Kupujesz okna - sprawdź, czy dostaniesz gwarancję
Inwestycja w nowe okna to zazwyczaj spory wydatek dla domowego budżetu. Warto zatem zadbać o wybór okien jak najlepszej jakości, a także upewnić się, że wraz z zakupionymi oknami otrzymamy na nie gwarancję. Tylko na jej podstawie będziemy mogli bowiem je zareklamować, jeśli w trakcie eksploatacji wystąpią jakiekolwiek wady.
Gwarancja jest to pisemne zapewnienie producenta o jakości towaru, określające postępowanie w razie ujawnienia się jego wad. Za naprawę usterek lub wymianę produktu na inny, wolny od wad, odpowiada najczęściej producent wyrobu, ale może to być również jego sprzedawca.
Warto wiedzieć, że gwarancja nie jest wymogiem, a więc klient nie może jej żądać. Jednak, w sytuacji, gdy mamy do czynienia z rzetelnym producentem - jest ona standardem.
Czego dotyczy gwarancja?
Przy zakupie okien należy dowiedzieć się, czego dotyczy gwarancja. Najlepiej, aby obejmowała ona cały produkt, a nie tylko poszczególne elementy okna. Jeśli więc otrzymujemy gwarancję na przykład na 5 lat, to upewnijmy się,
że w ciągu tego okresu będzie objęty nią cały produkt, a nie tylko szyby, profile czy okucia.
Kiedy jest ważna?
Gwarancja, aby była ważna, musi zostać wydana na piśmie. Dokument powinien ponadto precyzować wszelkie warunki wykonywania gwarancji. Mowa tu przede wszystkim o okresie jej obowiązywania oraz o obowiązkach producenta, ale także i użytkownika produktu.
Deklaracja CE
Razem z gwarancją producent powinien wydać nam deklarację CE (czyli deklarację zgodności z określonymi normami Unii Europejskiej). Musi być ona opatrzona pieczątką kontrolera i datą produkcji okna. W deklaracji znajdziemy też informacje na temat ważnych parametrów technicznych charakteryzujących produkt m.in. wiatroszczelności, wodoszczelności czy izolacyjności akustycznej. Warunkiem skorzystania z gwarancji na okna jest także zazwyczaj ich prawidłowy montaż, przeprowadzony przez przeszkoloną ekipę.
Warto wiedzieć, że gwarancja nie jest wymogiem, a więc klient nie może jej żądać. Jednak, w sytuacji, gdy mamy do czynienia z rzetelnym producentem - jest ona standardem.
Czego dotyczy gwarancja?
Przy zakupie okien należy dowiedzieć się, czego dotyczy gwarancja. Najlepiej, aby obejmowała ona cały produkt, a nie tylko poszczególne elementy okna. Jeśli więc otrzymujemy gwarancję na przykład na 5 lat, to upewnijmy się,
że w ciągu tego okresu będzie objęty nią cały produkt, a nie tylko szyby, profile czy okucia.
Kiedy jest ważna?
Gwarancja, aby była ważna, musi zostać wydana na piśmie. Dokument powinien ponadto precyzować wszelkie warunki wykonywania gwarancji. Mowa tu przede wszystkim o okresie jej obowiązywania oraz o obowiązkach producenta, ale także i użytkownika produktu.
Deklaracja CE
Razem z gwarancją producent powinien wydać nam deklarację CE (czyli deklarację zgodności z określonymi normami Unii Europejskiej). Musi być ona opatrzona pieczątką kontrolera i datą produkcji okna. W deklaracji znajdziemy też informacje na temat ważnych parametrów technicznych charakteryzujących produkt m.in. wiatroszczelności, wodoszczelności czy izolacyjności akustycznej. Warunkiem skorzystania z gwarancji na okna jest także zazwyczaj ich prawidłowy montaż, przeprowadzony przez przeszkoloną ekipę.
Zapisz się na NEWSLETTER. Co tydzień najnowsze wiadomości o budowie, remoncie i wykańczaniu wnętrz w Twojej poczcie e-mail: Zobacz przykład
>
Skomentuj:
Kupujesz okna - sprawdź, czy dostaniesz gwarancję