Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Design wspiera walkę z rakiem piersi - charytatywna aukcja Fundacji TVN i Desa Unicum

mat. prasowe

Do 25 października trwa internetowa aukcja, podczas której można wylicytować 20 kultowych stołków PLOPP Standard marki Zięta Studio. Unikatowa seria w kolorze magenta została stworzona w związku z „Różowym Październikiem”, czyli Miesiącem Walki z Rakiem Piersi, a także 20-leciem Fundacji TVN. Całkowity dochód ze sprzedaży stołków PLOPP Standard zostanie przekazany na rzecz Centrum Profilaktyki Nowotworów w Warszawie.

Oskar Zięta  - stołki Plopp
Oskar Zięta - stołki Plopp
mat. prasowe

Wyjątkowy kolor limitowanej edycji PLOPP Standard

Kolor limitowanej edycji stołków PLOPP Standard, efekt współpracy Zięta Studio i marki Axalta, nie jest przypadkowy. Magenta to odcień różu, a właśnie różowa wstążka od trzech dekad symbolizuje walkę z rakiem piersi na całym świecie. Kolor nawiązuje również do serca – logo Fundacji TVN, odchodzącej w tym roku 20. rocznicę powstania.

Kultowy design od Zięta Studio

Pierwsze stołki PLOPP, czyli "Polski Ludowy Obiekt Pompowany Powietrzem" projektu Oskara Zięty, polskiego architekta i projektanta, trafiły na rynek w 2010 roku, mając na swoim koncie tak prestiżowe nagrody, jak Red Dot Design Award 2008, German Design Council Award 2008 czy Forum AID Award 2009. Są one pierwszym funkcjonalnym obiektem codziennego użytku, wyprodukowanym w opracowanej przez Ziętę technologii FiDU (z niem. Freie-Innen-Druck-Umformung), czyli formowania ciśnieniem wewnętrznym. Dzięki niej blaszane obiekty, pomimo seryjnej produkcji, nabierają niepowtarzalnych kształtów.

Przypominające nadmuchane balony stołki-rzeźby zachwyciły innowacyjnością, zapewniając ich autorowi czołowe miejsce w gronie światowej sławy designerów. PLOPP Standard weszły m.in. do stałej kolekcji paryskiego centrum Pompidou w Paryżu jako jeden z dwunastu projektów krzeseł, które zmieniły współczesny design. Brytyjski magazyn "Wired” nazwał projekty Oskara Zięty "meblami przyszłości".

PLOPP Standard od lat pozostają bestsellerem marki Zięta. W wyjątkowej, różowej wersji, dostępnej wyłącznie na aukcji internetowej DESA Unicum, zyskały niezwykle kobiecy, cielesny charakter, mając szansę stać się jednym z symboli siły, niezbędnej do pokonania choroby. Wersja magenta ma również zwrócić uwagę kobiet na wciąż olbrzymi problem zachorowań na raka piersi oraz potrzebę profilaktyki i badań kontrolnych.

Charytatywna Aukcja „20 PLOPP by Oskar Zięta na 20-lecie Fundacji TVN” odbędzie się na żywo 25 października o godz. 19:00. Zwieńczy internetową licytację, która od 13 października trwa na stronie internetowej DESA Unicum: desa.pl/pl/aukcje-dziel-sztuki/charytatywna-aukcja-20-plopp-by-oskar-zieta-na-20-lecie-fundacji

Oskar Zięta i stołek Plopp
Oskar Zięta i stołek Plopp
mat. prasowe

Skomentuj:

Design wspiera walkę z rakiem piersi - charytatywna aukcja Fundacji TVN i Desa Unicum