Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Versace. Królestwo przepychu

Anna Grużewska
Stół bogato zastawiony. Mnogość form, kolorów i materiałów. Zastawa z kolekcji Vanity, wazon - Medusa Gold, szkło - Arabesque Amber. Rosenthal - mat. prasowe

Nikogo nie pozostawia obojętnym. Pełen bogactwa, luksusu i cytatów z przeszłości styl Versace albo się kocha, albo nienawidzi.

Jadalnia w blasku kryształów. Skrzący się pod sufitem kryształowy żyrandol nadaje tej geometrycznej stylizacji luksusowy charakter. - Fot. Marc Gerritsen Sheltered Images

Design firmowany głową meduzy

Luksusowe kreacje dla wnętrz.

Tak chyba najlepiej można opisać propozycje Versace w dziedzinie aranżacji przestrzeni. I chociaż od śmierci twórcy stylu, Gianniego Versace (1946?1997), minęło już szesnaście lat, jego dzieło kontynuuje siostra Donatella, miłośniczka bogactwa i przepychu. Przygoda Gianniego Versace z designem zaczęła się na początku lat 90. Zaprojektował on wówczas swoją pierwszą kolekcję dla światowej sławy producenta porcelany, firmy Rosenthal. Kolekcja nazywała się ?Home Signature? i była manifestacją stylu Versace w dziedzinie urządzania wnętrz. Porcelanę cechowała bardzo bogata ornamentyka, mocne nasycone kolory, zdobienia złotem. Rodzajem kropki nad ?i? była głowa złowrogiej Meduzy, symbol domu mody Versace. Innowację stanowiły skrzydełka rzymskiego boga Hermesa, na których wzorowane są uszka filiżanek. Cała kolekcja trąciła trochę kiczem, a mimo to (a może właśnie dlatego) odniosła gigantyczny sukces. I do dziś, po dwudziestu latach obecności na rynku, należy do bestsellerów firmy Rosenthal. Od tego czasu, jeśli chodzi o urządzanie wnętrz, oferta marki Versace bardzo się poszerzyła. To nie tylko naczynia stołowe, ale również meble, lampy i dodatki ? jednym słowem kompletna propozycja, która pozwala na całościowe zaaranżowanie przestrzeni.

Sam Gianni Versace uwielbiał projektować wystrój własnych domów.

Miał ich kilka w najbardziej prestiżowych miejscach świata: w Mediolanie, Nowym Jorku, Miami oraz nad włoskim jeziorem Como. Wszystkie są bardzo okazałe, pełne wyrafinowanych dodatków i dzieł sztuki. I taki właśnie styl kontynuują spadkobiercy projektanta. Z sukcesem. Najlepiej świadczy o tym fakt, że podczas targów designu w Mediolanie stoisko Versace jest jednym z najbardziej obleganych. I to mimo zarzutów o balansowanie na cienkiej granicy między złym i dobrym gustem. Cóż, ta stylistyka ma swoich zaprzysięgłych wielbicieli, którym obcy jest duch minimalizmu. Lubią oni bogactwo, przepych i luksus. I wszystko to dostają od firmy Versace.

Stół bogato zastawiony. Mnogość form, kolorów i materiałów. Zastawa z kolekcji Vanity, wazon - Medusa Gold, szkło - Arabesque Amber. Rosenthal - mat. prasowe

Design firmowany głową meduzy

CECHY STYLU

Eklektyzm, czyli łączenie różnorodnych stylistyk. Na pierwszy rzut oka wygląda to na próbę godzenia ognia z wodą, gdyż znajdziemy tu skrajnie różne style historyczne, np. barok (motywy zdobnicze) i empire (lwie łapy, półkolumny, baldachimy) oraz elementy współczesne, pełne chłodnej elegancji. Nie brak również motywów antycznych.

KOLORYSTYKA

Bogata paleta mocnych, nasyconych czerwieni i żółcieni, granaty (w tym głębokie indygo) czasami dla kontrastu zderzone z zimną bielą. Różne odcienie złota i srebra pojawiające się zarówno w motywach zdobniczych, jak i stosowane całościowo.

WZORY

Najbardziej znanym motywem Versace jest głowa Meduzy patronująca całemu modowemu imperium. Siostra Gianniego, Donatella, uważa że ?DNA Versace to wzory, zwłaszcza te barokowe?. Rzeczywiście bogata ornamentyka to najbardziej charakterystyczna cecha stylu. Znajdziemy tu zarówno motywy roślinne, jak i afrykańskie, a także zaczerpnięty z antyku, pojawiający się również w kolekcjach modowych, geometryczny meander.

Fot. Andreas von Einsiedel EAST NEWS

Design firmowany głową meduzy

Sen pod baldachimem. Mocne kontrasty, wyraźne nawiązanie do stylu empire ? to bardziej historyczna odsłona stylu Versace. westwing.pl

Fot. Anthony Parkinson EAST NEWS

 

Oprawa piękna. Złoto we wnętrzu podkreśla status właścicieli posiadłości. westwing.pl

Fot. Olaf Szczepaniak Olaf Szczepaniak / Picture Press

Design firmowany głową meduzy

Luksusowy relaks. W łazience skąpanej w bieli i złocie czeka nas królewski odpoczynek. westwing.pl

mat. prasowe

 

VANITY Porcelanowe wazony, od 1520 zł, talerz 740 zł, Rosenthal

 

Fot. Arkadiusz Scichocki / Agencja Gazeta

 

MEDUSA Pojemnik porcelanowy, 800 zł, Rosenthal

mat. prasowe

Design firmowany głową meduzy

MILLE NUITS Żyrandol i kandelabr, złocony kryształ, cena ustalana na zamówienie, Baccarat/Galeria Niuans

mat. prasowe

 

DEDALO PLATIN Wyjątkowa kolekcja ? chłodna i minimalistyczna, od 300 zł, Rosenthal

mat. prasowe

Design firmowany głową meduzy

OWOCE MORZA Porcelana zdobiona motywami morskimi, od 600 zł, Rosenthal

Fot. Arkadiusz Scichocki / Agencja Gazeta

 

PIĘKNE NAKRYCIE Biel plus złoto to idealny przepis na wyrafinowaną kompozycję wnętrzarską. Obrus  i poduszka z akcentem czerwieni są tutaj niczym szczypta pikantnej przyprawy.

 

mat. prasowe

 

HAGA Ozdobne puzderko, 159 zł, Zara Home

mat. prasowe

Design firmowany głową meduzy

MEDUSA RED Filiżanka do kawy, 720 zł, Rosenthal

mat. prasowe

CONCORDE Karafka kryształowa, z ręcznie pozłacanymi fragmentami, 5890 zł, Baccarat/Galeria Niuans

 

mat. prasowe

TSAR Talerz obiadowy z białej porcelany dekorowanej kobaltem i 24-karatowym złotem, cena ustalana w zależności od zamówienia, Haviland/Galeria Niuans

Udostępnij

Przeczytaj także

Innowacyjny sposób ogrzewania wreszcie w ofercie marki Blaupunkt
Stal na dachu i elewacji stanowi idealną kompozycję
Dział Sprzedaży i kontakt z klientem w FORMEE w Miedzyrzeczu.

Polecane

Wyrazistą kreską
Pierre Paulin
Kolor we wnętrzu: niebieski

Skomentuj:

Versace. Królestwo przepychu

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej