Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Historyczne dziedzictwo a nowoczesność - debata w Mövenpick Grand Hotel Wrocław

mat. prasowe
Od lewej: Paweł Kunz, Małgorzata Miernik, Grzegorz Rojek, Piotr Kalinowski, Aneta Książek. - Fot. Paweł Jakubowski / lubiepodroze.eu

W jaki sposób nowoczesne hotelarstwo może harmonijnie współistnieć z historycznym dziedzictwem i rosnącymi wymaganiami gości? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć uczestnicy debaty zorganizowanej w Mövenpick Grand Hotel Wrocław – nowym hotelu premium, który tchnął nowe życie w ponadstuletni budynek w centrum Dolnego Śląska. Spotkanie stało się okazją do szerokiej dyskusji o kierunkach rozwoju branży, gdzie liczy się nie tylko komfort, ale i autentyczność oraz odpowiedzialność społeczna.

W debacie uczestniczyli przedstawiciele Grupy Accor, inwestora i dewelopera Rafin, Poland Convention Bureau w Polskiej Organizacji Turystycznej, biura projektowego MIXD oraz dziennikarze z kraju i zagranicy. Moderatorem wydarzenia był podróżnik i dziennikarz Paweł Kunz. Wspólnym mianownikiem rozmów było pytanie o to, jak rozwijać hotele, które są częścią miejskiej tkanki i lokalnej historii, a jednocześnie spełniają najwyższe standardy współczesnych podróżnych.

Otwarcie Mövenpick Grand Hotel Wrocław miało miejsce w marcu. To drugi hotel tej marki premium w Polsce. Marka obecna jest już w ponad 120 lokalizacjach w 35 krajach, dynamicznie rozwijając się w Europie Środkowo-Wschodniej. Wrocławski obiekt oferuje nową jakość gościnności w zabytkowej przestrzeni.

Od lewej: Paweł Kunz, Małgorzata Miernik, Grzegorz Rojek, Piotr Kalinowski, Aneta Książek - Fot. Paweł Jakubowski / lubiepodroze.eu

W centrum uwagi znalazło się projektowanie doświadczeń, które – jak zaznaczyła Małgorzata Miernik, Design and Technical Director Poland and Baltics w Grupie Accor – odgrywa dziś kluczową rolę.

„W Mövenpick codzienne rytuały nawiązujące do szwajcarskiej doskonałości gastronomicznej i cukierniczej, takie jak Chocolate Hour, budują tożsamość marki i czynią każdy pobyt wyjątkowym doświadczeniem. Goście nie szukają już tylko noclegu – oczekują historii, momentów, autentycznych emocji i zrównoważonych wyborów. Coraz większą rolę odgrywa tzw. guest experience, budowane przez małe rytuały, lokalne akcenty i przemyślany design. To poprzez nie chcemy opowiadać historie, nie tylko estetyczne, ale głęboko zanurzone w lokalnym kontekście. To możliwe dzięki współpracy z partnerami, którzy rozumieją specyfikę branży hotelowej i potrafią połączyć kreatywność z precyzją wykonania” – mówiła.

Debata ekspercka Movenpick Grand Hotel Wrocław. - Fot. Paweł Jakubowski / lubiepodroze.eu

Zrównoważony rozwój, silnie wpisany w DNA marki Mövenpick, to kolejny filar koncepcji. Od 2017 roku sieć jest regularnie wyróżniana przez Green Globe jako najbardziej ekologiczna firma hotelarska na świecie. Wrocławski hotel łączy wysokie standardy obsługi z poszanowaniem historycznej substancji – zarówno w skali architektonicznej, jak i projektowej.

Grzegorz Rojek, prezes zarządu Grand Hotel, podkreślał trudności związane z renowacją:

„Po wojnie z tego budynku pozostały jedynie zewnętrzne ściany. Wszystkie secesyjne detale zostały zniszczone. Odnowienie hotelu zajęło nam ponad siedem lat. Naszym celem było nie tylko odtworzenie bryły, ale przede wszystkim przywrócenie ducha miejsca i połączenie go z wysokimi standardami marki Mövenpick. Współczesne inwestycje w hotelarstwo coraz częściej wybierają drogę rewitalizacji – nie tylko z powodów estetycznych czy lokalizacyjnych, ale ze względu na rosnącą wartość autentyczności. Goście oczekują dziś miejsc z duszą, a nie anonimowych przestrzeni. Odrestaurowanie ponad stuletniego budynku w sercu Wrocławia było więc nie tylko decyzją biznesową, ale również ukłonem w stronę historii i tożsamości miasta”.

Movenpick Grand Hotel Wroclaw - foyer - mat. prasowe

Projekt wnętrz autorstwa pracowni MIXD również był przedmiotem debaty. Piotr Kalinowski, CEO i dyrektor artystyczny, wyjaśnił:

„Zestawiliśmy elegancję polskiego art deco z nowoczesnym funkcjonalizmem oraz odniesieniami do estetyki paryskich kawiarni i hoteli z początków XX wieku. W palecie dominują odcienie kawy, czekolady i szampana. Projekt wnętrz nie tylko ma przyciągać wzrok, ale przede wszystkim wprowadzać gości w stan komfortu, spokoju i wyciszenia. Design przestał być dodatkiem – ma angażować zmysły, budować narrację i sprawiać, że każdy moment pobytu zapada w pamięć. Architektura hoteli premium zmierza dziś w stronę harmonii – nie tylko między formą a funkcją, ale także między przeszłością a przyszłością. Projektując wnętrza Mövenpick Grand Hotel Wrocław, zależało nam, by subtelnie nawiązywały do oryginalnego wystroju, jednocześnie odpowiadając na współczesne oczekiwania estetyczne i technologiczne”.

Podczas spotkania nie zabrakło też rozmów o znaczeniu hotelu w kontekście miejskiej turystyki i rynku spotkań.

„Wrocław, obok Warszawy i Krakowa, to jedna z trzech najważniejszych lokalizacji dla rynku spotkań w Polsce wg ICCA. W 2024 roku miasto odwiedziło rekordowe 6,6 mln turystów. Planiści wydarzeń szukają dziś miejsc, które spełniają standardy ESG i oferują coś więcej niż powierzchnię konferencyjną – liczy się atmosfera miejsca, autentyczność i odpowiedzialność społeczna obiektu. Strategia Wrocławia do 2030 roku zakłada rozwój w oparciu o jakość życia, zrównoważony rozwój i innowacje – elementy idealnie wpisujące się w filozofię Mövenpick” – zauważyła Aneta Książek, szefowa Biura Spotkań i Wydarzeń – Poland Convention Bureau.

Movenpick Grand Hotel Wrocław - pokój. - mat. prasowe

Mövenpick Grand Hotel Wrocław, z jego 179 pokojami, rozbudowaną strefą wellness, bogatą ofertą gastronomiczną i nowoczesnymi salami konferencyjnymi, już teraz stanowi ważny punkt na mapie turystyki premium Dolnego Śląska.

Po zakończeniu części dyskusyjnej goście mogli spróbować specjałów hotelowej kuchni i uczestniczyć w Chocolate Hour – charakterystycznym dla marki rytuale. Hotel oferuje również program lojalnościowy ALL – Accor Live Limitless, dający dostęp do szeregu wyjątkowych nagród i usług.

O Mövenpick:

Założona w Szwajcarii w 1948 roku przez Ueliego Pragera marka Mövenpick opiera się na filozofii gościnności, której fundamentem są radość życia, wspólne chwile i przyjemność smakowania. Dziś sieć oferuje ponad 120 hoteli i resortów w 35 krajach, a dzięki konsekwentnemu zaangażowaniu w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska, od 2017 roku uznawana jest przez Green Globe za lidera branży hotelarskiej w zakresie ekologii. Mövenpick należy do Grupy Accor – globalnego lidera zarządzającego ponad 5600 obiektami w 110 krajach.

Udostępnij

Przeczytaj także

Mieszkanie z widokiem na zieleń
Jak zaoszczędzić podczas urządzania wnętrz?
Ile kosztuje projekt kuchni? Gdzie i jak zrobić projekt kuchni?

Polecane

Wyprzedaż w IKEA: do 80 proc. zniżki na ponad 1500 produktów
Historyczne dziedzictwo a nowoczesność - debata w Mövenpick Grand Hotel Wrocław
Kolory, które leczą – AkzoNobel i Magdalena Boczarska odmieniają Centrum Zdrowia Dziecka

Skomentuj:

Historyczne dziedzictwo a nowoczesność - debata w Mövenpick Grand Hotel Wrocław

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej