Ludwik do naczyń kończy 60 lat i wciąż jest nr 1 w Polsce
To najbardziej popularny detergent do zmywania naczyń w Polsce. Znajomość tego produktu spontanicznie wyraża 70 proc. Polaków, jak wynika z badania przeprowadzonego na Panelu Ariadna. Ludwik, o którym mowa, został opracowany w 1964 roku w Górze Kalwarii koło Warszawy i w tym roku obchodzi swoje 60. urodziny. Pomimo upływu lat i rosnącej konkurencji nadal utrzymuje silną pozycję. Według danych firmy badawczej NielsenIQ udział Ludwika wolumenowy na rynku w 2023 roku wyniósł 31,3 proc. Co więcej, producent płynu do mycia naczyń Ludwik, Grupa INCO, odnotował ostatnio wzrost sprzedaży tego produktu o 37 proc. rok do roku.
Pierwszy polski płyn do mycia naczyń
Ludwik pojawił się na rynku kilka lat po wprowadzeniu podobnego produktu w Stanach Zjednoczonych. Jego receptura została opracowana w 1964 roku w fabryce w Górze Kalwarii, niedaleko Warszawy. Kampania reklamowa "Ludwiku, do rondla" miała na celu zachęcenie mężczyzn do aktywnego udziału w kuchennych obowiązkach, wspierając swoje żony. Pomimo upływu lat pozostaje niekwestionowanym liderem na polskim rynku jako pierwszy płyn do mycia naczyń, obchodząc swoje 60-lecie.
Przez 60 lat istnienia na rynku płyn do mycia naczyń Ludwik ulegał zmianom, ale najważniejsze było utrzymywanie wysokiej jakości, podążanie za potrzebami klientów i wprowadzanie nowych koncepcji technologicznych. Rozwijaliśmy także asortyment pod marką Ludwik, między innymi o produkty do zmywarek. To, co obecnie jest dla nas najważniejsze, to łączenie skutecznej formuły z troską o środowisko w postaci linii Ludwik Ekologiczny, certyfikowanej EU Ecolabel, z butelkami PET wykonanymi w 98 proc. z materiału pochodzącego z recyklingu. Dzięki latom zaangażowania i pracy udało się nam utrzymać jego wysoką pozycję na rynku, notując dynamikę sprzedaży na poziomie 37 proc. w minionym roku.
W momencie debiutu na rynku płyn do mycia naczyń Ludwik był produktem niepowtarzalnym, nie spotykał się z konkurencją. Obecnie rynek ten jest znacząco bardziej zróżnicowany. Udział Ludwika w całkowitej sprzedaży płynów do naczyń w Polsce wyniósł mimo to 31 proc. pod względem ilościowym w 2023 roku, co czyni go liderem w tej kategorii (źródło: NielsenIQ).
Ludwika i jego... rodzina
Przez sześć dekad istnienia na rynku seria produktów Ludwik znacząco się rozrosła. Największą popularnością pod względem sprzedaży cieszy się płyn do mycia naczyń Ludwik o zapachu cytrynowym, który został wprowadzony na rynek w 1995 roku. Jednakże oryginalna wersja miętowa nadal cieszy się uznaniem wśród klientów. Produkt ten corocznie otrzymuje uznanie w postaci branżowych nagród. Ogromną popularnością również cieszą się ekologiczne tabletki do zmywarek, które w 2023 roku zanotowały wzrost sprzedaży o 27 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, oraz płyny do mycia szyb. W minionym roku marka Ludwik zajęła drugie miejsce na polskim rynku pod względem wartości sprzedaży w PLN oraz liczby sprzedanych sztuk w kategorii płynów do mycia szyb wg danych NielsenIQ.[1]
Urodziny na zielono
W roku 2024 markowy płyn do mycia naczyń Ludwik świętuje 60 lat na rynku. Z tej okazji producent, Grupa INCO, wprowadziła do oferty specjalną kolekcję płynów do naczyń w zielonych butelkach, nawiązujących do kultowego koloru płynu z dawnych lat, kiedy sprzedawany był w szklanych, przeźroczystych opakowaniach. Te jubileuszowe płyny są już dostępne w sklepach w dwóch wariantach zapachowych – popularnym cytrynowym oraz miętowym.
Firma z historią
Płyn do mycia naczyń Ludwik, mimo upływu lat, pozostaje polską marką. Jest on wytwarzany przez Grupę INCO, która od 1947 roku odnosi sukcesy na rynku, zatrudniając około 700 pracowników w różnych zakładach produkcyjnych w Górze Kalwarii, Suszu, Izabelinie, Koniecpolu i Borowie. Oprócz środków do czyszczenia firma produkuje również nawozy ogrodnicze i opakowania. Wśród innych popularnych produktów Grupy INCO znajdują się: pasta do butów Buwi, nawóz Florovit oraz środek na brodawki Brodacid. Mimo dużej konkurencji na rodzimym rynku, firma rozwija się, a dynamika wzrostu w 2023 roku wyniosła ponad 14 proc. Eksport stanowi jedynie 10 proc. sprzedanych produktów Grupy INCO, podczas gdy aż 90 proc. zbywa się na terenie Polski.
***
METODOLOGIA. Badanie świadomości marki Ludwik zostało przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1102 respondentów. Kwoty zostały dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 8 - 11 marca 2024. Metoda: CAWI.
[1] Grupa Inco za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Drug), sprzedaż wartościowa w PLN oraz ilościowa w sztukach w okresie skumulowanym W01-W52 2023, w kategorii: Płyny do mycia szyb, wyłączając marki własne.
- Więcej o:
Targi Slow Weekend #Prezenty już 7-8 grudnia na PGE Narodowym
TRŁ ZIMA! - największe przedświąteczne targi stolicy już 30.11-1.12.2024 r.
180-metrowy apartament na warszawskiej Białołęce z nagrodą European Property Awards
Konkurs „Roca One Day Design Challenge” 2024 już 28 listopada w BUW w Warszawie – zarejestruj swój udział!
Laureaci konkursu Dobry Wzór 2024
Jubileuszowe Targi Slow Weekend i nowe wyróżnienia dla polskich marek
Thermomix® sprawi, że święta będą wyjątkowe! Poznaj limitowaną wersję urządzenia
Premiera lamp STORM od Gie El na Warsaw Home & Contract