23 Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" 2015
W wystawie wzięły udział 263 firmy z Polski i 12 innych krajów: Białorusi, Belgii, Chin, Danii, Francji, Holandii, Litwy, Niemiec, Rosji, Słowacji, Wielkiej Brytanii i Włoch. Największą grupę wystawców zagranicznych stanowiły firmy z Holandii (22), Niemiec (11) i Belgii (10).
Targi odwiedziło blisko 16 000 gości, z czego 6 317 stanowili profesjonaliści. To o ponad 7% więcej niż w ubiegłym roku (2014). Klienci zawodowo zainteresowani ofertą prezentowaną na targach to: producenci roślin, dostawcy techniki ogrodniczej, produktów i usług, kupcy i zarządzający placówkami handlowymi, architekci krajobrazu, wykonawcy i specjaliści samorządowi zajmujący się zielenią publiczną, floryści, leśnicy. Zagraniczni zwiedzający przyjechali z 36 krajów. Najliczniejsze grupy gości dotarły z Ukrainy, Litwy, Rosji, Białorusi, Holandii, Belgii i Niemiec. Wśród odwiedzających byli także klienci z tak odległych krajów jak: Kazachstan, Kirgizja, Japonia, czy bliscy sąsiedzi ze: Słowacji, Czech, Węgier, krajów skandynawskich i bałkańskich z Turcją włącznie. Ponad 70% branżowych gości to osoby decyzyjne - właściciele i menadżerowie podejmujący kluczowe decyzje w swoich firmach.
Fot. Agencja Promocji Zieleni
Po raz kolejny warszawska wystawa kwitła - dosłownie i w przenośni. Wystawcy przygotowali ciekawą i różnorodną ofertę i pokazali ją w sposób, który jeszcze długo pozostanie w pamięci odwiedzających. W jednym miejscu spotkali się uczestnicy różnych sektorów ,,zielonej branży", a także konsumenci żądni nowych informacji, inspiracji i tej szczególnej atmosfery jaka towarzyszy wystawom ,,ZIELEŃ TO ŻYCIE".
23. edycja pełna była wydarzeń. Pokazała nowe produkty, trendy i możliwości. Pozwoliła zobaczyć rozwiązania, pomysły, nowości, a także nisze, które warto zasiedlić lub rozwinąć. Umożliwiła tysiące spotkań i rozmów ludzi zaangażowanych zarówno w ,,zielony biznes", ale też tych którzy czerpią z jego bogactwa - właścicieli ogrodów i pasjonatów, corocznie tłumnie odwiedzających Wystawę.
Obudź emocje! - tegoroczne hasło Wystawy realizowało się każdego dnia - zarówno w warstwie wydarzeń, takich jak rywalizacje konkursowe, spotkania z wyjątkowymi gośćmi, czy też pomiędzy samymi wystawcami i odwiedzającymi ich klientami, uczestnikami konferencji, seminariów czy pokazów. Emocje pojawiały się także w sferze wizualnej - wyjątkowo widowiskowe stoiska, nowości, pomysły i inspirujące rozwiązania to kolejna wartość wystawy.
ZIELEŃ TO ŻYCIE - siła roślin
Rośliny to najbardziej widoczny sektor i wyróżnik "ZIELEŃ TO ŻYCIE". Pokazywane w znakomitym momencie atrakcyjności, w bogactwie asortymentu dostępnego na rynku z liczną prezentacją nowości - pozwalają na rozeznanie co warto wprowadzić do oferty i czym zainteresować klientów. W tegorocznej edycji rośliny prezentowało 60% wystawców - ponad 150 firm z kraju i zagranicy. Dominowała oferta drzew i krzewów ozdobnych w standardach przeznaczonych do sprzedaży hurtowej, detalicznej czy realizacji inwestycji.
Prezentowano także drzewa do nasadzeń publicznych oraz przeznaczone do dużych prywatnych inwestycji. Producenci roślin znaleźli bogatą ofertę sadzonek i młodych roślin do dalszej produkcji, w tym liczne mało znane odmiany lub nowości. W ofercie wystawców wyraźnie widoczny był także trend powrotu do amatorskiej uprawy owoców, ziół czy warzyw. Stąd bogaty asortyment krzewów i drzew owocowych, oraz pnączy o jadalnych owocach czy zestawów do tarasowej lub domowej uprawy. Prezentowano także różnorodny wybór bylin i ozdobnych traw, a także cebul, kłączy i nasion. Wyraźnie widoczna była oferta związana ze świętami Bożego Narodzenia - choinki i inne drzewka do dekoracji.
Wystawcy
Większość wystawców stanowiły firmy z Polski. Zagraniczni uczestnicy targów to 61 firm - w tym 44 szkółki i dystrybutorzy roślin. Najliczniejszą grupę wystawców z Polski tworzyli szkółkarze zrzeszeni w Związku Szkółkarzy Polskich, który jest współorganizatorem Wystawy. W sektorze techniki i technologii ogrodniczych obecne były firmy prezentujące nawozy, podłoża, środki ochrony roślin, tunele i systemy szklarniowe, maszyny i narzędzia przeznaczone do prac w szkółkarstwie, ogrodnictwie i terenach zieleni, systemy nawadniania, doniczki, akcesoria do produkcji roślin, technologie ułatwiające pakowanie, transport, ekspozycję, promocję i sprzedaż produktów ogrodniczych. Wystawcy oferowali również produkty do pielęgnacji ogrodu, a także oprogramowanie do projektowania.
Dekoracje i wyposażenie ogrodu prezentowane na tegorocznej Wystawie to oferta donic, ozdobnych osłon, podpór pod rośliny, zadaszeń, mebli ogrodowych, systemów na zielone dachy lub ściany, płotów i wygrodzeń, materiałów na nawierzchnie i kruszyw, akcesoriów do dekoracji. Nie zabrakło oferty systemów do oczek wodnych i stawów, wyposażenia ogrodowej strefy relaksu i grillowania, placów zabaw. W targach wzięły udział liczne wydawnictwa oferujące fachową prasę i tą skierowaną do amatorów, a także prezentujące książki o tematyce ogrodowej.
Kolejna edycja Wystawy ZIELEŃ TO ŻYCIE już za rok - 1-2-3 września 2016 r.
ZAPRASZAMY!
- Więcej o:
Absurdalny wyrok sądu. Pszczoły pójdą do gazu. Pan Mieczysław straci 23 ule. Greenpeace rusza na pomoc
Warszawa w kwiatach i zieleni. Miejsca z ludzką twarzą
Ogródek przy bloku w środku miasta
Kampania #PlantHealth4Life powraca!
Nowoczesne technologie w ogrodnictwie: Wspieranie tradycyjnych ogrodów przez inteligentne rozwiązania
Ukwiecaj Warszawę! Startuje 41. edycja konkursu Warszawa w kwiatach
Jakie korzyści wynikają ze wspólnej pracy z dziećmi w ogrodzie?
Drzewo tlenowe Oxytree - czym jest? uprawa, właściwości, zastosowanie