Znany polski grafik stworzył plakaty dla Biedronki. Sklep zmienia wizerunek?
Biedronka pozytywnie zaskoczyła. W nowej kampanii postawiła bowiem na artystyczne doznania. Plakaty okraszone hasłem "Biedronka smakuje domem" wyróżniają się wysokim poziomem artystycznym. Ich autorem jest uznany polski grafik - Paweł Jońca.












Jońca został poproszony o stworzenie kreacji graficznych promujących nową książkę kucharską sieci sklepów, w której znajdziemy tradycyjne przepisy kuchni polskiej. Grafik postanowił zatem także sięgnąć do tradycji i przygotował kampanię odnoszącą się do polskiej szkoły plakatu. Całość ma lekkie zabarwienie retro, co przejawia się w kolorystyce, typografii i sposobie obrazowania. Plakaty tak skonstruowane mają wywoływać w odbiorcy ciepłe i nostalgiczne skojarzenia.
Prace autorstwa Pawła Jońcy – jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich ilustratorów – nawiązują do najlepszych tradycji polskiej szkoły plakatu. Tworzą one niezwykły język wizualny, przejawiający się zarówno w spotach telewizyjnych, jak i materiałach drukowanych. Wyjątkowe ilustracje są również dostępne w sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w postaci kolekcjonerskich kartek pocztowych. Prace Pawła Jońcy stanowią idealne dopełnienie oferty kuchni polskiej, prezentowanej w naszych sklepach
- komentuje zespół prasowy Jeronimo Martins Polska S.A.
Dla Biedronki jest to ciekawa wolta w kierunku bardziej wyszukanej reklamy, której mocno kibicujemy. Otwarte pozostaje pytanie, czy jest to jednorazowy wyskok, czy początek nowej linii stylistycznej. Będziemy wypatrywać kolejnych poczynań reklamowych sklepu z niecierpliwością. Szczególnie, że reklamy tego typu mają ogromny wpływ na wygląd naszej przestrzeni miejskiej.
Kim jest Paweł Jońca?
Jońca urodził w 1968 roku w Warszawie. Z wykształcenia jest architektem, z wyboru grafikiem i ilustratorem. Współpracował z "Przekrojem", "Wprost", "Newsweekiem", "Architekturą", "Malemanem" czy "Zwierciadłem". Projektuje też na potrzeby reklamy dla takich firm jak chociażby Plus i Peugeot. W swojej pracy ceni prostotę i formalny minimalizm. Artysta jest laureatem wielu nagród, m.in. kilku Chimer, prestiżowych wyróżnień w dziedzinie projektowania prasowego (w kategorii "portfolio" w roku 2004, 2005 i 2009), wyróżnienia w 6. edycji Galerii Plakatu AMS w 2006 r. czy Złotej i Srebrnej nagrody Klubu Twórców Reklamy (KTR) z 2011 r. w kategorii "portfolio" i "ilustracja prasowa" oraz w 2016 roku w kategorii plakat reklamowy oraz ilustracja prasowa.
Polski projekt: Follygraph - plakaty z infografikami
Znany polski grafik stworzył plakaty dla Biedronki. Sklep zmienia wizerunek?
Federico Babina obrazuje choroby psychiczne za pomocą architektury
"Dziennik podróży" Bolesława Stelmacha wśród najlepiej zaprojektowanych książek na świecie
Polska książka wśród najlepiej zaprojektowanych publikacji na świecie
Prezenty must have 2016! Polski design
Wielofunkcyjny robot kuchenny Monsieur Cuisine Smart w ofercie Lidl Polska 30.06-2.07.2022
OKK design! świętuje 10. urodziny