KOLEKTYWNI – 5 marek, wspólna historia
Środowy wieczór w wykwintnej restauracji Opasły Tom zapamiętany zostanie w świecie polskiego designu jako początek nowej ery, ery kolektywnego działania. Przy smakołykach serwowanych przez najlepszych szefów kuchni odbyła się premiera grupy KOLEKTYWNI, zrzeszającej rodzime marki meblarskie, których wyznacznikiem jest unikatowe wzornictwo, lokalne rzemiosło i wysoka jakość.

Grupa KOLEKTYWNI powstała w odpowiedzi na pandemiczną rzeczywistość, która w mniejszym lub większym stopniu dotknęła każdy biznes. Twórcy projektu, będący sami producentami, zauważyli jak trudno wybić się na polskim rynku małym, rzemieślniczym firmom, wytwarzającym meble z rodzimych surowców, nie na masową skalę.
Dostrzegamy brak świadomości u odbiorców tego, że w naszym kraju działają niewielkie firmy rzemieślnicze, które powstały z założeniem tworzenia własnych, unikatowych produktów. Produktów tak zaprojektowanych i wykonanych by służyć pokoleniom, ograniczając konsumpcję surowców z korzyścią dla naszej planety.

Grupę KOLEKTYWNI tworzy na razie pięć polskich marek BORCAS, LOFT DECORA, MILONI, NOBONOBO i SWALLOW’S TAIL, lecz założenia są takie, by było ich więcej. Z pozoru konkurencyjne firmy postanowiły razem promować swoje produkty, jak i wartości, jakie za nimi stoją, czyli indywidualny design, szacunek do ludzkiej pracy i dbałość o środowisko. Wspólne działanie oraz dzielenie się doświadczeniami pozwoli na lepsze promowanie polskiego rzemiosła balansującego najczęściej na pograniczu sztuki, pasji i produkcji. Dodatkowe informacje na temat projektu dostępne są na www.kolektywni.org.




Na kolację, zorganizowaną przez OKK! PR we wnętrzach dobrze znanej warszawskiej restauracji Opasły Tom zaproszeni zostali dziennikarze i redaktorzy najlepszych wnętrzarskich czasopism, jak i portali internetowych. Przedstawienie nowo powstałej inicjatywy przebiegało w przyjacielskiej atmosferze. Zarówno goście, jak i twórcy mogli swobodnie opowiadać o swoich planach i założeniach. Niewątpliwie ważne jest rozpowszechnianie takich działań mających na celu promowanie polskiego designu.







- Więcej o:
Finał programu „Zróbmy sobie dom" z udziałem IKEA
Mocna podłoga w rytmie trendów 2025 – Arbiton wkracza do telewizji
Warszawska restauracja hub.praga z gwiazdką Michelin
Magia w świecie designu – konkurs Deer Wood „Kuchnia z Krainy Czarów”
ASKO z podwójnym zwycięstwem w Red Dot Awards 2025
IKEA otwiera nowe Studio w warszawskim CH Promenada
Accor Services Poland świętuje Miesiąc Dumy
Komfort Design Days 2025: dołącz do wydarzenia online w dniach 24-25 czerwca