Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

XIII Kongres Stolarki Polskiej zakończony – co działo się na Kongresie?

Materiały promocyjne
XIII Kongres Stolarki Polskiej -hotel Kongres - miejsce Kongresu. - Fot. POiD

Trzy inspirujące bloki tematyczne, 300 uczestników i rozmowy o przyszłości branży. Za nami XIII Kongres Stolarki Polskiej, który odbył się w dniach 24-25 maja br. w Warszawie. Tegoroczna odsłona Kongresu obfitowała w dyskusje o termomodernizacji, recyklingu oraz nowoczesnym marketingu.

Kongres Stolarki Polskiej to prawdziwe święto rodzimej branży stolarki budowlanej. Organizowane przez Związek POiD wydarzenie corocznie przyciąga przedstawicieli firm z sektora, reprezentantów świata biznesu, nauki, polityki i mediów. Tegoroczna odsłona Kongresu skupiona była na trzech kluczowych dla przyszłości branży zagadnieniach – termomodernizacji, recyklingu oraz marketingu z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi, w tym sztucznej inteligencji.

Jak zapewnić skuteczną realizację programów termomodernizacji?

Pierwszy blok tematyczny Kongresu otworzyło wystąpienie prof. dr hab. Waldemara Rogowskiego, Wicedyrektora Instytutu Finansów Korporacji i Inwestycji, Kierownika Zakładu Zarządzania Ryzykiem SGH, który opowiedział o uwarunkowaniach ekonomicznych, kulturowych i geopolitycznych wpływających na rynek materiałów budowlanych. Był to doskonały wstęp do dalszej dyskusji i debaty branżowej poświęconej termomodernizacji oraz rządowym programom wsparcia. Na ten temat, wraz z prof. Rogowskim, dyskutowali:

Rozmowę prowadził  Jarosław Guzal, redaktor naczelny serwisu termomodernizacja.pl. Dyskusja przełożyła się na konstruktywne wnioski na temat tego, jak zapewnić skuteczną realizację programów termomodernizacji i jak wykorzystać ich potencjał dla rozwoju branży.

XIII Kongres Stolarki Polskiej - dyrektywa budowlana CPR-Krzysztof Hetman - Fot. POiD
XIII Kongres Stolarki Polskiej - debata termomodernizacja - czyste powietrze - Fot. POiD

Branża stolarki budowlanej na tle sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie

W drugiej części I bloku tematycznego odbyła się debata branżowa, którą poprzedziło wystąpienie Krzysztofa Domareckiego, głównego akcjonariusza Grupy Selena. Przedstawił on w skali globalnej wyzwania i szanse, jakie stoją przed polską branżą stolarki budowlanej, a następnie wziął udział w dyskusji. W debacie stanowiącej rozwinięce tego tematu, wraz z Krzysztofem Domareckim, uczestniczyli:

W roli moderatora wystąpił natomiast Błażej Prośniewski, Kierownik Działu Publicystyki Gospodarczej Polskiego Radia. Podczas rozmowy podkreślano duży potencjał polskich przedsiębiorstw, który umożliwa im zdobywanie kolejnych zagranicznych rynków i wskazano na konieczność ścisłej branżowej współpracy, żeby sprostać nadchodzącym wyzwaniom.

XIII Kongres Stolarki Polskiej - Krzysztof Domarecki - Fot. POiD

Recykling i zmiany w prawie

Informacji na temat recyklingu wyrobów stolarki budowlanej i najnowszych zmian w prawie, prosto z instytucji europejskich dostarczył uczestnikom Kongresu drugi blok tematyczny. Miał on międzynarodowy charakter, gdyż w charakterze prelegentów wystąpili przedstawiciele EPPA – The European Trade Association of PVC Window System Suppliers oraz reprezentant Komisji Europejskiej.

Wprowadzenia do dyskusji dokonali:

Zwieńczeniem bloku była debata o recyklingu, w której udział wzięli:

Dyskusję poprowadziła Karolina Matysiak-Rakoczy, prowadząca portal budowlany domszytynamiare.pl. Uczestnicy dyskusji reprezentowali różne segmenty rynku, więc temat omówiony został z wielu perspektyw. Rozmowy przełożyły się na sformułowanie konkretnych rozwiązań, pozwalających na przyspieszenie rozwoju recyklingu.

