light up! With AQForm”, który poprzez swoją formę oraz wiele ciekawych kategorii pozwoli porównać współczesną funkcję światła z koncepcją oświetlenia przyszłości.

Oświetlenie salonu - AQForm

Light up! With AQForm czyli rola światła w architekturze

Dynamika branży oświetleniowej skłania nas, w tym również architektów i projektantów wnętrz, do szerszego spojrzenia na funkcję światła w projektowaniu przestrzeni. Rosnąca świadomość, rozwój technologii oraz zmiany trendów zainspirowały markę AQForm do uruchomienia konkursu architektonicznego, w którym światło odgrywa ważną rolę.

Light up! With AQForm to aż trzy kategorie główne:

1.0 – Light up the space! Kategoria przeznaczona dla praktykujących architektów i projektantów, a dotycząca zrealizowanych projektów w Polsce lub zagranicą po 01.01.2018. Warunkiem uczestnictwa jest przedstawienie zdjęć zaprojektowanej i zrealizowanej przestrzeni z oświetleniem AQForm. Ta kategoria ma swoje dwie podkategorie:

2.0 – Light up creativity! Kategoria przeznaczona dla praktykujących architektów i projektantów, a dotycząca projektów koncepcyjnych. Warunkiem uczestnictwa jest przedstawienie wizualizacji zaprojektowanej przestrzeni z oświetleniem AQForm. Kategoria składa się z dwóch podkategorii:

3.0 – Light up the future! Kategoria dla studentów kierunków artystycznych lub innych związanych z projektowaniem. Przedmiotem tej kategorii jest przedstawienie koncepcji światła na rok 2050. Zgłoszenie konkursowe powinno być twórczą interpretacją możliwych kierunków rozwoju oświetlenia w przyszłości. Jak zmienią się wnętrza, w których żyjemy i jaką rolę będzie w nich pełnić oświetlenie? Jak w przyszłości światło wpłynie na naszą przestrzeń życiową? Jakie zmiany zajdą w podejściu do projektowania? Celem tej kategorii jest zastanowienie się nad kierunkiem rozwoju roli oświetlenia we wnętrzach przyszłości.

Szeroki zakres kategorii pozwoli zastanowić się, jakie zmiany zajdą w projektowaniu oraz jak skonfrontować je ze współczesnymi trendami.

Prace konkursowe będzie oceniało grono ekspertów, a wśród nich m.in. architekt Krzysztof Ingarden, Kamil Białas - redaktor naczelny magazynu WhiteMAD, dr Emilia Cieśla - Kierownik Katedry Architektury Wnętrz na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu czy architekt Bohdan (Biś) Lisowski - Prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich.

Na autorów najlepszych projektów czekają cenne nagrody, których łączna pula wynosi ponad 60 000 zł - oraz dodatkowo nagrody specjalne.

Harmonogram konkursu:

Więcej informacji o konkursie oraz regulamin można znaleźć na stronie konkursu https://light-up.aqform.com.

Kinkiety - AQForm
Oświetlenie sufitowe - AQForm
Oświetlenie salonu - AQForm
Udostępnij

Przeczytaj także

Mieszkanie z widokiem na zieleń
Akcesoria, które warto mieć w łazience – 10 propozycji
Odkurzacz dla alergika. Co warto wiedzieć przy wyborze odpowiedniego modelu?

Polecane

Po design do Łodzi: program Łódź Design Festival 2024
Konkurs make me! 2024 - finałowe projekty
Aquatecture: strefa GROHE SPA na Milan Design Week

Skomentuj:

Wnętrze dobrze oświetlone. Konkurs „Light up! With AQForm”

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej