Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Warstwy ciepłego dachu

(red.)
Szczelne osłanianie wełny mineralnej folią paroizolacyjną - Fot. Isover

Gdy poddasze będzie nieużytkowe (strych), to nie ociepla się połaci dachu, a jedynie strop nad ostatnią kondygnacją. Takie poddasze jest zwykle dobrze przewietrzane, co jest korzystne dla drewnianej konstrukcji dachu.

Jeśli przestrzeń pod dachem ma być przeznaczona na cele mieszkalne, to musi mieć ocieplone połacie dachowe (zwykle wełną mineralną). Ocieplenie musi być chronione przed zawilgoceniem opadami atmosferycznymi i parą wodną z wnętrza domu. Dlatego osłania się je od strony zewnętrznej folię wysokoparoprzepuszczalną (membraną dachową), która nie przepuszcza wody opadowej przenikającej przez nieszczelności pokrycia dachowego, a jednocześnie nie stanowi bariery dla pary wodnej z wnętrza domu, która bez przeszkód jest usuwana na zewnątrz. Takie folie można układać bezpośrednio na wełnie mineralnej.

Oprócz tych folii w ocieplonym dachu, stosuje się folie paroizolacyjne umieszczana od strony wnętrza. Opóźniają one wnikanie pary wodnej do ocieplenia od strony wnętrza domu. Gdy w domu jest wentylacja mechaniczna nawiewno-wywiewna paroizolację można stosować jedynie nad łazienkami.

Zobacz także:

Strych z ciepłym stropem



Materiały do izolacji cieplnej dachu



6 najczęstszych błędów popełnianych przy ociepleniu dachu



Ocieplenie poddasza od folii do płyty



Zapisz się na NEWSLETTER. Co tydzień najnowsze wiadomości o budowie, remoncie i wykańczaniu wnętrz w Twojej poczcie e-mail: Zobacz przykład

>

Udostępnij

Przeczytaj także

Innowacyjny sposób ogrzewania wreszcie w ofercie marki Blaupunkt
Stal na dachu i elewacji stanowi idealną kompozycję
Dział Sprzedaży i kontakt z klientem w FORMEE w Miedzyrzeczu.

Polecane

Ocieplenie murłaty przy różnych rodzajach ścian zewnętrznych
Na poddaszu - paroizolacja od środka
Sufit poddasza z widocznymi belkami

Skomentuj:

Warstwy ciepłego dachu

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej