Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Dziś i jutro w branży budowlanej

Opracowanie Monika Wach
Dziś i jutro w branży budowlanej - Fot. Shutterstock

Początek roku to zawsze idealny czas na podsumowanie dotychczasowych działań i wyznaczenie sobie dalszych kierunków rozwoju. Niestety bieżąca sytuacja ekonomiczna sektora polskiego budownictwa, a także geopolityczne i społeczne uwarunkowania nie napawają zbytnim optymizmem. Widzimy wyraźny wzrost kosztów prowadzenia biznesu, niejasności legislacyjne, perturbacje w logistyce, transporcie, problemy i zakłócenia w łańcuchu dostaw oraz z dostępnością surowców do produkcji.

Mimo to nastroje na rynku wydają się optymistyczne. W perspektywie długoterminowej rysują się pozytywne zmiany, inicjowane przez same przedsiębiorstwa, które na równi z monetyzacją swojego obrotu towarowego stawiają na zrównoważoną gospodarkę
obiegu zamkniętego w duchu troski o planetę i satysfakcję coraz bardziej ekoświadomych inwestorów. Świadczą o tym wypowiedzi najważniejszych przedstawicieli branży budowlanej, które przedstawiamy Państwu w poniższym materiale. Co więcej, planują oni na nowo zdefiniować swoją ofertę i zaangażować się w nowe projekty, które będą odpowiedzią na wyzwania współczesności.

Tomasz Grela prezes zarządu Aluprof - Fot. Aluprof

Myśląc o ofercie produktowej w kontekście przyszłego roku, nie sposób nie podsumować naszych tegorocznych działań. Jako silny gracz na rynku staramy się myśleć kilka kroków do przodu i analizować trendy, by na ich podstawie podejmować odpowiednie decyzje z myślą o skutecznym biznesie i korzyściach naszych klientów. Naszym celem jest ciągły rozwój oraz umacnianie się na pozycji lidera branży wyznaczającego trendy i temu właśnie służyć miały nasze ostatnie działania. Jednym z nich była dywersyfikacja oferty, m.in. poprzez rozszerzenie jej o nową markę Glassprof oferującą szkło ognioodporne oraz wiele nowości produktowych, takich jak fasada słupowo-ryglowa MB-MT50N zaprojektowana pod wytyczne certyfikacji Cradle to Cradle, odpowiadająca wymogom zrównoważonego rozwoju i idei gospodarki obiegu zamkniętego, drzwi MB-86 Pivot Door z przesuniętą osią obrotu, zaprojektowane w zgodzie na najnowszymi trendami architektonicznymi czy pergole, które stanowią rozwinięcie naszej oferty dla klienta rezydencjalnego. Jeśli chodzi o umacnianie pozycji Aluprof w kolejnych latach, duży nacisk chcemy położyć na inwestycje w rozwiązania zwiększające ekologiczność naszych wyrobów – zarówno poprzez wprowadzanie innowacji produktowych, korzystanie z najnowocześniejszych technologii, jak i zmiany dotyczące procesu produkcji.

TOMASZ GRELA PREZES ZARZĄDU ALUPROF SA
WICEPREZES ZARZĄDU AUSTROTHERM - Fot. Austrotherm

Sukcesywnie zmierzamy w stronę społeczeństwa jeszcze bardziej zintegrowanego cyfrowo, dlatego przewidujemy, że rok 2024 upłynie w firmie Austrotherm pod znakiem dalszej, cyfrowej transformacji. Podejmując ten kierunek działania, będziemy starali się odchodzić od tradycyjnych rozwiązań. Dzięki temu niezależnie od miejsca, w którym się znajdziemy, będziemy mogli korzystać ze wszystkich zasobów oraz szybko i sprawnie odpowiadać na potrzeby naszych klientów. W erze Industry 4.0 będziemy w dalszym ciągu inwestować w systemy automatyzacji, inteligentne maszyny oraz technologie IoT, które umożliwiają zwiększenie wydajności, precyzji oraz monitorowanie produkcji w czasie rzeczywistym. Ochrona środowiska jest dla nas priorytetem, dlatego będziemy podejmować kolejne inwestycje w odnawialne źródła energii oraz rozwiązania niskoemisyjne. Nasz cel będziemy się starali osiągnąć przez wprowadzenie technologii o niskim zapotrzebowaniu na energię oraz przez odzysk energii powstałej podczas procesu produkcyjnego. Austrotherm to firma odpowiedzialna społecznie. Każdego roku inwestujemy w rozwój pracowników, jak również organizujemy szkolenia dla uczniów szkół o profilu budowlanym. Dzięki temu wspólne kształtujemy przyszłość – zrównoważaną, świadomą i pełną możliwości. Nie zapominamy również o lokalnej społeczności. Wspieramy różnego rodzaju inicjatywy, w których również bierzemy aktywny udział. Na nowy rok życzę Państwu nowych wyzwań. Niech przyniosą wiele satysfakcji zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.

BOGDAN CHLEBOWSKI WICEPREZES ZARZĄDU AUSTROTHERM
Odpowiedzialność społeczna, działania proekologiczne, innowacje i stabilna perspektywa długofalowego rozwoju to ważne elementy strategii każdej firmy funkcjonującej na rynku budowlano-instalacyjnym. - Fot. Shutterstock

Odpowiedzialność społeczna, działania proekologiczne, innowacje i stabilna perspektywa długofalowego rozwoju to ważne elementy strategii każdej firmy funkcjonującej na rynku budowlano-instalacyjnym.

GRZEGORZ SZUKIEL DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY, PREZES ZARZĄDU BDR THERMEA POLAND - Fot. BDR THERMEA POLAND

Obecnie rynek dynamicznie ewoluuje, co wymaga ciągłego dostosowywania naszej oferty produktowej, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom inwestorów i użytkowników urządzeń grzewczych. Zainteresowanie rozwiązaniami opartymi na spalaniu gazu oraz odnawialnych źródłach energii, mimo zawirowań w ostatnich miesiącach 2023 roku, nadal jest duże. To właśnie dlatego w 2024 roku wciąż będziemy oferować urządzenia, które zaspokoją różnorodne oczekiwania użytkowników. Nasze pompy ciepła w pakietach z podgrzewaczami c.w.u. i kompletnym osprzętem cieszą się dużym uznaniem, zarówno wśród instalatorów, jak i użytkowników końcowych. Dlaczego? Ponieważ pozwalają one na kompleksowe, efektywne i ekologiczne rozwiązania grzewcze, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji i mniejszy wpływ na środowisko, a długa gwarancja (do 10 lat) na podgrzewacz to istotna wartość dodana dla użytkownika. Ponieważ nie każdy istniejący budynek nadaje się do efektywnego zainstalowania pompy ciepła, nadal będziemy przekonywać, że kocioł kondensacyjny na gaz to dobry i pewny wybór na lata. Wprowadzimy nową ofertę wydajnych urządzeń gazowych, które są gotowe na spalanie paliwa wodorowego w perspektywie kilku lat, są to tzw. kotły „H2 Ready”.

