Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Czym obudować kominek w stylu nowoczesnym?

tekst Małgorzata Krośnicka
Cienkie i lekkie płyt z fibrobetonu (betonu architektonicznego wzmacnianego włóknem szklanym) efektownie wyglądają w połączeniu z naturalnym kamieniem. Na zdjęciu: obudowa kamienna, cena od 2500 zł, KRATKI.PL - Fot. producent

W materiałach do obudowania kominka można przebierać - kafle, płytki, kamienie, blachy, szkło, płyta gipsowo-kartonowa. Dzięki tej mnogości kominek można obudować w indywidualnym stylu, pasującym do naszych upodobań i wystroju wnętrz.

Wybierając obudowę kominka możemy zdecydować czy będzie ona wyłącznie dekoracyjną ramą czy też posłuży do akumulacji wytworzonego ciepła. Do naszej decyzji pozostaje czy wykonamy ją według indywidualnego projektu czy wykorzystamy gotowe elementy. Ważne, by materiały były bezpieczne, niepalne, odporne na długotrwałe obciążenie wysoką temperaturą (do 1200°C) i nie zmieniały wymiarów pod jej wpływem.

Nowoczesne
To przede wszystkim projekty minimalistyczne. Najczęściej kominek jest tu „wtopiony” w ścianę dzięki obudowie z ognioodpornych płyt gipsowo-kartonowych lub krzemianowo-wapniowych. Mocno eksponowanym elementem jest sam wkład kominkowy (plus kratka wentylacyjna) jako geometryczny wtręt w jednolite barwnie podłoże oraz płonący w nim ogień, na tle jasnych płaszczyzn. Oczywiście w tym stylu używa się i innych materiałów – polerowanych lub szorstkich płyt kamiennych, drewna, wielkoformatowych płytek ceramicznych. Nowoczesną obudowę można też wykonać z betonowych płyt akumulacyjnych.

Udostępnij

Przeczytaj także

Innowacyjny sposób ogrzewania wreszcie w ofercie marki Blaupunkt
Stal na dachu i elewacji stanowi idealną kompozycję
Dział Sprzedaży i kontakt z klientem w FORMEE w Miedzyrzeczu.

Polecane

Montaż kotła grzewczego krok po kroku
Kotły grzewcze - jak dbać o konserwację?
Jak wybrać instalatora do montażu pompy ciepła?

Skomentuj:

Czym obudować kominek w stylu nowoczesnym?

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej