Brama do ogrzewanego garażu
Jeśli garaż będzie miał ocieplone ściany zewnętrzne i ogrzewanie, potrzebna jest brama o dobrej izolacyjności termicznej. Przez bramę o niedostatecznej izolacyjności mogłoby uciekać ciepło, narażając nas na sporą stratę energii i wyższy koszt ogrzewania.
Przy wyborze bramy warto zwrócić uwagę na jej współczynnik przenikania ciepła U. Im jego wartość będzie bliższa współczynnikowi U ścian zewnętrznych (zgodnie z przepisami nie może to być więcej niż 0,25 W/(m²K), tym lepiej, ponieważ mniej ciepła ucieknie na zewnątrz.
Oczywiście taka "ciepła" brama nie zaszkodzi w garażu nieocieplonym i nieogrzewanym. Nie musi wtedy jednak mieć najlepszych na rynku parametrów. Wystarczy tylko taka izolacja termiczna, dzięki której wewnętrzna powierzchnia skrzydła bramy nie będzie szroniła się zimą. Taki garaż, mimo że nie będzie ogrzewany, i tak zimą uchroni właścicieli samochodów od uciążliwości związanych ze skrobaniem szyb i usuwaniem z nich śniegu.
Ciepła brama. Spośród dostępnych na rynku rodzajów bram garażowych najlepsze pod względem izolacyjności termicznej są modele uchylne i segmentowe, zbudowane ze stalowych paneli dokładnie wypełnionych pianką poliuretanową o wysokich właściwościach termoizolacyjnych. Ale to nie wszystko. Jeśli chcemy by ciepło z naszego garażu nie uciekało, sprawdźmy, czy brama ma odpowiednie uszczelki między segmentami oraz między segmentami a ościeżnicą. Upewnijmy się też, czy ma uszczelki na wszystkich swoich krawędziach. Uszczelki powinny być trwałe, elastyczne i odporne na działanie warunków pogodowych.
Szczelna ościeżnica. Przed utratą ciepła chroni nie tylko materiał termoizolacyjny, lecz także gumowe oraz szczotkowe uszczelki, które zatrzymują wilgoć i podmuchy zimnego powietrza. Znajdują się one na obwodzie bram uchylnych lub między częściami bram segmentowych.
Na rynku dostępne są też bramy, których ościeżnica jest oddzielona od ściany garażu specjalną przegrodą termiczną. Jest to wytrzymała rama z tworzywa sztucznego z dodatkowym uszczelnieniem. Idealnie przylega ono do skrzydła bramy - po bokach i w jej górnej części. Sprawia to, że elementy konstrukcyjne bramy nie stykają się bezpośrednio ze ścianą. Taki sposób osadzenia bramy garażowej ogranicza powstawanie mostków termicznych i pozwala ograniczyć straty ciepła.
Zapisz się na NEWSLETTER. Co tydzień najnowsze wiadomości o budowie, remoncie i wykańczaniu wnętrz w Twojej poczcie e-mail. Zobacz PRZYKŁAD
Skomentuj:
Brama do ogrzewanego garażu