Dzięki swej wydajności i bezawaryjności, chętnie wybierane są na użytek prywatny i komercyjny. Naszą ofertę dopełnią rozwiązania hybrydowe, łączące w sobie walory OZE oraz sprawność urządzenia kondensacyjnego (do 109% sprawności). Rozwój systemu szkoleniowego dla instalatorów jest dla nas również bardzo ważną kwestią. Obecnie intensyfikujemy zarówno kursy stacjonarne, jak i online dla instalatorów w obszarze OZE i NOZE. To nasza odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów nie tylko w dziedzinie energii odnawialnej, dlatego zapraszamy na nie wszystkich zainteresowanych poszerzaniem wiedzy i kompetencji w branży grzewczej. Warto również wspomnieć o naszym nowym cyklu na platformie YouTube – „Mistrzowie Instalacji”. To źródło praktycznej wiedzy dla instalatorów, zarówno tych początkujących, jak i doświadczonych. Nasze filmy instruktażowe, poradniki i praktyczne wskazówki pozwolą na doskonalenie umiejętności z zakresu instalacji, uruchamiania i konserwacji systemów grzewczych. To dla nas priorytet, aby dostarczać wiedzę w przystępny i angażujący sposób, wspierając rozwój kompetencji naszych partnerów. Á propos naszych partnerów – autoryzowanym instalatorom rekomendujemy także członkostwo w Programie Lojalnościowym „Klub Złotego Instalatora” (KZI). KZI to szereg nagród i korzyści, z jakich mogą korzystać instalatorzy w swojej codziennej pracy. Program jest przez nas cały czas rozwijany, dlatego tym bardziej warto do niego przystąpić.

GRZEGORZ SZUKIEL DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY, PREZES ZARZĄDU BDR THERMEA POLAND
RAFAŁ KUCZYŃSKI DYREKTOR HANDLOWY - Fot. Blachy Pruszyński

Jedyną słuszną receptą na rozwój są właściwe inwestycje. Skutki kolejnego roku problemów, takich jak inflacja oraz rosnące ceny materiałów i usług, dotykają w pierwszej kolejności małych i średnich przedsiębiorców, jednak potentaci rynkowi, jak Blachy Pruszyński, nie pozostają na nie obojętni. Ważne jest jednak to, aby z każdego kryzysu wyjść wzmocnionym. Nieustannie rozszerzamy nasze możliwości produkcyjne oraz zaplecze magazynowo-logistyczne. Znacznie rozwinęliśmy produkcję płyt warstwowych z wełną mineralną – ciągle poszerzamy naszą ofertę płyt WOOLTECH. Kontynuujemy inwestycje w alternatywne źródła energii jak montaż paneli fotowoltaicznych na dachach naszych hal produkcyjnych. Pod kątem potrzeb klienta indywidualnego stale pracujemy nad kolejnymi nowościami, na tę chwilę są to nowe obróbki blacharskie, a także akcesoria dachowe i elewacyjne. Udało nam się uruchomić nowoczesną linię produkcyjną do tłoczenia wiatrownic pasujących do wszystkich stalowych pokryć dachowych, a nawet do pokryć ciężkich. Możliwe, że pojawią się nowe wzory blachodachówek, ale to w swoim czasie.

RAFAŁ KUCZYŃSKI DYREKTOR HANDLOWY BLACHY PRUSZYŃSKI

Widać, że zarówno producenci, jak i inwestorzy dążą do tego, aby inwestycje budowlane były planowane i realizowane w sposób jak najbardziej przyjazny dla środowiska i oszczędzający zasoby naturalne naszej planety.

PAWEŁ MUSIAŁ CHIEF PRODUCT OFFICER CPO SOLROOF - Fot. SOLROOF

Rok 2023 był w naszej firmie zdecydowanie rokiem innowacji. Z początkiem lutego zaprezentowaliśmy nasz najnowszy produkt — zintegrowany dach fotowoltaiczny SOLROOF na Międzynarodowych Targach Poznańskich BUDMA. Kolejne duże wydarzenie odbyło się już w kwietniu – SOLROOF został przedstawiony w Monachium na targach BAU. Podczas wydarzenia rozpoczęliśmy również współpracę z ArcelorMittal, który został naszym oficjalnym dostawcą niskoemisyjnej stali XCarb®. Wzięliśmy udział w 10 spotkaniach architektonicznych ARCH_event, które odbywały się w różnych polskich miastach. Już możemy im obiecać, że w roku 2024 ponownie spotkamy się w ramach wydarzeń ARCH_event! Sami zorganizowaliśmy również kilka Dni Otwartych SOLROOF, podczas których prezentowaliśmy, jak na rzeczywistej inwestycji przebiega montaż zintegrowanego dachu fotowoltaicznego. Wydarzenia spotkały się z bardzo dużym entuzjazmem i nadal otrzymujemy zapytania, kiedy odbędą się kolejne. W roku 2023 zintegrowane panele fotowoltaiczne FIT VOLT uzyskały certyfikaty, potwierdzające zabezpieczenie przeciwogniowe naszej instalacji. Otrzymaliśmy również certyfikat jakości zarządzania produkcją, zgodnie z normą ISO 9001. Zdecydowaliśmy się sięgnąć po kolejne rygorystyczne testy w europejskiej organizacji. Cały proces testów zakończy się certyfikacją przez niemiecką jednostkę VDE Testing and Certfication. Skupiliśmy się również na szerokich działaniach edukacyjnych i świadomościowych. Od 24 listopada 2023 roku w kinach dostępny jest też film, którego SOLROOF jest mecenasem. „W nich cała nadzieja” to wizja przyszłości naszej planety, skażonej i niezdatnej dla ludzi. Oprócz głównych bohaterów — Ewy i robota Artura, będziecie mogli zobaczyć system SOLROOF w postapokaliptycznej aranżacji. Możecie spodziewać się, że w roku 2024 poprzeczkę zawiesimy równie wysoko, jak w poprzednim.

PAWEŁ MUSIAŁ CHIEF PRODUCT OFFICER CPO SOLROOF

Producenci materiałów i urządzeń nie zapomnieli o solidnych fundamentach swoich firm – rozważnych decyzjach handlowych, udanych przejęciach strategicznych czy inwestycjach w nowe przedsięwzięcia, które pozwalają im planować dalszy rozwój w niełatwych przecież czasach.

