Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Radosne wnętrze

Tekst: Elżbieta Błasikiewicz Stylizacja: Joanna Płachecka Zdjęcia: Arkadiusz Ścichocki
Projekty firmy Marimekko, które pojawiły się na początku lat pięćdziesiątych w Finlandii, były jak eksplozja optymizmu w smutnej powojennej rzeczywistości tego kraju. Nic więc dziwnego, że tak je pokochano. - Fot. Arkadiusz Ścichocki / AG

Chociaż mają już bez mała sześćdziesiąt lat, nie tracą młodzieńczej radości. W tym zapewne tkwi przyczyna ich niesłabnącej popularności.

Projekty firmy Marimekko, które pojawiły się na początku lat pięćdziesiątych w Finlandii, były jak eksplozja optymizmu w smutnej powojennej rzeczywistości tego kraju. Nic więc dziwnego, że tak je pokochano. - Fot. Arkadiusz Ścichocki / AG

Co więcej, miłość ta nie tylko nie przeminęła, ale rozprzestrzeniła się na cały świat. Desenie, dzięki którym ta marka jest rozpoznawalna, to rozwinięte kwiaty maku, plastry pomarańczy, wijące się grube i cienkie linie. - Fot. Arkadiusz Ścichocki / AG

Wszystkie wzory są duże, bardzo wyraziste i tak uproszczone, że wyglądają jak narysowane niewprawną ręką dziecka. Cechuje je również prawdziwie dziecięca radość. To w znacznej mierze zasługa kolorystyki - czystych, żywych czerwieni, zieleni i żółci, śmiało zestawionych z kontrastowymi barwami. - Fot. Arkadiusz Ścichocki / AG

Wzorami, widniejącymi do niedawna tylko na wszelkiego rodzaju tkaninach - zasłonowych, obiciowych czy pościelowych, zdobi się ostatnio także tace, talerze, misy i inne przedmioty służące do nakrycia stołu. - Fot. Arkadiusz Ścichocki / AG

Udostępnij

Przeczytaj także

Innowacyjny sposób ogrzewania wreszcie w ofercie marki Blaupunkt
Stal na dachu i elewacji stanowi idealną kompozycję
Dział Sprzedaży i kontakt z klientem w FORMEE w Miedzyrzeczu.

Polecane

80,2 m kw. dla 4 osób: cztery pokoje dla czterech osób
Dekoracje: kołysanka znad rzeki
Likwidujemy szczelinę między kuchnią a blatem

Skomentuj:

Radosne wnętrze

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej