Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

Łódź Design Festival 2022 pod hasłem RE:GENERACJA

mat. partnera

Jedyne, czego można być w życiu pewnym, to zmiany. Warto przyglądać się bacznie otaczającemu nas światu, by lepiej poznać czekające nas perspektywy i przygotować się na nowe. Tegoroczna odsłona festiwalu to zaproszenie do wspólnego poszukania odpowiedzi na wyzwania przyszłości. Organizatorzy festiwalu zapowiadają wyjątkowy i atrakcyjny program, w którym nie zabraknie konkursu make me!, plebiscytu must have oraz wielu interesujących wystaw i wernisaży.

Łódź Design Festival 2022 pod hasłem RE:GENERACJA
Łódź Design Festival 2022 pod hasłem RE:GENERACJA
mat. prasowe

Tegoroczna edycja Łódź Design Festival odbędzie się w dniach 12 – 22.05.2022.

Początek trzeciej dekady XXI w. to czas kolejnych zmian. Mamy wiele obaw, ale i nadziei, trzymamy się nostalgii, a z drugiej strony tworzymy odważne wizje przyszłości. To również moment na przebudowę różnych elementów naszego życia. Zbliżająca się edycja Łódź Design Festival 2022, pod hasłem RE:GENERACJA, będzie zachętą do poszukania odpowiedzi na te wyzwania. Na festiwalu zaprezentujemy działania, które sprzyjają odbudowie zarówno indywidualnej, jak i systemowej. Poszukamy sposobów na zregenerowanie nie tylko środowiska naturalnego, ale i tkanki miejskiej, instytucji społecznych, a co najważniejsze – każdego z nas.

koncept 10-dniowej RE:GENERACJI przybliża Michał Piernikowski, dyrektor ŁDF.

Łódź Design Festival to nie tylko wystawy w przestrzeni Art_Inkubator oraz przestrzeni miejskiej, wernisaże i wydarzenia dla młodszej widowni. ŁDF to także międzynarodowy konkurs wzorniczy dla młodych projektantów make me! oraz plebiscyt must have, wyróżniający najlepsze wdrożenia pochodzące od polskich projektantów i producentów.

Konkurs make me! 2022

Konkurs make me! wspiera młodych projektantów, którzy w swoich projektach stawiają na odważne idee i nie boją się wyznaczać trendów w świecie designu.

Prace można zgłaszać od 15.12.2021 do 28.03.2022, a tegoroczna pula nagród to 60.000 zł. Sponsorem nagrody specjalnej w wysokości 10.000 zł jest firma INTERPRINT Polska.

make me! to z kolei jedno z najbardziej innowacyjnych wydarzeń w dziedzinie projektowania w Europie i kluczowy element Łódź Design Festival. Najważniejszym celem make me! jest prognozowanie nadciągających trendów, odważnych idei oraz wsparcie młodych projektantów w wieku 20-35 lat, którzy są gotowi do startu. Finaliści ubiegłych edycji podkreślają możliwości, jakie otworzyły się przed nimi dzięki obecności w konkursie, w tym m.in.: zaistnienie w środowisku projektowym, promocja poprzez liczne publikacje czy liczne wystawy. Realizowany od 2008 roku konkurs, adresowany jest nie tylko do designerów, ale także adeptów kierunków artystycznych i projektowych. Dedykowany wszystkim, których do procesu projektowego zapala impuls wywołany dostrzeżeniem potrzeby lub problemu. W make me! nagradzane są również projekty eksperymentujące z materiałem czy poszukujące nowych interpretacji dotychczasowych funkcji. Zgłoszone prace oceniane są dwuetapowo przez specjalnie dobrane, różnorodne w swoich zainteresowaniach grono jury, a dzięki otwartej dla publiczności prezentacji projektów na wystawie i kontaktom z ekspertami, make me! może być trampoliną do dalszego rozwoju zawodowego.

Informacje o konkursie: regulamin, terminarz, formularz zgłoszeniowy, jury, rekomendacje oraz inspiracje znajdują się na stronie konkursu: makeme.lodzdesign.com.

Plebiscyt must have 2022

must have to plebiscyt wyróżniający najlepsze wdrożenia pochodzące od polskich projektantów i producentów. To unikalna rekomendacja konsumencka oraz najbardziej medialne wydarzenie w polskim designie. Jest związane z nieodpłatnym nadaniem znaku jakości, którym polskie firmy mogą posługiwać się w kraju i zagranicą. W obecnej edycji szczególną uwagą objęte zostaną propozycje produktów, które odpowiadają na istotne potrzeby współczesnych konsumentów – idealnie nadają się do domowego biura, są wrażliwe społecznie, powstały w trosce o zasoby, nie tworzą zbędnych odpadów i pomagają dbać o zdrowie.

Nabór do plebiscytu trwa do 01.03.2022 (godz. 09:00).

O wyborze najlepiej zaprojektowanych produktów zadecyduje Rada Ekspertów, w skład której wchodzą opiniotwórcze osoby: Anna Grużewska, Agnieszka Gruszczyńska-Hyc, Dominika Olszyna, Magda Świć i Paweł Rafa, Agnieszka Polkowska, Michał Mazur, Diana Nachiło, Iwona Ławecka-Marczewska, Zbigniew Maćków, Hanna Rydlewska, Monika Pągowska i Tomasz Pągowski, Katarzyna Księżopolska, Kamil Białas, Agata Szydłowska, Szymon Hanczar oraz Michał Piernikowski.

Formularz zgłoszeniowy oraz informacje o zasadach naboru, Radzie Ekspertów i liście wyróżnionych w poprzedniej edycji, znajdują się na stronie plebiscytu: musthave.lodzdesign.com.

Szczegóły programowe Łódź Design Festival 2022 można śledzić na stronie lodzdesign.com oraz w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter.

    Więcej o:

Skomentuj:

Łódź Design Festival 2022 pod hasłem RE:GENERACJA