XIII Kongres Stolarki Polskiej debata-recykling stolarki - Fot. POiD
XIII Kongres Stolarki Polskiej - dyrektywa budowlana CPR - Oscar Niet - Fot. POiD
XIII Kongres Stolarki Polskiej - dyrektywa budowlana CPR - Krzysztof Hetman - Fot. POiD

Nowoczesny marketing i sztuczna inteligencja

Trzeci blok Kongresu dostarczył praktycznej wiedzy na temat marketingu. Rozpoczął się od wystąpienia Jarosława Sokolnickiego, Dyrektora Microsoft Technology Center, który opowiedział o najnowszych narzędziach: ChatGPT i AI Transformerach i mówił, jak wykorzystać je w działaniach firmy z branży stolarki budowlanej. O tym, jak budować relację z młodym pokoleniem w świecie cyfrowym opowiedziała natomiast Anna Sierakowska, Global Marketing Director DELVE.

Na koniec bloku odbył się panel dyskusyjny z udziałem marketingowców. Prelegenci dyskutowali o 5 najważniejszych obszarach marketingowych w branży stolarki budowlanej w 2023 roku. Zagadnienia do debaty zostały wybrane wcześniej przez uczestników Kongresu w głosowaniu onlnie. Swoją wiedzą i doświadczeniem na ten temat podczas wydarzenia podzielilii się:

Panel poprowadziła natomiast sztuczna inteligencja – Stolaris AI.

XIII Kongres Stolarki Polskiej - debata marketing i trendy marketingowe-AI - Fot. POiD

Branżowe wyróżnienia podczas Gali

Zwieńczeniem pierwszego dnia Kongresu była Gala Orłów Polskiej Stolarki, na której odbyło się wręczenie branżowych wyróżnień. Do zaszczytnego grona Członków Honorowych Związku POiD dołączył Christian Voicu, Prezes polskiego oddziału firmy Aluplast

 

 

XIII Kongres Stolarki Polskiej - Christian Voicu - Honorowy Czlonek-POiD - Fot. POiDj-

Nagrodą Orła Polskiej Stolarki 2023 od Związku POiD i całej branży uhonorowany został Paweł Mirowski, Zastępca Prezesa Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wyróżnienie przyznane zostało w uznaniu zasług dla rozwoju programu „Czyste Powietrze” i wspierania termomodernizacji budownictwa. Za aktywne promowanie termomodernizacji, Orłem Polskiej Stolarki 2023 od Dziennikarzy nagrodzona została firma KRISPOL.

 

XIII Kongres Stolarki Polskiej - Orzeł Polskiej Stolarki-Paweł Mirowski - Fot. POiD
XIII Kongres Stolarki Polskiej - Orzeł Polskiej Stolarki - KRISPO - Fot. POiD

Gala była również doskonałym momentem do wręczenia okolicznościowych, jubileuszowych statuetek dla firm członkowskich Związku POiD. Z okazji 30-lecia działalności wyróżnienie otrzymała firma STARGLASS, zaś statuetki z okazji 30-lecia działalności na polskim rynku odebrały przedsiębiorstwa: Deceuninck Poland, König Stahl i VBH Polska.

Rezolucja kongresowa

Na podstawie wniosków z dyskusji w ramach bloków Kongresu sformułowana została rezolucja, która wyznaczy dalsze, kluczowe kierunki działań Związku POiD. Żeby w pełni wykorzystać potencjał termomodernizacji, kontynuowana będzie więc dalsza, ścisła współpraca z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jednocześnie Związek POiD postulować będzie dalsze zmiany w programie „Czyste Powietrze”.

W zakresie recyklingu podjęte zostaną działania na rzecz wprowadzenia zmian w prawie, w celu ułatwienia zagospodarowania poużytkowych wyrobów stolarki, stworzenia stabilnych ram dla funkcjonowania systemu recyklingu oraz podnoszenia poziomu wiedzy przedstawicieli branży w tym zakresie. Ważnym tematem Kongresu były również rządowe programy wsparcia – w tym obszarze Związek POiD zadeklarował wsparcie dla inicjatyw zwiększających możliwość korzystania z kredytów hipotetycznych, a jednocześnie będzie postulować w Ministerstwie Rozwoju i Technologii wprowadzenie kolejnych działań odnośnie ulg budowlanych.

