Najnowsze technologie do domu wprost z targów IFA
Najwięksi producenci, głośne premiery, zaskakujące technologie i tysiące zwiedzających - w Berlinie dobiegają końca targi IFA, jedne z najważniejszych targów technologicznych na świecie, na których elektroniczne gadżety i produkty agd/rtv pokazują takie tuzy, jak Apple, Bosch, Dyson, Gorenje, LG, Microsoft, Miele, Samsung...
Tegoroczna edycja przebiegała pod znakiem smartfonów (największym hitem okazał się muzyczny telefon Marshalla - marki produkującej wzmacniacze - który zdaniem znawców odtwarza muzykę najlepiej ze wszystkich smartfonów dostępnych na rynku; oraz ZTE Axon Elite, w którym odblokowanie ekranu następuje po zeskanowaniu kształtu oka). Z dużym zainteresowaniem spotkały się też zegarki z systemem Android - sukces Apple Watch sprawił, że w tym roku własne wersje tych produktów pokazały m.in. Samsung, Motorola, Asus i Acer. Niesłabnącą popularnością cieszyło się stoisko LG z telewizorami OLED, energooszczędnymi, niewiarygodnie cienkimi i - jak zapewnia marka - coraz tańszymi. Nie mówiąc już o standzie chińskiego ZTE, który przyciągał uwagę niezwykłym pierścionkiem Charm Ring 1 - pod pokaźną atrapą kamienia szlachetnego ukryta jest sprytna technologia z systemem Bluetooth, dzięki której możemy kontaktować się ze swoim smartfonem (jeśli np. właścicielka pierścionka zostanie zaatakowana, może włączyć funkcję alarmu, a wtedy aplikacja w smartfonie wysyła do wybranych osób powiadomienie o napaści wraz z dokładną pozycją GPS).
"Cztery Kąty" postanowiły jednak skupić się na produktach agd. Lwią część targów zajęły w tym roku odkurzacze. Producenci postawili na to, by urządzenia jak najlepiej spełniały swoje funkcje, usuwając nie tylko kurz, ale i to, co gołym okiem niewidoczne. I tak firma Dyson, posiłkując się dosadnymi porównaniami oraz wieloletnimi badaniami, przypomniała, że odkurzać warto nie tylko dywany, ale też okupowane przez miliardy roztoczy materace, i zaprezentowała V6 Mattress, który pozbędzie się z naszego łóżka wszelkich nieproszonych gości. Z kolei nowe nawilżacze skutecznie zabiją bakterie - nie tylko w rozpraszanej na zewnątrz wodzie, ale też w powietrzu, które idealnie jonizują.
W świecie lodówek też pozytywne zmiany. Liebherr - niekwestionowany leader w tej branży (to właśnie niemiecka marka stoi za opatentowaną kilka lat temu komorą bio fresh, zwaną również komorą zero, służącą do przechowywania świeżego mięsa, ryb i warzyw) - udowadnia, że nadal ma w tej dziedzinie dużo do powiedzenia. Nowa chłodziarka zaprezentowana na IFA mrozić będzie nawet wtedy, gdy wyłączą nam prąd - jeszcze przez 4-5 dni. Z kolei lodówki z linii Blue Performance są znacznie głębsze od standardowych, bo tzw. żeberka zainstalowano w nich nie z tyłu, lecz z boku - dzięki temu mamy więcej miejsca na przechowywanie, zmieści się nawet blacha z piekarnika. Dodatkowo kosze zaopatrzone są w mniejsze i większe pudełka oraz praktyczne przegródki. Skorzystamy też z funkcji wyłączania światła ledowego po otwarciu lodówki i bez problemu wymienimy zużyte uszczelki. Do wyboru zamówimy model z kostkarką do lodu, która zajmuje niewiele miejsca, i którą w razie potrzeby można zdemontować.
Czysto, czyściej, najczyściej. Wiodące marki inwestują w pralki. Produkty Siemensa mają funkcję sensoFresh, która w 10 minut odświeży ubranie dzięki tzw. aktywnemu tlenowi usuwającemu przykre zapachy (urządzenie nie korzysta wtedy nawet z mililitra wody). A dodatkowo zaopatrzone są w kosze na wełniane swetry i buty, więc nic się nie rozciągnie ani nie zdeformuje. Beko chwali się modelem oszczędzającym 10% mniej energii niż pralki w najwyższej klasie A+++ oraz funkcją Silent Tech, która redukuje wibracje i powoduje, że urządzenie jest 7 razy cichsze od konkurentek (wytwarza zaledwie 65 decybeli). A Haier poleca pralkę z dwoma bębnami, które mogą pracować jednocześnie, piorąc różne ubrania w różnych temperaturach.
Jakby tego było mało, mamy płyty, które utrzymują stałą temperaturę grzania, bez ryzyka przypalenia potrawy (np. Gorenje i Miele) czy piekarniki, które pozwalają korzystać z techniki Sous Vide stosowanej w najlepszych restauracjach na świecie (Electrolux). A wszystko to nie tylko niezawodne, ale i ciekawe w formie. Przykładem jest marka Gorenje, która razem z Philippem Starckiem stworzyła kolekcję Gorenje by Starck - lustrzane powierzchnie lodówek i piekarników mają zdaniem projektanta podkreślić, że to domownicy są najważniejsi. Jeśli dodać jeszcze, że sprzęt niemal każdej marki uruchomimy z dowolnego miejsca na ziemi, to współczesne agd bez przesady można porównać do profesjonalnego majordomusa: bo jak on jest eleganckie, ciche, niewidoczne i bardzo skuteczne.
Skomentuj:
Najnowsze technologie do domu wprost z targów IFA