Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Bramy garażowe

red.
Fot.: Wiśniowski

Na rynku dostępnych jest wiele modeli bram garażowych: segmentowe, uchylne, roletowe i rozwierne. Wybierając, należy wziąć pod uwagę wygodę obsługi, trwałość konstrukcji, bezpieczeństwo oraz architekturę budynku i otoczenie.

Fot.: Wiśniowski

Bramy segmentowe

Obecnie najpopularniejsze. Nie zajmują miejsca przed garażem, dlatego polecane są zwłaszcza do garaży wychodzących bezpośrednio na ulicę oraz wszędzie tam, gdzie jest mało miejsca na podjeździe. Zbudowane są z segmentów wykonanych zazwyczaj ze stali i wypełnionych pianką poliuretanową, poruszających się w prowadnicach. W niedużych bramach producenci stosują sprężyny naciągowe, a do większych i cięższych wykorzystują sprężyny skrętne.

Do bramy segmentowej pasują wszystkie typy napędów. Podwiesza się je pod sufitem garażu i łączy ze skrzydłem za pośrednictwem ruchomego ramienia.

Duży wybór kolorów i wykończeń.

Ruch skrzydła nie wymaga miejsca na podjeździe.

Dostępne też w wersji bocznej (otwierane na ścianę).

    Fot.: Wiśniowski

    Bramy uchylne

    To proste i ekonomiczne rozwiązanie. Bramy uchylne mogą być ocieplane, jednak nie izolują zbyt dobrze - dlatego zalecane są raczej do nieogrzewanych garaży. Warunkiem zastosowania bramy uchylnej jest miejsce na podjeździe. Skrzydło uchyla się do góry, dlatego parkując przed garażem, warto zachować bezpieczne 1,5 metra przed bramą. Potrzebne jest też miejsce wewnątrz garażu, ponieważ porusza się ona wzdłuż prowadnic montowanych pod sufitem. Podnoszenie i opuszczanie skrzydła jest wspomagane przez system sprężyn.

    Atrakcyjne ceny bram.

    Ciekawe wzornictwo (mogą przypominać segmentowe).

    Konieczność pozostawienia ok. 1,5 m na podjeździe.

      Fot.: Somfy

      Bramy rolowane

      Inaczej żaluzjowe. Są to konstrukcje złożone z wąskich profili połączonych ze sobą na całej długości, podobnie jak rolety do okien. Brama jest zwijana na specjalny wał zamocowany pod sufitem wewnątrz garażu lub w kasecie (skrzynce) na zewnątrz. Profile bram rolowanych mogą być aluminiowe lub stalowe, jedno- lub dwuścienne (wypełnione pianką poliuretanową). Bramy rolowane są wygodne w obsłudze, ale najdroższe.

      Dostępne tylko w wersji z napędem.

      Brak potrzeby zostawiania wolnego miejsca przed wjazdem i pod sufitem w garażu.

        Fot.: Wiśniowski

        Ile kosztują bramy garażowe?

        Większość inwestorów przy wyborze bramy garażowej największą wagę przykłada do jej ceny. Jeśli garaż jest dwustanowiskowy, najlepszym rozwiązaniem jest jedna duża brama, gdyż jej zakup, montaż i eksploatacja będą tańsze. Średni rynkowy koszt jednej bramy segmentowej z napędem, o wymiarach 5 x 2,1 m, to około 6000 zł. Za mniejszą bramę z napędem, o wymiarach 2,5 x 2,1 zapłacimy powyżej 3000 zł. Do tego trzeba jeszcze wliczyć koszt montażu za bramy - w zależności od regionu kraju - około 500 zł. Ponadto późniejsze użytkowanie bramy również oznacza dodatkowe koszty eksploatacyjne, związane z zużyciem energii elektrycznej przez napędy oraz wydatki na serwis.

        Udostępnij

        Przeczytaj także

        Innowacyjny sposób ogrzewania wreszcie w ofercie marki Blaupunkt
        Stal na dachu i elewacji stanowi idealną kompozycję
        Dział Sprzedaży i kontakt z klientem w FORMEE w Miedzyrzeczu.

        Polecane

        Garaż w domu czy obok?
        Jak odwodnić zjazd do garażu
        Garaż na dwa samochody: ile bram?

        Skomentuj:

        Bramy garażowe

        Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

        Czytaj więcej