Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Jakie są najpopularniejsze okna, które dzisiaj kupujemy?

MP

Z danych rynkowych wynika, że najczęstszym powodem, dla którego ludzie wymieniają okna, są ich niewystarczające parametry techniczne. Stwierdziło tak 66% badanych. 44% Polaków podjęło tę decyzję również ze względu na względy estetyczne. Właściwy wybór ramy okiennej jest kluczowy w dzisiejszym procesie projektowania. Aktualne trendy dyktują wybory konsumentów. Jakie okna najchętniej dziś kupujemy? I jakie kryteria powinniśmy brać pod uwagę, decydując się na zakup?

Okno
Okno
Fot. Budwar

PVC i uniwersalna biel są niekwestionowanymi liderami

W standardowej ofercie firm produkujących stolarkę okienną pojawia się coraz więcej opcji kolorystycznych. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku, paleta barw uległa rozszerzeniu. W mieszkaniach i domach dominuje biel, mimo że konsumenci wybierają mniej oczywiste odcienie.

 

Nasze dane wskazują, że biel wciąż jest najczęstszym wyborem w zakresie stolarki okiennej. Średnio 40% naszych klientów stawia na ten odcień z perspektywy wewnętrznej, jak i zewnętrznej, a trend ten utrzymuje się niezmiennie od kilku lat. Nie mam wątpliwości, że na wysoki odsetek w przypadku wnętrza nieruchomości mają wpływ przede wszystkim uniwersalność i łatwość w dopasowaniu do różnorodnych stylów aranżacyjnych. Na kolorystyczne eksperymenty decydujemy się wyraźnie częściej, dopasowując barwę ram okiennych do elewacji budynku. Jeszcze do niedawna największą popularnością z oklein w kolorze cieszyły się te drewnopodobne, ostatnio jednak obserwujemy rosnące zainteresowanie kolorem antracytowym oraz czarnym. Co również jest niezwykle istotne – zmieniają się preferencje konsumentów względem wielkości okien. W ciągu ostatnich dwóch lat średnia powierzchnia konstrukcji wzrosła o ponad 5%.

Wojciech Nazimek, Dyrektor sprzedaży w Budvar

Biel to najpopularniejszy kolor w świecie barw. PVC dominuje również na rynku materiałów do produkcji stolarki okiennej. Od wielu lat okna wykonane z polichlorku winylu (tworzywo sztuczne) kupuje średnio 87% klientów. Mniejszą popularnością cieszy się aluminium - średnio 8 proc. klientów wybiera te okna2. Ta dysproporcja wynika z ceny, która nadal jest głównym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe.

Oszczędność jest synonimem ekologicznych rozwiązań

W dłuższej perspektywie konsumenci inwestują więcej w rozwiązania, które obniżają koszty budowy wymarzonego domu lub mieszkania. Jest to dobra wiadomość: Ekologiczne rozwiązania często stają się synonimem oszczędności.

Warto podkreślić, że wraz ze wzrostem świadomości konsumentów w zakresie ekologicznych rozwiązań rośnie również zainteresowanie oknami energooszczędnymi. Odpowiednia termoizolacja pozwala na znaczące ograniczenie zużycia energii w celu utrzymania odpowiedniego komfortu termicznego lokatorów, a co jest z tym bezpośrednio związane, również istotne oszczędności w sezonie grzewczym. Jak wynika z naszych obserwacji – klienci coraz chętniej decydują się na zakup okien z pakietem trzyszybowym oraz z trzecią uszczelką, które przyczyniają się do obniżenia współczynnika przenikania ciepła. Przykładowo porównując okna zwykłe z tymi wyposażonymi w trzecią uszczelkę, możemy ograniczyć straty ciepła nawet o 25%.

Wojciech Nazimek, Dyrektor sprzedaży w Budvar

 
Stolarka okienna to mądry wybór. Dogłębna analiza oferty produktowej producenta oraz dokładne określenie oczekiwań klienta może pomóc konsumentom podjąć lepszą decyzję i ostatecznie wybrać produkt wysokiej jakości. Dobrym przykładem są tu okna, które są inwestycją na wiele lat.
1 Raport: Jak Polacy kupują okna, CAB 2021
2 Dane firmy Budvar.

    Więcej o:

Skomentuj:

Jakie są najpopularniejsze okna, które dzisiaj kupujemy?