Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Cena komfortu w samolocie. Czy warto skorzystać z oferty premium?

Magda Kłodecka
Samolot należący do linii Air Canada - Fot. Lotnisko Chopina

Jedni przewoźnicy wyciągają masę pieniędzy za każde drobne udogodnienie podczas podróży, inni biorą 40 razy mniej za to samo. Przy dłuższym locie kwestia biletu premium jest warta rozważenia, bo daje to większy komfort. Tyle tylko, że oferta premium economy jest w liniach bardzo różna, a różnice w cenach są ogromne - podaje serwis fly4free.pl. Wielkość fotela i miejsca na nogi, dodatkowy bagaż i posiłek, kosmetyki podróżne itd. - wszystko zależy od linii. Najkorzystniej jest kupić bilet o podwyższonym standardzie w opcji last minute, bo wtedy dopłaty mogą wynieść tylko kilka-kilkanaście euro. Czym różnią się oferty economy (E) i premium economy (PE)?

Samolot należący do linii Air Canada - Fot. Lotnisko Chopina

Air Canada

- szerokość fotela: (E) 43,2-48,3 cm, PE 49,53-50,8 cm,

- miejsce na nogi: (E) 78,7-86,4 cm, PE 96,5 cm,

- bagaż: PE 2 sztuki po 23 kg,

- dodatkowo PE: specjalne menu i darmowy alkohol, priorytetowy boarding i check-in, rozrywka pokładowa, gniazdko elektryczne i porty USB, rozkładanie fotela,

- dopłata za PE: 300-400 euro.

Samolot Air France - Materiały prasowe

Air France

- szerokość fotela: (E) 45-47 cm, PE 48 cm,

- miejsce na nogi: (E) 82 cm, PE 97 cm,

- bagaż: PE 2 sztuki po 23 kg,

- dodatkowo PE: specjalne menu, priorytetowy boarding i check-in, rozkładanie fotela,

- dopłata za PE: ok. 250 euro.

Samolot Alitalia w Balicach - fot. Michał Łepecki / Agencja Ga

Alitalia

- szerokość fotela: (E) 42-43,1 cm, PE 48,8-51,9 cm,

- miejsce na nogi: (E) 76,2-88,9 cm, PE 96,5 cm,

- bagaż: PE 2 sztuki po 23 kg,

- dodatkowo PE: priorytetowy boarding i check-in, większy wybór posiłków,

- dopłata za PE: 200-390 euro.

Lotnisko Chopina. - KAMIL GOZDAN

British Airways

- szerokość fotela: (E) 44,5 cm, PE 47 cm,

- miejsce na nogi: (E) 78,7 cm, PE 96,5 cm,

- bagaż: PE 2 sztuki po 23 kg,

- dodatkowo PE: specjalne menu, większe nachylenie fotela, rozrywka, wytłumione kabiny,

- dopłata za PE: ok. 167 euro.

Samolot linii SAS - Fot. Tomasz Kaminski / AG

SAS

- szerokość fotela: (E) 46 cm, PE 49 cm,

- miejsce na nogi: (E) 79-81 cm, PE 97 cm,

- bagaż: PE 2 sztuki po 23 kg,

- dodatkowo PE: priorytetowe check-in, rozrywka, możliwość zmiany rezerwacji, darmowe wi-fi, gniazdka elektryczne, porty USB, podstawki pod nogi, większe nachylenie fotela,

- dopłata za PE: ok. 240 euro.

Airbus A320 Neo - Lufthansa

Lufthansa

- szerokość fotela: (E) 43-45,7 cm, PE 45,7-48,3 cm,

- miejsce na nogi: (E) 78,7 cm, PE 96 cm,

- bagaż: PE 2 sztuki po 23 kg,

- dodatkowo PE: jedzenie na porcelanie, większe nachylenie fotela,

- dopłata za PE: ok. 300 euro.

Marimekko for Finnair - mat. prasowe

Finnair

- szerokość fotela: (E) 43,2-46,2 cm, PE 43,2-46,2 cm,

- miejsce na nogi: (E) 78,7-81,3 cm, PE 86 cm,

- bagaż: PE 1 sztuka do 23 kg,

- dodatkowo PE: priorytetowy boarding i check-in, bezpłatna zmiana rezerwacji,

- dopłata za PE: 60-75 euro.

Samolot linii United Airlines - fot. InSapphoWeTrust / Wikimedia Commons

United

- szerokość fotela: (E) 45 cm, PE 45 cm,

- miejsce na nogi: (E) 79-80 cm, PE 92-95 cm,

- bagaż: PE 1 sztuka do 23 kg,

- dodatkowo PE: brak,

- dopłata za PE: 90-135 euro.

Samolot Turkish Airlines - Materiały prasowe

Turkish Airlines

- szerokość fotela: (E) 43,2-46,5 cm, PE 49,5 cm,

- miejsce na nogi: (E) 78,7-81,3 cm, PE 116,8 cm,

- bagaż: PE 1 sztuka do 30 kg,

- dodatkowo PE: większy wybór dań, na porcelanie, rozrywka, większy ekran, gniazdka elektryczne, port USB, rozkładanie fotela,

- dopłata za PE: ok. 620 euro.

Samolot po zderzeniu ze stadem bocianów - Twitter.com/republicofturke

Singapore Airlines

- szerokość fotela: (E) 45,7 cm, PE 47-49,5 cm,

- miejsce na nogi: (E) 81 cm, PE 95 cm,

- bagaż: 1 sztuka do 35 kg,

- dodatkowo PE: priorytetowy boarding, check-in i odbiór bagaży, większy wybór posiłków, lampka szampana, większe ekrany, podstawka na nogi, gniazdka, porty USB, rozkładanie fotela,

- dopłata za PE: ok. 650 euro.

Lotnisko Balice - Fot.Tomasz Wiech / AG

Eurowings

- szerokość fotela: (E) 43 cm, PE 43 cm,

- miejsce na nogi: (E) 76 cm, PE 86 cm,

- bagaż: 1 sztuka do 23 kg,

- dodatkowo PE: możliwość wejścia do niektórych saloników na lotniskach, pochylanie fotela,

- dopłata za PE: 50 euro.

Cathay Pacific 747-8f air to air - Ed Turner

Cathay Pacific

- szerokość fotela: (E) 45,6-46,9 cm, PE 49 cm,

- miejsce na nogi: (E) 81,2 cm, PE 96,5 cm,

- bagaż: 1 sztuka do 25 kg,

- dodatkowo PE: większy wybór posiłków, lampka szampana, priorytetowy boarding i check-in, rozrywka, większy ekran, podstawka na nogi, gniazdko, port USB, pochylanie fotela,

- dopłata za PE: 50 euro.

Airbus należący do linii Lufthansa - ADAM KOZAK

Najlepsi i najgorsi

Zestawienie pokazuje, że największy komfort podróży mają pasażerowie Turkish Airlines, choć cena za to jest bardzo wysoka. Niewiele skorzystają na zmianie lecący liniami Finnair i Eurowings ? zwłaszcza w tych ostatnich samolotach będzie bardzo ciasno. Najmniej dodatkowych usług oferują przewoźnicy amerykańscy, a zwłaszcza linia United.

Ile kosztuje każde dodatkowe miejsce dla pasażera w centymetrach?

1. Eurowings - 5 euro (za 1 cm);

2. Finnair - 12,5 euro;

3. Air Canada - 14,03 euro;

4. Lufthansa - 14,93 euro;

5. Air France - 15,30 euro;

6. British Airways - 21,44 euro;

7. Turkish Airlines - 27,06 euro;

8. SAS - 27,54 euro;

9. Alitalia - 30,56 euro;

10. United - 35,70 euro;

11. Singapore Airlines - 61,01 euro;

12. Cathay Pacific - 199,5 euro.

Udostępnij

Przeczytaj także

Innowacyjny sposób ogrzewania wreszcie w ofercie marki Blaupunkt
Stal na dachu i elewacji stanowi idealną kompozycję
Dział Sprzedaży i kontakt z klientem w FORMEE w Miedzyrzeczu.

Polecane

Likwidujemy szczelinę między kuchnią a blatem
Mieszkanie na 15 m kw. Mikroskopijna, ale wygodna kawalerka
Nietypowe tradycje Walentynkowe na świecie

Skomentuj:

Cena komfortu w samolocie. Czy warto skorzystać z oferty premium?

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej