Versace. Królestwo przepychu
Nikogo nie pozostawia obojętnym. Pełen bogactwa, luksusu i cytatów z przeszłości styl Versace albo się kocha, albo nienawidzi.
Design firmowany głową meduzy
Luksusowe kreacje dla wnętrz.
Tak chyba najlepiej można opisać propozycje Versace w dziedzinie aranżacji przestrzeni. I chociaż od śmierci twórcy stylu, Gianniego Versace (1946?1997), minęło już szesnaście lat, jego dzieło kontynuuje siostra Donatella, miłośniczka bogactwa i przepychu. Przygoda Gianniego Versace z designem zaczęła się na początku lat 90. Zaprojektował on wówczas swoją pierwszą kolekcję dla światowej sławy producenta porcelany, firmy Rosenthal. Kolekcja nazywała się ?Home Signature? i była manifestacją stylu Versace w dziedzinie urządzania wnętrz. Porcelanę cechowała bardzo bogata ornamentyka, mocne nasycone kolory, zdobienia złotem. Rodzajem kropki nad ?i? była głowa złowrogiej Meduzy, symbol domu mody Versace. Innowację stanowiły skrzydełka rzymskiego boga Hermesa, na których wzorowane są uszka filiżanek. Cała kolekcja trąciła trochę kiczem, a mimo to (a może właśnie dlatego) odniosła gigantyczny sukces. I do dziś, po dwudziestu latach obecności na rynku, należy do bestsellerów firmy Rosenthal. Od tego czasu, jeśli chodzi o urządzanie wnętrz, oferta marki Versace bardzo się poszerzyła. To nie tylko naczynia stołowe, ale również meble, lampy i dodatki ? jednym słowem kompletna propozycja, która pozwala na całościowe zaaranżowanie przestrzeni.
Sam Gianni Versace uwielbiał projektować wystrój własnych domów.
Miał ich kilka w najbardziej prestiżowych miejscach świata: w Mediolanie, Nowym Jorku, Miami oraz nad włoskim jeziorem Como. Wszystkie są bardzo okazałe, pełne wyrafinowanych dodatków i dzieł sztuki. I taki właśnie styl kontynuują spadkobiercy projektanta. Z sukcesem. Najlepiej świadczy o tym fakt, że podczas targów designu w Mediolanie stoisko Versace jest jednym z najbardziej obleganych. I to mimo zarzutów o balansowanie na cienkiej granicy między złym i dobrym gustem. Cóż, ta stylistyka ma swoich zaprzysięgłych wielbicieli, którym obcy jest duch minimalizmu. Lubią oni bogactwo, przepych i luksus. I wszystko to dostają od firmy Versace.
Design firmowany głową meduzy
CECHY STYLU
Eklektyzm, czyli łączenie różnorodnych stylistyk. Na pierwszy rzut oka wygląda to na próbę godzenia ognia z wodą, gdyż znajdziemy tu skrajnie różne style historyczne, np. barok (motywy zdobnicze) i empire (lwie łapy, półkolumny, baldachimy) oraz elementy współczesne, pełne chłodnej elegancji. Nie brak również motywów antycznych.
KOLORYSTYKA
Bogata paleta mocnych, nasyconych czerwieni i żółcieni, granaty (w tym głębokie indygo) czasami dla kontrastu zderzone z zimną bielą. Różne odcienie złota i srebra pojawiające się zarówno w motywach zdobniczych, jak i stosowane całościowo.
WZORY
Najbardziej znanym motywem Versace jest głowa Meduzy patronująca całemu modowemu imperium. Siostra Gianniego, Donatella, uważa że ?DNA Versace to wzory, zwłaszcza te barokowe?. Rzeczywiście bogata ornamentyka to najbardziej charakterystyczna cecha stylu. Znajdziemy tu zarówno motywy roślinne, jak i afrykańskie, a także zaczerpnięty z antyku, pojawiający się również w kolekcjach modowych, geometryczny meander.
Design firmowany głową meduzy
Sen pod baldachimem. Mocne kontrasty, wyraźne nawiązanie do stylu empire ? to bardziej historyczna odsłona stylu Versace. westwing.pl
Oprawa piękna. Złoto we wnętrzu podkreśla status właścicieli posiadłości. westwing.pl
Design firmowany głową meduzy
Luksusowy relaks. W łazience skąpanej w bieli i złocie czeka nas królewski odpoczynek. westwing.pl
VANITY Porcelanowe wazony, od 1520 zł, talerz 740 zł, Rosenthal
MEDUSA Pojemnik porcelanowy, 800 zł, Rosenthal
Design firmowany głową meduzy
MILLE NUITS Żyrandol i kandelabr, złocony kryształ, cena ustalana na zamówienie, Baccarat/Galeria Niuans
DEDALO PLATIN Wyjątkowa kolekcja ? chłodna i minimalistyczna, od 300 zł, Rosenthal
Design firmowany głową meduzy
OWOCE MORZA Porcelana zdobiona motywami morskimi, od 600 zł, Rosenthal
PIĘKNE NAKRYCIE Biel plus złoto to idealny przepis na wyrafinowaną kompozycję wnętrzarską. Obrus i poduszka z akcentem czerwieni są tutaj niczym szczypta pikantnej przyprawy.
HAGA Ozdobne puzderko, 159 zł, Zara Home
Design firmowany głową meduzy
MEDUSA RED Filiżanka do kawy, 720 zł, Rosenthal
CONCORDE Karafka kryształowa, z ręcznie pozłacanymi fragmentami, 5890 zł, Baccarat/Galeria Niuans
TSAR Talerz obiadowy z białej porcelany dekorowanej kobaltem i 24-karatowym złotem, cena ustalana w zależności od zamówienia, Haviland/Galeria Niuans
Skomentuj:
Versace. Królestwo przepychu