Zameldowanie
Po przeprowadzce trzeba się wymeldować z poprzedniego miejsca zamieszkania (w ?swoim? dawnym urzędzie) i zameldować pod nowym adresem - w urzędzie, któremu dom podlega.
Wymeldować się z poprzedniego miejsca zamieszkania trzeba osobiście (nie dotyczy to tylko dzieci do lat 18 i osób ubezwłasnowolnionych przez sąd). Zameldować członków rodziny może tylko właściciel domu. Rezultatem zameldowania jest wpis do informatycznego spisu ludności. Wpis ten będzie podstawą do wydania nowego dowodu osobistego.
Terminy. Wymeldować się trzeba najpóźniej w dniu wyprowadzki. Zameldować - najpóźniej w czwartej dobie od wprowadzenia się do nowego domu.
Ile to potrwa? 5-10 minut (plus kolejka, ale w podmiejskich urzędach zwykle nie więcej niż kilkuosobowa). Sprawę załatwia się od ręki.
Opłaty. Nie ma.
Kary. Za niedopełnienie obowiązku meldunkowego grozi grzywna lub nawet ograniczenie wolności. O karze orzeka sąd grodzki na podstawie kodeksu wykroczeń. Kontrole wypełniania obowiązku meldunkowego przeprowadzają organy gminy i policja.
Terminy. Wniosek o wymianę dowodu należy złożyć najpóźniej w terminie 14 dni od zameldowania się pod nowym adresem.
Co będzie potrzebne
1) zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego (dotyczy osób zameldowanych wcześniej na terenie innej gminy),
2) dowód (oryginał do wglądu lub ksero) własności domu i działki (akt notarialny, wyciąg z ksiąg wieczystych) lub poświadczenie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu,
3) wypełniony druk:
- wymeldowania: E2 - z miejsca pobytu stałego i E4 - czasowego,
- zameldowania na pobyt stały - E1,
4) dowód tożsamości: dowód osobisty lub ważny paszport polski (u powracających z zagranicy), a jeśli zameldowanie dotyczy dziecka - skrócony odpis aktu urodzenia,
5) książeczka wojskowa (do wglądu), jeśli meldunek dotyczy osoby podlegającej powszechnemu obowiązkowi obrony.
Zobacz projekty domów od 100 do 150 m2
Co będzie potrzebne
1) zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego (dotyczy osób zameldowanych wcześniej na terenie innej gminy),
2) dowód (oryginał do wglądu lub ksero) własności domu i działki (akt notarialny, wyciąg z ksiąg wieczystych) lub poświadczenie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu,
3) wypełniony druk:
- wymeldowania: E2 - z miejsca pobytu stałego i E4 - czasowego,
- zameldowania na pobyt stały - E1,
4) dowód tożsamości: dowód osobisty lub ważny paszport polski (u powracających z zagranicy), a jeśli zameldowanie dotyczy dziecka - skrócony odpis aktu urodzenia,
5) książeczka wojskowa (do wglądu), jeśli meldunek dotyczy osoby podlegającej powszechnemu obowiązkowi obrony.
Zobacz projekty domów od 100 do 150 m2
Skomentuj:
Zameldowanie