Żeby sprostać stojącym przed branżą wyzwaniom, niezbędna jest jeszcze silniejsza, kompleksowa kooperacja w ramach całego sektora budowlanego, dlatego też Związek POiD jeszcze bardziej wzmocni aktywność w tej sferze. Jak pokazał XIII Kongres Stolarki Polskiej siłą branży jest współpraca i możliwość wypracowania jednego wspólnego głosu w najważniejszych sprawach.

***

Partner Strategiczny XIII Kongresu Stolarki Polskiej: FIMTEC-POLSKA

FIMTEC-POLSKA  od 1997 roku jest dostawcą maszyn i urządzeń do produkcji stolarki z aluminium i PVC oraz do obróbki stali. Do wszystkich produkowanych przez naszych partnerów (Graf Synergy, Fom Industrie oraz PPHU "Delta") maszyn oferujemy ciągły i profesjonalny serwis na terenie całej Polski, a także utrzymanie dostępu do części zamiennych i eksploatacyjnych, zapewniając naszym klientom bezpieczeństwo i komfort pracy. Strategią firmy jest dostarczenie producentom stolarki otworowej maszyn spełniających wysokie, wysublimowane oczekiwania techniczne i technologiczne.

FIMTEC oferuje wyłącznie te modele maszyn, które zapewniają ich użytkownikom wysoką jakość oraz przemysłową wydajność produkcyjną, zachowujące wysokie walory techniczne przez wiele lat.

Ciągły rozwój firmy i zdobycie pozycji lidera rynku potwierdza, że dla większości klientów Fimtec jest profesjonalnym partnerem i najlepszym wyborem na długofalowy rozwój.

www.fimtec.pl

XIII Kongres Stolarki Polskiej -FIMTEC POLSKA-Partner Strategiczny - Fot. POiD

Partnerzy Główni: ALURON, FAKRO, GLASSOLUTIONS, GRUPA MTP, KLIMAS WKRĘT-MET, SELENA, TEKNOS, WIŚNIOWSKI

Partnerzy Wspierający: AERECO WENTYLACJA, EDISON, GLOBAL SYSTEM, ODYLION, PONZIO, SOUDAL

Patroni Honorowi: Business Centre Club, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Patronat Merytoryczny nad Kongresem objęły: Akademia Leona Koźmińskiego, ASM Research Solutions Strategy, EPPA – The European Trade Association of PVC Window System Suppliers, Instytut Techniki Budowlanej,  MIWO – Stowarzyszenie Producentów Wełny Mineralnej: Szklanej i Skalnej, Porozumienie Branżowe na Rzecz Efektywności Energetycznej, Polskie Stowarzyszenie Dekarzy, Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu, Polski Związek Firm Deweloperskich, Polski Związek Producentów i Przetwórców Izolacji Poliuretanowych PUR i PIR „SIPUR”.

Patronami Medialnymi są: Bramy21.pl, Budnet.pl, Budowa.org, Budowlanematerialy.eu, Budownictwo.co, BudownictwoB2B.pl, Budownictwo.org, Budujemy Dom, Buduj Energooszczędnie, Builder, Dom Idealny, Domszytynamiare.pl, Drzwi21.pl, E-izolacje.pl, Ekobudowanie.pl, Ekspert Budowlany, E-okna.pl, EuropejskaFirma.pl, Gazeta Przemysłu Drzewnego, Globenergia.pl, Inwestycje.plus, Izolacje, Ładny Dom, Materiały Budowlane, Monter Stolarki, Murator, MyCompany Polska, Nasz Dekarz, Obud.pl, Okna21.pl, OKNO Kwartalnik, Oknonet.pl, Oknoserwis.pl, Pasywny-budynek.pl, Przegląd Budowlany, RegioDom.pl, Qbusiness.pl, RBT Magazyn, Stolarkabudowlana.eu, Świat Szkła, Świat Aluminium, Termomodernizacja.pl, Teraz-srodowisko.pl, Wybudujemy.pl, Wysokienapiecie.pl

Udostępnij

Przeczytaj także

Innowacyjny sposób ogrzewania wreszcie w ofercie marki Blaupunkt
Stal na dachu i elewacji stanowi idealną kompozycję
Dział Sprzedaży i kontakt z klientem w FORMEE w Miedzyrzeczu.

Polecane

Webinar: Odkryj możliwości Paged DesignPly
Jak dziś budują Polacy
Przygotuj się na sezon budowlany 2024 z Somfy

Skomentuj:

XIII Kongres Stolarki Polskiej zakończony – co działo się na Kongresie?

Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

Czytaj więcej