Dariusz Smolis, Product Manager Dachy Skośne, BMI Polska - Fot. BMI Polska

Od wielu lat niezmienną popularnością wśród naszych klientów cieszą się dachówki betonowe Braas, w produkcji których jesteśmy ekspertem. Równie cenione za swoją niezawodność i długowieczność są dachówki ceramiczne Braas. Zarówno jedne, jak i drugie charakteryzują się bardzo dobrymi właściwościami technicznymi, między innymi mrozoodpornością, wytrzymałością na uszkodzenia i niekorzystne warunki atmosferyczne. Ta jakość sprawia, że nasze dachówki przez dziesiątki lat wyglądają pięknie, czynią dach trwałym i gwarantują bezpieczeństwo. Śledzimy aktualne trendy i staramy się tak dopasowywać ofertę, by mogła wpisać się w obecne potrzeby klientów. Przewidujemy, że płaskie dachówki będą w dalszym ciągu jednym z chętniej wybieranych produktów do nowoczesnych projektów domów. Zależy nam, by rozwiązania oraz jakość i design oferowanych produktów szły w parze ze zmieniającą się architekturą i czyniły ją piękną, bezpieczną i trwałą. W 2024 roku planujemy skupić się na naszej ofercie systemowej. Jesteśmy pewni, że kompletny system dachowy Braas, obejmujący dachówki i dedykowane akcesoria, zapewnia perfekcyjne dopasowanie wszystkich elementów pokrycia, tworząc niezawodny i długowieczny dach. Stawiamy na kompletne rozwiązania systemowe, ale także na profesjonalnych i dobrze wyszkolonych rzemieślników, takich jak Certyfikowani Dekarze Braas. Najlepsze produkty oraz doświadczeni wykonawcy to połączenie, które zapewni inwestorom bezpieczeństwo, bezawaryjność dachu oraz spokój nie tylko na nadchodzący rok, ale również na wiele kolejnych lat.

DARIUSZ SMOLIS PRODUCT MANAGER DACHY SKOŚNE Braas, BMI Polska
BOGUMIŁ GRZYB FIRMA BOGMAR - Fot. BOGMAR

Branża budowlana, w tym stolarka okienno-drzwiowa, to bardzo dynamiczny obszar, w którym to innowacje i szeroka oferta produktowa stanowią o sukcesie firmy. Tak jest i w naszym przypadku – obecnie kładziemy duży nacisk na nowoczesne metody produkcji i unikalne technologie. Dzięki temu nasze flagowe produkty – linia Everest oraz General charakteryzuje wysoka jakość, wytrzymałość oraz doskonały design, a także świetne parametry izolacyjne. Nie zapominamy przy tym o tak ważnym aspekcie, jak energooszczędność i ekologia tych elementów. Chcąc poszerzyć obszar i możliwość zakupu naszego innowacyjnego „koszyka”, gorąco zachęcamy wszystkich klientów do skorzystania z dofinansowania na ten cel w ramach programu „Czyste Powietrze”. W roku 2024 dalej planujemy skupić się na promowaniu naszych innowacyjnych produktów, dbając jednocześnie o ciągły wzrost liczby zadowolonych inwestorów.

BOGUMIŁ GRZYB FIRMA BOGMAR
MICHAŁ KACPRZAK MANAGER DS. SYSTEMÓW DACHOWYCH I SZKOLEŃ W CREATON POLSKA - Fot. CREATON Polska

Oferta CREATON Polska jest nieustannie poszerzana, tak aby jak najlepiej spełniać oczekiwania inwestorów oraz wpisywać się w aktualne trendy rynkowe. Na 2024 rok zaplanowaliśmy kilka ważnych premier. Będą to rozwiązania wyróżniającej jakości, niezawodne pod względem montażu dla dekarzy i o doskonałej funkcjonalności dla użytkowników. Pierwsza z nich to nowy, zintegrowany system fotowoltaiczny VARIO. Stanowi on odpowiedź na potrzeby wszystkich klientów, którym zależy na fotowoltaice, jako pewnym i bezpiecznym źródle taniej i ekologicznej energii, ale także tych, którzy wysoko cenią walory estetyczne wymarzonego dachu. Elementy wchodzące w skład systemu odznaczają się minimalistycznym designem oraz wyjątkową trwałością i wydajnością. Pracują z równą efektywnością również w niekorzystnych warunkach oświetleniowych. Są odporne na uszkodzenia mechaniczne i pęknięcia. W tym wymiarze będzie on doskonałą alternatywą dla nieestetycznych nadbudówek w postaci tradycyjnych instalacji montowanych na dachówce. Dzięki innowacyjnej podkonstrukcji system VARIO płynnie wtapia się w połać dachu wykonanego z dowolnego modelu dachówki CREATON.

Drugą nowością jest linia funkcjonalnych, trwałych membran BLACK, przeznaczonych na dachy skośne oraz elewacje. Została ona stworzona w oparciu o blisko 140 lat doświadczeń marki w branży dachowej z wykorzystaniem najnowszych technologii oraz najlepszych dostępnych materiałów. Membrany BLACK wyróżnia zastosowanie rozwiązań umożliwiających wykonanie perfekcyjnie dopasowanej warstwy wstępnego krycia, a także użycie czarnego koloru zewnętrznej włókniny. Wszystkie produkty cechuje duża wytrzymałość oraz odporność na uszkodzenia mechaniczne. To nie koniec projektów przewidzianych na 2024 rok. Przed nami jeszcze kilka nowości, o których będziemy informować na bieżąco naszych klientów.

MICHAŁ KACPRZAK MANAGER DS. SYSTEMÓW DACHOWYCH I SZKOLEŃ W CREATON POLSKA
PAWEŁ BUCHMAN, KIEROWNIK DZIAŁU ROZWOJU PRODUKTU DAKO - Fot. Dako

Rok 2024 będzie dla nas szczególny: świętujemy 30-lecie istnienia firmy DAKO, rozpoczynając tym samym nowy rozdział w naszej historii. To bezcenna okazja do spojrzenia w przyszłość z determinacją, by wyprzedzać trendy, doskonalić nasze rzemiosło, a przede wszystkim – zapewniać naszym klientom ciepło, światło i bezpieczeństwo. Dumni z globalnego zasięgu marki, kontynuujemy ekspansję na rynki eksportowe. Z pasją rozwijamy nasze produkty, by trafnie odpowiadać na szybko zmieniające się potrzeby globalnego odbiorcy. Większość naszych produktów już teraz trafia poza Polskę, a nasze aktywne uczestnictwo
w międzynarodowych targach pozwala nam pozostać blisko Klienta i utrzymać z nim relację. Nawiązując do trendów, obserwujemy dziś rosnącą popularność systemów aluminiowych, zarówno w obiektach komercyjnych, jak i prywatnych. Jako marka pracujemy obecnie nad panoramicznymi, zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami przesuwnymi o maksymalnej ilości szkła. Pragniemy w ten sposób zachwycać klientów monumentalnym designem i bezkompromisową funkcjonalnością w ramach jednego produktu. W takt z dynamicznym rozwojem technologii, kładziemy w DAKO rosnący nacisk na łączenie produktów z systemami smart home. Nasza stolarka staje się integralną częścią nowoczesnych, zautomatyzowanych domów na całym świecie.

