Nowy napęd do starej bramy garażowej
Ręczne otwieranie i zamykanie bramy do garażu nie jest wygodne - zwłaszcza, jeśli robimy to kilka razy dziennie. Dlatego warto pomyśleć o domontowaniu do niej napędu.
Jeśli z jakiś powodów nie decydujemy się od razu na montaż bramy automatycznej, warto zostawić sobie taką możliwość na później. W tym celu trzeba dopilnować, by między otwartym skrzydłem a sufitem została wolna przestrzeń na siłownik, a na etapie wykańczania garażu doprowadzić do niego przewody elektryczne. Napęd do bram garażowych bowiem standardowo powinien być podłączony do zwykłej instalacji elektrycznej o napięciu 230 V.
Jak dobrać napęd do bramy?
Niezależnie od tego, w jaki sposób otwiera się nasza brama - czy jest uchylna, czy segmentowe – można ją w dowolnym momencie automatyzować, dobierając do niej silnik o odpowiedniej mocy. Wcześniej trzeba jednak upewnić się, że skrzydło porusza się płynnie, bez zacięć czy skoków, a jeśli nie – wyregulować jego działanie. Inaczej napęd będzie wykrywał przeszkodę i przechodził w tryb awaryjny, a przez to nie będzie działał jak należy.
Uwaga! Wybierając napęd, możemy zdecydować się na wyrób innej marki niż producenta bramy, ale zwracajmy uwagę, by kupować produkty sprawdzonych firm.
Podstawowym parametrem potrzebnym do doboru odpowiedniego napędu są wymiary skrzydła bramy. Najlepiej, jeśli siłownik o odpowiedniej sile dobierze instalator, biorąc pod uwagę wymiary bramy garażowej (jej szerokość i wysokość), a także jej ciężar oraz intensywność pracy (tryb normalny to do 30 zamknięć/otwarć dziennie, intensywny - powyżej tej wartości).
Przy doborze napędu ważna jest też prędkość pracy automatu - do wyboru mamy od 14 do 26 cm/s.
Zwracajmy też uwagę na bezpieczeństwo. Pełne bezpieczeństwo antywłamaniowe zapewniają napędy działające w dwukierunkowym systemie sterowania radiowego BiSecur. Wykorzystują one bardzo bezpieczne systemy kodowania, działają bowiem w - znanej z bankowości elektronicznej - technologii 128-bitowej. Gwarantuje ona obecnie maksymalne bezpieczeństwo sygnału przekazywanego z pilota do napędu i z napędu do pilota – możliwie najlepsze jego zabezpieczenie przed skopiowaniem przez złodzieja. W napędach z 40 bitowym kodowaniem może dojść do skopiowania kodu przez niepowołane osoby, a wtedy, z uwagi na brak śladów włamania, trudno wyegzekwować od ubezpieczyciela odszkodowanie.
Napędy takie umożliwiają też odczyt statusu bramy (otwarta/zamknięta), co dodatkowo podnosi bezpieczeństwo. A jeżeli zaopatrzymy się w specjalną bramkę internetową z aplikacją na smartfona i tablet, nawet daleko od domu, z dowolnego miejsca na świecie możemy sprawdzić czy brama garażowa jest otwarta czy zamknięta i w razie potrzeby wydać odpowiednie polecenie.
Równie ważne jak ochrona przed włamaniem jest osobiste bezpieczeństwo użytkowników. Dlatego upewnijmy się, że zaopatrzona w napęd brama po natrafieniu na przeszkodę – przedmiot lub np. bawiące się dziecko – natychmiast zatrzyma się i podniesie.
Skomentuj:
Nowy napęd do starej bramy garażowej