Noże i obieraczki, czyli... 0,5 kg warzyw dziennie na Twoim talerzu

sponsorowany

Warzywa i owoce są niezbędne w diecie każdego z nas. Codziennie powinniśmy ich zjadać co najmniej pół kilograma, ale ciągle większość twierdzi, że to zadanie niewykonalne. Wiele osób nie przepada ani za warzywami, ani za owocami. Inni nie chcą ich przygotowywać, uważając, że obieranie i krojenie warzyw zajmuje mnóstwo czasu i wymaga dużego wysiłku. Czy istnieją zatem argumenty, które mogą przekonać do jedzenia warzyw i owoców w odpowiedniej ilości? Tak, oto one.

.
.
Victorinox

Zdrowie – może Ci towarzyszyć przez całe życie

Warzywa i owoce to prawdziwa skarbnica witamin i składników mineralnych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Zawierają niewiele węglowodanów i spore ilości wody, a przez to nie podnoszą gwałtownie poziomu cukru, jednocześnie zapobiegając tak zwanym niedoborom pokarmowym. Jeśli więc chcesz zachować zdrowie i urodę, jedz warzywa i owoce.

Trudno wyliczyć wszelkie dobroczynne składniki znajdujące się w warzywach, ale warto wiedzieć, że zawierają one mnóstwo beta-karotenu i witamin: A, B, C, E, K i PP, które regulują wszystkie najważniejsze procesy zachodzące w organizmie człowieka. Dzięki odpowiedniej ilości witamin sprawnie przebiega trawienie, na dobrym poziomie utrzymuje się odporność, rany goją się szybko, a cholesterol jest w normie. Witaminy to także doskonały wzrok, prawidłowe ciśnienie krwi i nienaganna praca całego układu sercowo-naczyniowego. Z kolei minerały, które znajdują się w warzywach, takie jak sód, potas, wapń, mangan, żelazo czy cynk, pomagają w stabilizacji gospodarki hormonalnej. Niezwykle cenny błonnik utrzymuje glukozę we krwi oraz metabolizm na właściwym poziomie, zapobiega rozwojowi nowotworów i wspiera walkę z nadmiernym przyrostem masy ciała.

.
.
Victorinox

Noże i obieraczki do warzyw – odpowiednie narzędzia ułatwią Ci przygotowywanie posiłków

Przygotowywanie warzyw wymaga jednak nieco pracy, ale wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie noże i obieraczki do warzyw, chociażby te marki Victorinox. Te drobne akcesoria kuchenne umożliwią obieranie i krojenie warzyw bez wysiłku i poczucia straty czasu.

W każdej kuchni nie może przecież zabraknąć tak zwanych jarzyniaków, czyli małych, krótkich noży występujących w trzech odmianach: z prostym ostrzem, z ząbkami i z ostrzem zaokrąglonym. Niewielkie noże z prostym ostrzem przeznaczone są do krojenia warzyw w plastry lub kostkę. Nożyki z ząbkami są idealne do obierania warzyw i owoców z grubą skórką, a więc do cytryn, pomarańczy czy mandarynek. Z kolei nożyki z zaokrąglonymi ostrzami są idealne do obierania wszelkich warzyw i owoców oraz do ich wydrążania.

.
.
Victorinox

Ogromną popularnością cieszą się też obieraczki do warzyw, które znacznie ułatwiają i przyspieszają prace w kuchni. Obieranie warzyw nożykami wymaga sporej wprawy, a obieraczka sprawdza się nawet w dłoni początkującego domowego kucharza. Za jej pomocą można zdejmować bardzo cienką warstwę skórki, a więc warzywa będą wykorzystane niemal w stu procentach.

Obieraczki od Victorinox są niezwykle praktyczne. Ostrza wykonane ze stali węglowej pozostają bardzo długo ostre, a świetnie zaprojektowane, ergonomiczne rączki gwarantują wielką wygodę w czasie pracy. Obieraczki wykonano w fantastycznych, pastelowych kolorach, co sprawia, że wpisują się świetnie w nowoczesne wnętrza kuchenne.

Warto także wiedzieć, że wszystkie wspomniane produkty marki Victorinox można bez obaw myć w zmywarce, co sprawi, że ich użytkowanie będzie proste i przyjemne, a obieraczki i nożyki będą się doskonale prezentować przez długie lata.

.
.
Victorinox

Smaki jak ze snu – warzywa na milion sposobów, których wcześniej nie znałeś

Przyzwyczajeni do tradycyjnej kuchni, często nie zdajemy sobie sprawy, że na świecie istnieją inne smaki niż znienawidzona przez wielu marchewka z groszkiem i mizeria pojawiająca się na niedzielnym stole wraz z tradycyjnym schabowym.

Jeśli więc na serio potraktujemy zalecenia lekarzy i dietetyków, spróbujmy warzyw i owoców w różnych postaciach. Może czas, by fasolkę szparagową polaną masłem zastąpić tą podawaną na sposób koreański. Może warto zamiast chipsów pochrupać surową marchewkę pokrojoną w cieniutkie słupki i obrany seler naciowy zjeść w towarzystwie pysznego hummusu. Może zamiast gotowych surówek z mnóstwem chemicznych dodatków, przyrządzić domową wersję colesława i dostrzec prawdziwe, naturalne smaki warzyw i owoców.

    Więcej o:

Skomentuj:

Noże i obieraczki, czyli... 0,5 kg warzyw dziennie na Twoim talerzu