PAWEŁ BUCHMAN, KIEROWNIK DZIAŁU ROZWOJU PRODUKTU DAKO
Krzysztof Kalita - Fot. Deceuninck

W 2024 roku planujemy niezmiennie zaspokajać różnorodne potrzeby klientów poprzez system Elegant, czyli naszą popularną serię profili okiennych z PVC. Tym, którzy poszukują nowoczesnych rozwiązań, oferujemy Elegant Infinity, charakteryzujący się minimalistycznym designem i wąską przylgą lub zlicowany model Abstract. Dla projektów w tradycyjnym stylu proponujemy klasyczne profile Elegant Grando. Z pewnością dużą uwagę będziemy przykładać do rozpowszechniania nowatorskiej technologii ThermoFibra, zastosowanej w modelu Elegant Infinity ThermoFibra. Jej innowacyjność polega na wzmocnieniu skrzydła wiązkami włókna szklanego, zamiast wykorzystania wzmocnień stalowych, co zapewnia unikalną wytrzymałość, podnosi parametry izolacyjne okien, a jednocześnie obniża ich wagę. W tym roku Deceuninck zamierza nadal wyznaczać ekologiczne standardy w branży i mobilizować sektor budownictwa do sięgania po rozwiązania przyjazne środowisku. Sukcesywnie podnosimy moce przerobowe naszego zakładu recyklingu, gdzie przetwarzamy okna PVC wycofane z eksploatacji i pozyskujemy w ten sposób surowiec, z którego produkujemy profile. Właściwości tego materiału wpływają na znaczne obniżenie śladu węglowego nowych produktów, co także dynamicznie zyskuje na znaczeniu. Inwestujemy w gospodarkę obiegu zamkniętego, a z drugiej strony realizujemy cele klimatyczne zaakceptowane przez międzynarodową organizację SBTi. W ten sposób chcemy przyczyniać się do budowania nie tylko zrównoważonych domów, ale także bardziej zrównoważonego świata.

KRZYSZTOF KALITA DYREKTOR PRODUKTU DECEUNINCK POLAND
JANUSZ KOMURKIEWICZ CZŁONEK ZARZĄDU FAKRO - Fot. Fakro

FAKRO zawsze stara się wyznaczać nowe trendy. Obecnie nasze produkty nie tylko spełniają restrykcyjne normy, ale także produkowane są z dbałością o środowisko naturalne. Nowa generacja okien dachowych GREENVIEW otrzymała certyfikat Carbon Foot Print Approved, co potwierdza niski ślad węglowy przy ich produkcji. Dodatkowo cały czas poszerzamy naszą ofertę produktów GREEN. W 2024 roku na rynek trafią okna z nowym pakietem szybowym U41 oraz schody strychowe GREENSTEP.
Oprócz szerokiej oferty okien dachowych, FAKRO ciągle rozwija wysokiej klasy produkty stolarki pionowej INNOVIEW. Drewniano -aluminiowe drzwi tarasowe, okna, markizy, drzwi wejściowe i bramy garażowe dostępne są w nowoczesnym designie i w jednakowym kolorze. FAKRO dobrze wie, jak istotna jest kontrola światła. Dlatego w ofercie ma bogatą ofertę markiz i nową roletę zewnętrzną Komfort. Akcesoria okienne nie tylko zapobiegają nagrzewaniu się mieszkań, ale także dzięki szerokiej gamie kolorystycznej podkreślają charakter pomieszczenia. Kompleksowa oferta stolarki i akcesoriów okiennych od FAKRO sprawi, że Twój dom będzie nie tylko ciepły, ale też piękny.

JANUSZ KOMURKIEWICZ CZŁONEK ZARZĄDU FAKRO
LILIANNA BUGAJ-STRACHOWSKA DYREKTOR HANDLOWY FORMEE - Fot. FORMEE

2024 rok jest dla nas bardzo ważny. Naszym głównym celem jest zwiększenie wydajności produkcji o 100%, a także wprowadzenie na rynek nowych, bardziej ekologicznych produktów, redukując tym samym ich ślad węglowy. Największym wyzwaniem jest zapewnienie ciągłości dostaw surowców przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich standardów ekologicznych. Ponadto musimy nieustannie inwestować w szkolenie naszych pracowników, aby mogli efektywnie pracować z nowymi technologiami.
Branża prefabrykacyjna stale się rozwija, a my przewidujemy, że w najbliższych latach nastąpi jeszcze większe zainteresowanie budownictwem modułowym i prefabrykowanym. Innowacje technologiczne, takie jak zastosowanie włókna oraz redukcja ilości cementu, otwierają nowe możliwości, a my chcemy być na czele tych zmian. Czekamy z niecierpliwością na to, co przyniesie ten rok.

RAFAŁ KUBRYCHT PREZES ZARZĄDU FORMEE, LILIANNA BUGAJ-STRACHOWSKA DYREKTOR HANDLOWY FORMEE
SZCZEPAN BURYŁO PREZES ZARZĄDU GALECO - Fot. Galeco

W 2023 roku w Galeco dokonaliśmy wielkiego kroku naprzód w naszej działalności. Jako firma dotychczas specjalizująca się w systemach rynnowych, wprowadziliśmy do oferty stalowe pokrycia dachowe, w tym blachodachówkę modułową Galeco BROSA, a także innowacyjny system dachowo-rynnowy DACHRYNNA. Jest to zintegrowany produkt, który łączy pokrycie dachowe w postaci panelu na rąbek z systemem rynnowym ukrytym w jego strukturze i warstwie ocieplenia budynku. To kolejny krok w naszych dążeniach do zapewnienia jeszcze większej elastyczności i możliwości wyboru dla naszych klientów. DACHRYNNA dostępna jest wyłącznie dla dachów dwuspadowych zarówno bezokapowych, jak i tradycyjnych dachów z okapem. Ale to nie koniec. W 2024 roku z naszej oferty zostanie wyodrębniony nowy produkt o nazwie Galeco GRIN. Jest to system pokrycia dachowego w formie panelu na rąbek, który obecnie stanowi integralną część systemu DACHRYNNA. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, umożliwimy zakup tego nowoczesnego, modułowego pokrycia jako odrębnego systemu dachowego, do montażu na dachach z tradycyjnym systemem rynnowym.

SZCZEPAN BURYŁO PREZES ZARZĄDU GALECO
ELŻBIETA KRAWCZYK-GRZYB PREZESKA ZARZĄDU FREE POLSKA, WYŁĄCZNEGO PRZEDSTAWICIELA MARKI GREE W POLSCE - Fot. GREE

Jako że historia marki Gree w Polsce trwa już przeszło 20 lat, doskonale znamy potrzeby i oczekiwania naszych klientów i z sukcesem nauczyliśmy się na nie odpowiadać. Jak co roku, i tym razem przygotowaliśmy rewolucyjną ofertę, która – jak sądzę – odmieni sposób, w jaki klienci postrzegają swoje domy i mieszkania. Stanie się tak nie tylko za sprawą nowoczesnych technologii i inteligentnych systemów, które gwarantują wysoką wydajność i minimalizują koszty eksploatacji urządzeń. To w naszej branży, można by rzec, już absolutny must have. W nadchodzącym sezonie nasz portfel produktów uzupełnią kolejne modele klimatyzatorów wielozadaniowych, czyli takich, które nie tylko chłodzą czy ogrzewają, ale posiadają też spory wachlarz funkcji prozdrowotnych. Wdrożymy zarówno zupełnie nowe kolekcje, jak również uzupełnimy o nowe gamy kolorystyczne i funkcjonalności te serie, które klienci cenią najbardziej, jak Pular, czy Clivia. Chcemy zapewnić klientom maksymalne możliwości aranżacyjne, dlatego postawiliśmy na nowatorskie wzornictwo, odwagę koloru i intrygujący kolaż tekstur. Jestem przekonana, że nasza najnowsza kolekcja klimatyzatorów, której nazwy jeszcze nie zdradzę, zachwyci intrygującym designem, wyróżniającym się metalicznym, szczotkowanym panelem i subtelnymi, prążkowanymi dekorami. To będą ponadczasowe, perfekcyjne i przede wszystkim przyjazne dla środowiska nowości Gree. Równolegle rozwijamy także ofertę dla lekkiej komercji i już niebawem nasi klienci będą mieli możliwość połączenia agregatów U-Match Plus z wymiennikiem centrali wentylacyjnych za pomocą najnowszego modułu AHU KIT. Nie zapominamy oczywiście o rozwiązaniach dla naszych autoryzowanych instalatorów i w 2024 r. przekażemy im najnowsze narzędzia do zarządzania pracą i serwisowania pomp ciepła. Szczegóły zdradzimy już niebawem.

ELŻBIETA KRAWCZYK-GRZYB PREZESKA ZARZĄDU FREE POLSKA, WYŁĄCZNEGO PRZEDSTAWICIELA MARKI GREE W POLSCE

Dziś firmom w codziennym funkcjonowaniu bliska jest filozofia oparta na wdrażaniu świadomych zmian w zakresie organizacji produkcji, cyklu życia produktu, gospodarowania surowcami oraz korzystania z odnawialnych źródeł energii.

Dziś firmom w codziennym funkcjonowaniu bliska jest filozofia oparta na wdrażaniu świadomych zmian w zakresie organizacji produkcji, cyklu życia produktu, gospodarowania surowcami oraz korzystania z odnawialnych źródeł energii. - Fot. Schutterstock
ANNA BAKALARZ PROJECT MANAGER KENO HOME - Fot. KENO HOME

Jako firma Keno Home Sp. z o.o., specjalizujemy się w produkcji domów modułowych opartych na technologii drewna klejonego krzyżowo (z ang. CLT – Cross Laminated Timber). Nasze domy są produkowane w fabryce, a następnie w pełni wykończone i wyposażone wyjeżdżają na budowę. Dzięki temu podejściu skracamy znacząco czas budowy, umożliwiając postawienie gotowego do zamieszkania domu już w zaledwie 3 miesiące od zamówienia. Oferujemy klientom kompleksową usługę, eliminującą konieczność samodzielnego zamawiania materiałów czy nadzorowania prac na budowie. Naszym celem jest przekształcenie tradycyjnego podejścia do budownictwa, oferując klientom jakość, oszczędność czasu i pewność, że ich inwestycja jest w rękach profesjonalistów. W roku 2024 skupiamy się na tym, żeby odpowiedzieć na potrzeby klientów, które docierały do nas w ubiegłym roku. Zauważyliśmy, że najczęściej pojawiającymi się pytaniami były prośby o małe domy rekreacyjne, kompleksowo wykończone, a także o rozwiązania dla dużych domów o powierzchni 160-200 m2. Będziemy rozwijać te dwie dziedziny, a już wkrótce na naszej stronie internetowej pojawią się kolejne projekty. Jednak naszym głównym celem na rok 2024 jest udowodnienie, że technologia modułowa doskonale sprawdza się również przy budowie dużych budynków wielorodzinnych i hoteli. Dzięki zastosowaniu prefabrykacji jesteśmy w stanie skrócić czas budowy tego typu obiektów o ponad połowę. Mamy nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli pochwalić się naszym pierwszym takim obiektem, wybudowanym za granicą. Podsumowując, rok 2024 to dla nas czas intensywnego rozwoju, z naciskiem na dostarczanie rozwiązań, które odpowiadają na konkretne potrzeby klientów. Jesteśmy przekonani, że nasze nowe projekty zapewnią naszym klientom unikalne i satysfakcjonujące rozwiązania budowlane.

ANNA BAKALARZ PROJECT MANAGER KENO HOME
LESŁAW PACIOREK PREZES ZARZĄDU LEIER POLSKA - Fot. Leier Polska

Budownictwo ma za sobą jeden z trudniejszych sezonów. Według danych GUS, w okresie styczeń-listopad 2023 r. oddano do użytkowania tylko 199,6 tys. mieszkań (o 7,1% mniej niż w roku poprzednim). Mocno, bo aż o 35 do 40% spadła produkcja materiałów podstawowych do budowy ścian. Jednak z optymizmem patrzymy, co przyniesie 2024 rok. Wszyscy oczekujemy mocnego ożywienia na rynku budowlanym, nasi klienci liczą na szybkie wdrożenie nowych rozwiązań wspomagających finansowanie zakupu mieszkania albo budowy domu. Leier Polska to znany dostawca podstawowych materiałów do budowy domów, w swojej ofercie ma pełny program pustaków ceramicznych do wznoszenia ścian, nowoczesne systemy kominowe
i wentylacyjne, doskonałe stropy prefabrykowane typu filigran, prefabrykowane balkony wyposażone w najwyższej klasy łączniki izolujące, prefabrykowane biegi schodów. Dodatkowo cały program ścian prefabrykowanych z betonu, także z izolacją oraz elementy do budowy dróg, kostkę brukową, krawężniki. Wyrażamy przekonanie, że jak co roku nasza oferta spotka się z zainteresowaniem klientów ceniących komfort zamieszkania w budynkach wzniesionych z wysokiej klasy zdrowych i sprawdzonych materiałów. Wszystkie wyroby zostały poddane rygorystycznym badaniom, a jakość została potwierdzona nie tylko uznanymi certyfikatami, ale przede wszystkim wieloletnią obecnością na wymagającym, polskim rynku.

LESŁAW PACIOREK PREZES ZARZĄDU LEIER POLSKA

Mimo coraz trudniejszych warunków na rynkach wiele firm utrzymało trend wzrostowy. To zasługa między innymi wysokiej jakości oferowanych produktów i urządzeń, a także kontynuacji polityki w zakresie cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju. 

