Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Kupujemy niemieckie AGD, bo są dobrej jakości. To za co cenimy polskie?

Magda Kłodecka

Polacy ufają polskim producentom AGD i wierzą, że krajowe wyroby są naprawdę dobrej jakości - wynika z badania przeprowadzonego przez Uniwersytet Łódzki na zlecenie włoskiej marki Indesit

Chcemy kupować polskie sprzęty głównie z trzech powodów:

wpływa to na rozwój rynku pracy 
mają dobrą jakość 
możemy być z nich dumni 


Wśród ankietowanych 42 proc. sądzi, że krajowe AGD jest co najmniej tak samo dobre jak te zagranicznych marek, co piąty - że lepsze, zaś 16 proc. ocenia je gorzej. Ogólnie jednak tylko niewiele ponad połowa osób zwraca uwagę na napis "made in", częściej kobiety niż mężczyźni.

W badaniu pytano Polaków o ocenę produktów tzw. dużego AGD (np. pralki, lodówki, zmywarki, kuchenki, okapy, ale nie miksery, czajniki itp.) pochodzących z siedmiu krajów: Polski, Niemiec, Włoch, Szwecji, Turcji, Chin i Korei.

Co Polak bierze pod uwagę, wybierając duże AGD

- cena91 proc. wskazań 
- jakość88 proc. 
- marka48 proc. 
- gwarancja47 proc. 
- design37 proc. 


Na dalszych miejscach znalazły się m.in. opinie znajomych (32 proc.), reklama (31 proc.), kraj produkcji (30 proc.), a na ostatniej pozycji rankingi internetowe (15 proc.).

Jakość dużego AGD w ocenie Polaków:

- Niemcy92 proc. ocen pozytywnych, przy zdecydowanej dominacji najwyższej oceny 5 
- Szwecja78 proc. ocen pozytywnych, bardzo mało negatywnych 
- Polska71 proc. ocen pozytywnych, ale raczej noty 4 niż 5; za to oceny 1 i 2 przyznało naszym wyrobom tylko 6 proc. 
- Korea43 proc. ocen pozytywnych, choć wielu ankietowanych wszystkie wyroby z Azji traktuje jak chińskie 
- Włochy37 proc. ocen pozytywnych, ale najwyższych niewiele 
- Turcja21 proc. ocen pozytywnych, ale konsumentom trudno skojarzyć ten kraj z jakąś marką 
- Chiny6 proc. ocen pozytywnych, za to negatywnych aż 2/3 


Atrakcyjność wzornictwa w ocenie Polaków:

- Polska70 proc. uważa, że nasz design jest bardzo ładny 
- Szwecja70 proc. się podoba i najpewniej jest to tzw. efekt IKEA 
- Niemcy68 proc. wskazań pozytywnych 
- Włochy62 proc. 
- Korea43 proc. 
- Turcja21 proc. 
- Chiny12 proc. 


Plany zakupowe Polaków w kategorii duże AGD:

- Niemcyok. 50 proc.
- Polska40 proc. 
- Szwecja18 proc. 
- Włochy15 proc. 
- Korea7 proc. 
- Chinyzainteresowanie marginalne 


Badanie na zlecenie marki Indesit przeprowadziła w listopadzie 2013 roku Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji Uniwersytetu Łódzkiego na 300 klientach centrów handlowych
    Więcej o:

Skomentuj:

Kupujemy niemieckie AGD, bo są dobrej jakości. To za co cenimy polskie?