Budowa

Ogród

Wnętrza

Design

Architektura

DIY

HGTV

Trendy budowlane

Ekspert radzi

Joanna Kowalik-Siedlecka, architekt.

Czym różni się nawierzchnia na podjeździe od tej na ścieżkach

  • Podjazd dla samochodów. Narażony jest na duże obciążenia, dlatego wymaga odpowiednio grubej i dobrze ubitej podbudowy. Taka nawierzchnia bardziej się też brudzi, dlatego zaleca się na nią kostkę o ciemniejszej barwie.

    Duże powierzchnie często są wykonywane z kostek mających większe wymiary i zdobionych różnymi wzorami. Ostatnio raczej odchodzi się od tradycyjnych kształtów, takich jak koła czy duże rozety przy bramach wjazdowych, na korzyść prostych form oraz nieregularnych wzorów.

  • Ścieżki. Zwykle są wąskie, prowadzone płynną linią wśród zieleni. Dlatego do ich budowy używa się mniejszej kostki, aby niepotrzebnie jej nie przycinać. Na obrzeżach ścieżek stosuje się specjalne elementy (np.: palisadę lub kravento), które nadają się też do wykończenia rabat.

    Podbudowa pod nawierzchnię na ścieżce nie musi być tak solidna jak na podjeździe.

  • Udostępnij

    Przeczytaj także

    Innowacyjny sposób ogrzewania wreszcie w ofercie marki Blaupunkt
    Stal na dachu i elewacji stanowi idealną kompozycję
    Dział Sprzedaży i kontakt z klientem w FORMEE w Miedzyrzeczu.

    Polecane

    Kostka brukowa
    Jak zrobić podjazd z betonu?
    Sposób na zapadnięte fragmenty kostki betonowej

    Skomentuj:

    Ekspert radzi

    Ta strona używa ciasteczek w celach analitycznych i marketingowych.

    Czytaj więcej