MAGDALENA CEDRO-CZUBAJ SZEFOWA MARKETINGU OKNOPLAST - Fot. Oknoplast

W 2024 roku będziemy kontynuowali dostarczanie najwyższej jakości produktów z segmentu premium. Nasze portfolio obejmuje nie tylko doskonale znane w 20 krajach okna, lecz także drzwi zewnętrzne, bramy garażowe, żaluzje, rolety i różnorodne akcesoria związane ze stolarką okienną. Nasze produkty pozostaną indywidualnie dostosowane i skrojone pod oczekiwania klienta. Niezmiennie będziemy dbali o każdy etap procesu zakupu stolarki, począwszy od przedstawienia oferty, poprzez profesjonalny montaż, aż po obsługę posprzedażową. OKNOPLAST wciąż będzie gwarantem jakości, która spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. 2024 rok będzie także czasem, w którym zakończymy budowę magazynu wysokiego składowania. Ta wysoka na 15 metrów inwestycja pozwoli na przechowywanie aż 1800 specjalistycznych palet wypełnionych po brzegi różnymi komponentami. Co ciekawe, magazyn będzie w pełni zautomatyzowany, bez konieczności obsługi przez człowieka. Będzie to jedna z największych tego typu przestrzeni magazynowych w branży stolarki budowlanej w Polsce. W 2024 roku odbędzie się także druga OKNOPLAST FOR ART - To międzynarodowy konkurs dla artystów, w którym „płótnem” dzieła sztuki ma być okno. Efekty prac artystów będzie można podziwiać na wystawie w Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie.

MAGDALENA CEDRO-CZUBAJ SZEFOWA MARKETINGU OKNOPLAST
MICHAŁ ANDRZEJAK KIEROWNIK DZIAŁU MARKETINGU POL-SKONE - Fot. POL-SKONE

Jako jeden z największych producentów drzwi i okien drewnianych w Polsce jesteśmy zobowiązani do ciągłego doskonalenia naszej oferty produktowej i wprowadzania innowacji, aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów i inwestorów. W nadchodzącym roku skupimy się na kilku kluczowych obszarach, aby zapewnić Państwu jeszcze lepsze rozwiązania. Po pierwsze, intensyfikujemy nasze prace nad nowoczesnymi projektami drzwi, które łączą funkcjonalność z estetyką. Będziemy kontynuować badania nad nowymi technologiami i materiałami, aby dostarczać produkty o najwyższej jakości. Będziemy również współpracować z architektami i designerami, aby zaoferować unikalne i modne wzory, dostosowane do współczesnych trendów. W POL-SKONE jesteśmy świadomi, że oczekiwania klientów rosną, dlatego w 2024 roku wprowadzamy nowe kolekcje drzwi, aby sprostać różnorodnym potrzebom rynku. Chcemy, żeby nasze drzwi były nie tylko funkcjonalne, ale także doskonale wpisywały się w różnorodne style architektoniczne. Mamy nadzieję, że nasze nowości i innowacje w 2024 roku spotkają się z Państwa aprobatą.

MICHAŁ ANDRZEJAK KIEROWNIK DZIAŁU MARKETINGU POL-SKONE
AGNIESZKA SPYCHAŁA KIEROWNIK DS. MARKETINGU RÖBEN - Fot. RÖBEN

Każdego roku staramy się dostosowywać ofertę do zmieniających się oczekiwań klientów. Nie inaczej będzie w 2024 roku, w którym wprowadzimy innowacje zarówno pod kątem technologicznym, jak i estetycznym. Kluczowym dla nas produktem będzie dachówka MILANO, która łączy tradycyjny wygląd dachu z nowoczesnymi rozwiązaniami. Ta dachówka, z charakterystycznym kształtem litery S, jest nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale również wyjątkowo funkcjonalna, dzięki dużej tolerancji przesuwu — do 41 mm i wysokiej odporności na ekstremalne warunki atmosferyczne. Jednocześnie rozumiemy potrzebę integracji zrównoważonych rozwiązań energetycznych w budownictwie. Dlatego opracowaliśmy dachówkę montażową do paneli fotowoltaicznych lub solarnych, która jest naszą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na produkty przyjazne środowisku. Ta innowacyjna dachówka pozwala na łatwą integrację paneli fotowoltaicznych z dachem ceramicznym zarówno nowym, jak i remontowanym. Ten produkt jest odzwierciedleniem naszej odpowiedzialności wobec środowiska i przyszłych pokoleń. Chcemy, aby w naszej ofercie na 2024 roku, klienci znaleźli produkty, które nie tylko wpisują się w nowoczesne trendy, ale także wyznaczają nowe standardy w branży budowlanej. Dążymy do tego, aby były one synonimem innowacyjności, trwałości i piękna, stanowiąc przykład harmonijnego połączenia tradycji z nowoczesnością.

AGNIESZKA SPYCHAŁA KIEROWNIK DS. MARKETINGU RÖBEN
MAGDALENA PIĘKOSZ DYREKTOR MARKETINGU SAINT-GOBAIN - Fot. SAINT-GOBAIN

Kiedy w 2019 roku Saint-Gobain ogłosiło hasło nadrzędne „Making the world a better home”, kierunki naszego działania na kolejne lata stały się dla mnie jasne. W 2024 będziemy nieustannie promować zrównoważone rozwiązania dla rynku budowlanego, jak również doskonalić nasze procesy, aby równowaga środowiskowa znajdowała swój wyraz nie tylko w tym CO, ale również w tym JAK produkujemy. Namacalnym dowodem na to równolegle działanie jest pierwsze na świecie niskoemisyjne szklo ORAE, które wprowadziliśmy na rynek w 2022 i które nadal pozostaje jedynym szkłem z tak niskim śladem węglowym potwierdzonym przez niezależne certyfikaty środowiskowe (EPD). Do tej pory szkło ORAE było dostępne jedynie dla dużych projektów fasadowych. W 2024 roku planujemy wprowadzić je również do oferty kierowanej do rynku okiennego. Dzięki temu każdy, komu zależy na ograniczaniu śladu węglowego, będzie to mógł zrobić również poprzez szyby w swoich oknach. Ważnym elementem naszych działań będzie nieustannie dostarczanie komfortu – termicznego, akustycznego i wizualnego – zarówno w zespoleniach szybowych w linii produktów Climatop PRIME jak i w szkle fasadowym. A dla tych, dla których piękno i bezpieczeństwo we wnętrzach jest tak samo ważne jak dla nas – przygotowaliśmy niespodziankę – lustro EASY SAFE – jedyne, które przy uderzeniu pęka, ale nie tłucze się, chroniąc użytkowników przed skaleczeniami. Zrównoważony rozwój, świadome budownictwo, komfort i bezpieczeństwo to słowa, które w 2024 odmienimy przez wiele przypadków i wartości, które będą nam towarzyszyć w naszych działaniach.

