Aby uniknąć przykrych niespodzianek oraz finansowych wpadek, klient musi mieć do dekarza pełne zaufanie, zbudowane na solidnych podstawach. Przede wszystkim profesjonalny dekarz nie boi się wziąć odpowiedzialności za swoją pracę i udziela na nią gwarancji. Chce, a nawet sam proponuje podpisanie z klientem umowy na wykonanie prac, w tym także umowy serwisowej obejmującej konserwację dachu przez następne lata. Udostępnia listę swych referencyjnych obiektów (jeśli trzeba - z dokumentacją), a także nie obawia się skontaktować inwestora z poprzednimi klientami. Jak wiadomo, są oni nieocenionym źródłem informacji na przykład o rzetelności dekarza, przestrzeganiu przez niego terminów i ogólnym charakterze z nim współpracy. Profesjonalny dekarz powinien mieć własny sprzęt, a jego ekipa i on sam - odpowiednie, fachowe ubranie. I ku przestrodze - oferowana klientowi niska cena nie powinna być nigdy głównym doradcą. Rzadko kiedy bowiem idzie ona w parze z omawianymi powyżej cechami.