MAGDALENA PIĘKOSZ DYREKTOR MARKETINGU SAINT-GOBAIN
DOROTA KAJKA PRODUCT MANAGER SOLBET - Fot. Solbet

W odpowiedzi na duże zainteresowanie rynku już na początku 2024 roku zamierzamy rozszerzyć naszą ofertę o dwa nowe produkty z grupy chemii budowlanej. Jako silny gracz na rynku staramy się analizować i zaspokajać jego potrzeby. Naszym celem jest umacnianie pozycji lidera i ciągły rozwój produktów zarówno z autoklawizowanego betonu komórkowego, jak i chemii budowlanej w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem. Do grona nowych produktów dołączą kleje do płytek: SOLBET C2-GEL – klej żelowy do płytek C2 TE 7.7 o podwyższonych parametrach oraz SOLBET C2-FLEX – klej do płytek wysokoelastyczny C2 TE S1 7.9.
Jednak dostarczanie klientom wysokiej jakości produktów to jedno. Drugie – to kwestia ochrony środowiska naturalnego. SOLBET od lat przykłada ogromną wagę do jego ochrony, poprzez wykorzystywanie do produkcji betonu komórkowego energii wytworzonej przez własne turbiny wiatrowe o mocy 15 MW. Nieustannie inwestuje też w nowe, proekologiczne rozwiązania (uruchomienie wytwórni zielonego wodoru wraz ze stacją tankowania), stanowiąc przykład dobrych praktyk, odpowiedzialnego podejścia oraz zrównoważonych działań z myślą o otoczeniu i przyszłości.

DOROTA KAJKA PRODUCT MANAGER SOLBET
RAFAŁ KRASOWSKI DYREKTOR SPRZEDAŻY DYSTRYBUCYJNEJ STIEBEL ELTRON - Fot. Stiebel Eltron

W ofercie Stiebel Eltron na 2024 rok pojawi się kilka istotnych nowości. Planujemy podniesienie wydajności systemów wentylacyjno-rekuperacyjnych rzędu kilkudziesięciu procent, zarówno dla urządzeń centralnych (VRC), jak i decentralnych (VLR). Dodatkowo jeszcze bardziej uprościmy ich montaż, „odchudzając” urządzenia centralne i wprowadzając radiowy typ komunikacji w rekuperatorach decentralnych. Wszystko to przełoży się na łatwiejszy montaż urządzeń. Przewidujemy, że rozwiązania tego typu będą zyskiwać na znaczeniu, szczególnie w kontekście nowego budownictwa. Dlatego mocno stawiamy na rozwój tego segmentu.
Zmieni się również oferta Stiebel Eltron w segmencie przepływowych ogrzewaczy wody. Tu przejdziemy ze sterowania hydraulicznego na elektroniczne, co przełoży się na większy komfort dla użytkownika w zakresie precyzji osiągnięcia i utrzymania dopływu wody o pożądanej temperaturze. Dodatkowo w przyszłym roku Stiebel Eltron będzie obchodził jubileusz 100-lecia istnienia, a w związku z tą wyjątkową okazją, w drugiej połowie roku planujemy m.in. udostępnienie naszym klientom nowej linii produktów z segmentu pomp ciepła. Będą one wyposażone w nowy typ czynnika chłodniczego. Wdrożenie tej zmiany jest odpowiedzią na rosnące wymogi – regulacje prawne i oczekiwania klientów. Choć wynikająca z przepisów unijnych rezygnacja z f-gazów będzie obligatoryjna „dopiero” w perspektywie kolejnych lat, to jako wyprzedzający trendy producent już teraz wdrażamy innowacyjne rozwiązania w naszych urządzeniach.

RAFAŁ KRASOWSKI DYREKTOR SPRZEDAŻY DYSTRYBUCYJNEJ STIEBEL ELTRON
KRZYSZTOF KRZEMIEŃ DYREKTOR DS. TECHNICZNYCH TERMO ORGANIKA - Fot. Termo Organika

Polityka proekologiczna Unii Europejskiej oraz zmiany przepisów w oczywisty sposób będą oddziaływać na branżę budowlaną w 2024 roku. Od kilku lat obserwujemy trend zaostrzania wymagań w kierunku obniżenia zużycia energii potrzebnej do ogrzewania budynków zimą i chłodzenia latem. Sukcesywne wprowadzane zmiany wpływają zarówno na sposób projektowania jak i stosowane w realizacji materiały budowlane. Wprowadzanie energooszczędnych rozwiązań systemowych staje się koniecznością. Zgodnie z agendą UE już w 2028 roku zakładana jest zerowa emisyjność nowych budynków; 0 kWh/m2/rok. Co oznacza, że budynki – poprzez zastosowane w nim technologię muszą być samowystarczalne energetycznie. Ograniczenie zużycia energii wpływa pozytywnie na środowisko naturalne jest również świetną inwestycją, która pozwala właścicielom domów oszczędzać pieniądze na ogrzewaniu i klimatyzacji przez cały okres użytkowania budynku jednak wymaga poniesienia nieznacznie większych kosztów podczas budowy nowych obiektów. Zanim zostaną zastosowane jakiekolwiek instalację zapewniające komfort dla użytkowników, budynek musi zostać skutecznie ocieplony. Termo Organika jako lider branży ociepleń na bazie styropianu stale intensywnie pracuje nad nowymi super izolatorami na miarę XXI wieku. Obecnie w naszych laboratoriach badawczo kontrolnych trwają testy innowacyjnego i w 100 % ekologicznego styropianu, który zamierzamy wprowadzić na rynek już w 2024 roku. Termo Organika ma zielone DNA. Nasze wszystkie styropiany posiadają „eko” deklaracje, m.in. środowiskowe, dotyczące śladu węglowego czy redukcji dwutlenku węgla, a ich produkcja odbywa się w przyjazny dla środowiska naturalnego sposób: w obiegu zamkniętym, z wykorzystaniem recyklingu i niskoemisyjnych surowców oraz odnawialnych źródeł energii. To dlatego tak chętnie nasze produkty wybierają inwestorzy ocieplający rodzinne domy i dlatego możemy patrzeć w przyszłość z optymizmem.

KRZYSZTOF KRZEMIEŃ DYREKTOR DS. TECHNICZNYCH TERMO ORGANIKA

Czynniki ekonomiczne, społeczne oraz – oczywiście – wojna w Ukrainie miały i będą mieć jeszcze istotny wpływ na wiele
obszarów naszego życia, w tym decyzje biznesowe oraz kierunki inwestycyjne podejmowane przez samych właścicieli nieruchomości.

WALDEMAR CZARNOCKI MANAGER DS. ROZWOJU BIZNESU I WSPARCIA SPRZEDAŻY GRUPA VELUX POLSKA - Fot. Velux Polska

W 2024 roku liczymy na ożywienie w sektorze budowlanym. Już koniec ubiegłego roku pokazał, że nie są to płonne nadzieje, a realna poprawa. Liczba wydanych pozwoleń na budowę wzrosła, co stanowiło dobrą prognozę na następny rok. Także w VELUX widzimy pewną poprawę nastroju wśród naszych klientów i partnerów biznesowych. Plany marki pozostają niezmienne, a działania biznesowe konsekwentne. Głównym celem VELUX jest dbanie o jak najlepsze samopoczucie klientów poprzez dostarczanie światła dziennego i świeżego powietrza do pomieszczeń, dzięki rozwiązaniom firmy. We wszystkich działaniach jakie podejmujemy przyświeca nam ta prosta, a zarazem wymagająca idea. Jesteśmy dla naszych klientów i partnerów biznesowych, przyglądamy się ich codzienności, wsłuchujemy w ich głosy i odpowiadamy na ich potrzeby. Z myślą o partnerach kontynuujemy cykl szkoleń Akademii VELUX oraz cały czas rozwijamy dedykowany im program VELUX Club. Nasz potencjał wykorzystujemy w tworzeniu nowych, wysokiej jakości produktów, które także będą miały swoją premierę w 2024 r. Zatem zaskoczymy nie tylko poszerzeniem dotychczasowej oferty, ale i wprowadzimy nowe rozwiązania, które ucieszą oko użytkowników i będą łatwo montowane. Trend, który w ostatnim czasie przybiera na znaczeniu to zrównoważone budownictwo. Dlatego tworząc produkty zapewniające klientom światło i świeże powietrze na poddaszach, nie zapominamy o poszanowaniu środowiska.

WALDEMAR CZARNOCKI MANAGER DS. ROZWOJU BIZNESU I WSPARCIA SPRZEDAŻY GRUPA VELUX POLSKA
TOMASZ OSUCHOWSKI DYREKTOR MARKETINGU VENTIA - Fot. VENTIA

Obserwując fora internetowe i grupy tematyczne w mediach społecznościowych poświęcone rekuperacji domowej, widzimy dwa główne trendy: po pierwsze pojawiające się jak grzyby po deszczu coraz to nowe firmy instalacyjne. Często są to osoby, które zajmowały się do tej pory hydrauliką czy elektryką i dokładają do swoich usług również rekuperację. Niestety wpadają w złudną pułapkę, że praca z powietrzem jest łatwiejsza niż z wodą czy prądem. Wydaje im się, że nie potrzebują żadnych szkoleń branżowych, a by zaistnieć na rynku, walczą z konkurencją wyłącznie ceną. To wszystko odbija się bezpośrednio na jakości wykonywanych przez nich instalacji i późniejszym braku zadowolenia użytkowników. Po drugie – możemy zaobserwować, jak wiele krąży wśród instalatorów oraz inwestorów mitów lub zwyczajnych kłamstw na temat rekuperacji, rodzajów wymienników ciepła czy choćby potrzebnej do komfortowego mieszkania ilości powietrza w domu. Wspólnym efektem tych elementów jest bardzo dużo błędnych informacji, domorosłych, fałszywych ekspertów i mnóstwa „śmieciowej wiedzy”, co przekłada się na wątpliwości inwestora, czy w ogóle wchodzić w ten temat. Dlatego my, jako dystrybutor rekuperatorów klasy premium Komfovent, ten rok między innymi poświęcimy na edukację inwestorów oraz stałe zwiększanie kompetencji – szczególnie nowych – instalatorów. Jak to będziemy robić? Stworzona zostanie strona internetowa dedykowana dla inwestora, będziemy dalej działać on-line w ramach eAkademii VENTIA, zostanie przeprowadzony cykl szkoleń dla instalatorów we wszystkich większych miastach w Polsce oraz, co równie ważne, jak pozostałe – będziemy aktywnie obecni na grupach tematycznych na Facebooku oraz forach internetowych.

TOMASZ OSUCHOWSKI DYREKTOR MARKETINGU VENTIA
SEBASTIAN WALERYSIAK, PREZES ZARZĄDU, FIRMA VIESSMANN - Fot. VIESSMANN

W 2024 r. konsekwentnie stawiamy na rozwiązania systemowe, czyli promocję kompletnych rozwiązań pochodzących od jednego dostawcy. Wybór poszczególnych elementów instalacji jednego producenta daje gwarancję ich kompatybilnej i wysokoefektywnej pracy. Kompletny system zrealizowany przez jednego wykonawcę to także dodatkowe korzyści w postaci najwyższej jakości świadczonych usług i bezproblemowego kontaktu w przypadku niezwykle ważnej obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej.
W tym roku nasza oferta powiększy się o magazyny energii Vitocharge, stanowiące dodatkowe uzupełnienie systemów Viessmann. Zostaną one po raz pierwszy zaprezentowane podczas Międzynarodowych Targów Energetyki i Elektrotechniki oraz Odnawialnych Źródeł Energii ENEX 2024 w Kielcach. Nasze działania w nowym roku pozostają również mocno ukierunkowane na pompy ciepła i instalacje hybrydowe, jako rozwiązania zapewniające niezależność oraz bezpieczeństwo energetyczne w każdych warunkach, bez względu na wahania cen surowców i sytuację rynkową.

SEBASTIAN WALERYSIAK, PREZES ZARZĄDU, FIRMA VIESSMANN
TADEUSZ WIŚNIOWSKI WICEPREZES ZARZĄDU, FIRMA WIŚNIOWSKI - Fot. WIŚNIOWSKI

W 2024 roku marka WIŚNIOWSKI jeszcze mocniej skoncentruje się na designie, bezpieczeństwie i jakości. Dostarczymy nowe rozwiązania produktowe dla inwestorów budujących wymarzony dom oraz dla biznesów i dużych inwestycji, w których kluczowe znaczenie ma sprawna komunikacja. W obszarze designu planujemy rozwój autorskiej palety Home Inclusive™. Nowe unikalne kolory z efektem 3D będą odpowiedzią na współczesne trendy w architekturze. W systemie Home Inclusive™ nasi Klienci połączą komplementarną ofertę stolarki: bramy, okna, drzwi, a także ogrodzenie. A skoro już mowa o ogrodzeniach, w tym obszarze przygotowaliśmy dla Inwestorów zupełnie nową ofertę produktów z aluminium, których wdrożenie zaplanowaliśmy na wiosnę. Już w styczniu startujemy ze sprzedażą linii preparatów PROTECTION LINE – środków do ochrony najważniejszych elementów bram garażowych, okien, drzwi i ogrodzeń, które ułatwiają utrzymanie ich nienagannego wyglądu i mechanicznej sprawności. Warto przypomnieć, że od niedawna w ofercie WIŚNIOWSKI znaleźć można domki ogrodowe – mobilne boksy do przechowywania: narzędzi, mebli ogrodowych, rowerów, a nawet motocykli. Przed nami kolejny, wyjątkowy, a dla marki WIŚNIOWSKI także jubileuszowy rok. 1. sierpnia świętować będziemy 35-lecie działalności, a tym samym 35-letnią historię pierwszej polskiej automatycznej bramy garażowej.

Udostępnij

Przeczytaj także

Innowacyjny sposób ogrzewania wreszcie w ofercie marki Blaupunkt
Stal na dachu i elewacji stanowi idealną kompozycję
Dział Sprzedaży i kontakt z klientem w FORMEE w Miedzyrzeczu.

Polecane

Dziś i jutro w branży budowlanej
„Chudziak” pod podłogą na gruncie - ekspert radzi
Jaka ekipa budowlana, taka jakość wykonania

Skomentuj:

Dziś i jutro w branży budowlanej

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej