Kiosk - kup onlineKiosk - Ladnydom.pl

TRŁ ZIMA! Co pokażą wystawcy w trakcie grudniowej odsłony targów?

mat. prasowe

W trakcie przedświątecznej edycji Targów Rzeczy Ładnych TRŁ/ZIMA!, które odbędą się w weekend, 11 i 12 grudnia 2021 r., na Stadionie Narodowym w Warszawie, swoją ofertę zaprezentuje 320 wystawców. Przybliżamy sylwetki i prace wybranych twórców.

TRŁ ZIMA! Co pokażą wystawcy w trakcie grudniowej odsłony targów?
TRŁ ZIMA! Co pokażą wystawcy w trakcie grudniowej odsłony targów?
mat. prasowe

PLAKATY: BLOW UP PRESS

Wydawnictwo BLOW UP PRESS działa od 2012 roku. Założone przez dwójkę zapaleńców, początkowo działało jako wydawnictwo internetowe publikując e-miesięcznik “doc! photo magazine”, w całości poświęcony współczesnej fotografii dokumentalnej. Wkrótce pojawił się także e-kwartalnik “contra doc!”, w którym publikowane były fotograficzne cykle artystyczne. Oba tytuły były dostępne jako bezpłatne pliki pdf do pobrania bezpośrednio ze strony wydawnictwa. Wsłuchując się w ciągłe pytania o wydanie papierowe magazynu, po kilku próbnych jego wydaniach, w 2016 roku ukazał się pierwszy drukowany numer kwartalnika “doc! photo magazine”, powstałego z połączenia obu internetowych publikacji BLOW UP PRESS.

Rok później BLOW UP PRESS zaczął także wydawać monografie książkowe. Rynkowy sukces pierwszej książki, “9 bram, z powrotem ani jednej” Agaty Grzybowskiej, stał się kołem napędowym dla kolejnych. Dzisiaj BLOW UP PRESS może pochwalić się ośmioma książkami, które zdobywają uznanie wśród czytelników i krytyków na całym świecie i które poruszają tematy skłaniające do myślenia, co jest odzwierciedleniem dewizy firmy: When the story matters. BUP współpracuje z wschodzącymi i uznanymi fotografami z całego świata.

BLOW UP PRESS bierze aktywny udział w krajowych i zagranicznych wydarzeniach książkowych i fotograficznych. W ciągu roku charakterystyczne czarne stoisko pojawia się na najważniejszych imprezach targowych i festiwalach od USA (Printed Matter’s) i Kanady (Vancouver Art Book Fair), poprzez całą Europę (Polycopies, photo basel, I Never Read, MIA Photo Fair, Fiebre Photobook Festival, Unseen, Charta Photobook Festival, Vienna Art Book Fair), aż po Chiny (abC Art Book Fair oraz UNFOLD Art Book Fair), często będąc jedynym wydawnictwem z Polski.

Od 2020 roku BLOW UP PRESS organizuje także konkurs na książkę fotograficzną BUP Book Award, w którym nagrodą główną jest przeniesienie projektu fotograficznego na format książki oraz jej wydanie. Laureatami dotychczasowych edycji są Tomasz Laczny (“Erna Helena Ania”) oraz Henrik Strömberg & Jens Soneryd (“object amnesic: a compost manifesto”) za rok 2020 oraz Rebecca Topakian (“Dame Gulizar and Other Love Stories”) za rok 2021.

  • blowuppress.eu          
  • www.facebook.com/BUPpress
  • www.instagram.com/blow_up_press/

AKCESORIA: coucou

Coucou /kuku/ to marka wrażliwa na otaczające piękno, to wieloletnia przyjaźń i wspólna pasja do tworzenia rzeczy wyjątkowych. Inspiracją jest tu natura - jej różnorodność, bogactwo barw oraz kształtów. To ona nadaje rytm i pęd kreatywnej pracy, dlatego akcesoria coucou to dodatki o niebanalnych formach i kolorach stworzonych od podstaw. Za powstaniem coucou stoją Beata i Ewa, dwie przyjaciółki, które połączyły studia projektowe i wspólne zamiłowanie do sztuki oraz rękodzieła. Każdy z produktów powstaje ręcznie w zaciszu ich małego, wrocławskiego studio. Pracują z bezpiecznym w użyciu gipsem polimerowym i akrylowymi pigmentami, a proces produkcyjny starają się opierać na idei zero waste. Wierzą, że tworzone przez nie dodatki dopełnią i podniosą estetykę każdego wnętrza. W ich ofercie znajdują się akcesoria wystroju wnętrz, takie jak: świeczniki, podstawki i tace, organizery oraz lusterka.

  • Beata Krawiec, Ewa Chrzanowska
  • #coucoufamily

WELLNESS/EKO: D’ALCHÉMY

D’ALCHÉMY to marka naturalnych i organicznych preparatów pielęgnacyjnych o działaniu przeciwzmarszczkowym. Inspiracja filozofią średniowiecznych alchemików - prekursorów współczesnych nauk medycznych - widoczna jest zarówno w odniesieniu do nazwy marki jak i w jej holistycznym podejściu do pielęgnacji skóry.

Eleganckie, ciemne opakowania ze szkła biofotonicznego skrywają bogate, zaawansowane receptury opracowane na bazie starannie dobranych substancji wyłącznie pochodzenia roślinnego: czystych olejków eterycznych, ekstraktów, olejów i aktywnych biologicznie hydrolatów. Niezwykłe konsystencje i urzekające zapachy kosmetyków D’ALCHÉMY uprzyjemniają codzienny rytuał pielęgnacyjny, gwarantując spektakularne i trwałe efekty. Skóra odzyskuje blask i młodszy, atrakcyjny wygląd. „Naturalne piękno” według D’ALCHÉMY to przede wszystkim olśniewającą cera, będąca odzwierciedleniem dwóch czynników: zdrowia skóry i zrównoważonego podejścia do życia.

  • dalchemyskincare.com
  • instagram.com/dalchemyskincare
  • facebook.com/DALCHEMYskincare

CERAMIKA I SZKŁO: DE MALÉ CERAMICS

"Mam na imię Kasia Demale i jestem twórczynią marki DE MALÉ CERAMICS, która powstała z wielkiej potrzeby tworzenia i z zachwytu nad niesamowitym materiałem, jakim jest glina. Natura i podróże odgrywają dużą rolę w procesie projektowania mojej ceramiki. Inspirują mnie kolory natury, które są niewyczerpanym źródłem pomysłów, ale także architektura i sztuka – wszystkie obrazy, które czerpię z podróży, krążą w mojej głowie i przekładają się potem na pociągnięcia pędzla na ceramice. Każda rzecz jest wyjątkowa i ma niepowtarzalny motyw – ta wyjątkowość ma przypominać o tym, że każdy egzemplarz jest ręcznie robiony i nie jest częścią masowej produkcji. DE MALÉ CERAMICS to przede wszystkim ceramika użytkowa i dekoracyjna - kamionkowe czarki, kubki, talerze, miski toczone na kole."

demaleceramics.wordpress.com

CERAMIKA I SZKŁO: GLITCH LAB 

GLITCH LAB to trzyosobowy kolektyw twórczych osobowości, którym przeszkadza obojętność na ważkie dziś tematy. Zespół, wybierając tworzywo porcelanowe pochodzące z trzeciego gatunku jako melodie pod swoje protest songi, chce pokazać siłę materiału, skomplikowaną strukturę procesu oraz podważyć znaczenie tworzenia nowych produktów. Nazwa zespołu wywodzi się od angielskiego słowa Glitch, które oznacza błąd systemu.

Na ich stoisku będzie można kupić unikatowe, kolekcjonerskie projekty kwestionujące zasadność odrzucenia III gatunku jako znacznie gorszego. Prace sprzedawane będą na wagę, co stawia pytanie o relację ceny i wartości oraz siły, jaką nadaje jej kontekst interwencji artystycznej. Każdy z dostępnych produktów otrzymał od kolektywu ręcznie namalowaną złotą koronę.

Zespół Glitch: Arkadiusz Szwed, Marta Łempicka Joanna Rymaszewska

  • instagram: @gltch_lab
  • facebook: Glitch Lab
  • #glitchlab #fucktheporcelain

STREFA ELLE (moda, biżuteria, dodatki): MAAR

Marka Maar została założona przez Agatę Wojtczak i Antoniego Bielawskiego – absolwentów wydziału wzornictwa na ASP, od wielu lat związanych z polską branżą kreatywną. Ich biżuteria to nieoczywiste charakterystyczne formy i mocna kropla koloru. Projektanci inspirują się pięknem natury, egzotycznymi podróżami, postmodernistycznym designem i sztuką. Biżuteria Maar wykonywana jest ręcznie w Polsce (w większości w pracowni projektantów na warszawskiej Pradze), za pomocą tradycyjnych metod złotniczych i częściowo nowoczesnych technologii.

W 2021 roku marka MAAR została wyróżniona w plebiscycie MUST HAVE 2021 organizowanym przez Łódź Design Festival.

  • maarjewellery.pl
  • instagram.com/maarjewellery
  • facebook.com/Maarjewellery

TEKSTYLIA: MAJA LAPTOS STUDIO

MAJA LAPTOS STUDIO stworzone zostało przez Maję Laptos, z pasji do wnętrz, po latach doświadczeń w projektowaniu poduszek dekoracyjnych. Marzeniem Mai było projektować ponadczasowe i jedyne w swoim rodzaju poduszki, które wykroczą poza tradycyjną formę i styl tego rodzaju dodatków.

„Poduszki tworzę dla tych, którzy jak ja, kochają dobry design i otaczają się przedmiotami wyjątkowymi, nieoczywistymi i ponadczasowymi, nie podążając ślepo za trendami.”

To podejście jest obecne we wszystkich projektach Studia. Kolekcje Insectarium, Curiosities, Corals oraz Wonderland i Geometry zostały zaprojektowane dzięki wielu poszukiwaniom i inspiracjom. Wszystkie kolekcje są tworzone ręcznie w pracowni w Gdańsku, z tkanin i ozdobnych dodatków pasmanteryjnych – wypustek, chwostów oraz ozdobnych taśm, wyszukiwanych specjalnie w Polsce i zagranicą. Każda poszewka zszywana jest z dbałością o najmniejszy detal, a cały proces powstawania nowego modelu może trwać wiele tygodni.

"Najbardziej wymagającym klientom studio oferuje usługi personalizacji oraz “na zamówienie”, tak abyśmy mogli doradzić w wyborze tkaniny, jej barwy, pasmanterii oraz koloru haftU - lub stworzyć dla nich całkowicie nowy wzór haftu i taĘ jedyną, niepowtarzalną poduszkę. Poduszkę, która zachwyca.”

  • majalaptos.com
  • Instagram & FB: #majalaptos_studio
  • promo video: instagram.com/tv/CWBqlF3vsQJ/

DZIECKO: Playeress

Playeress to ekipa dziewczyn z Warszawy, które stworzyły "Who's She?" – feministyczną grę planszową, która okazała się hitem Kickstartera, zbierając ponad pół miliona dolarów(!) na realizację projektu. Zasady gry przypominają "Zgadnij, kto to?", jednak różnica jest zasadnicza - nie można zadawać pytań o wygląd, A tylko o osiągnięcia kobiet z planszy. Każdy komplet zawiera 28 "herstorii" – od Hatszepsut po Chimamandę i Malalę.

TRŁ ZIMA to też debiut BOOBa – ich ciało-pozytywnej gry memory, która promuje self-love i celebruje odmienność.

"Zestaw zawiera 14 par drewnianych żetonów z cyckami, pokazując, że bez względu na kształt, rozmiar czy kolor, wszystkie cycki są super!"

Oprócz gier, dziewczyny mogą pochwalić się sporym arsenałem inspirujących gadżetów, takich jak zdrapki z Curie-Skłodowską czy breloki z Fridą. Nie zabraknie też pierwszego projektu Zuzi Kozerskiej-Girard (założycielki Playeress), czyli grawerowanych wałków od Valek.

  • playeress.com
  • FB @byplayeress
  • IG @playeress

TEKSTYLIA: PRZĘDZA JĘDZA

Przędza Jędza na co dzień przeplata projektowanie graficzne i tekstylne. Medium, którym najczęściej posługuje się autorka, Karolina Kurpiewska, to ręcznie tkane żakardy. zarówno projekty graficzne (sploty przeniesione na papier), jak i tekstylia to unikatowe produkty z widoczną strukturą i detalami splotów. Projektująca łączy grafikę projektową, tworzenie ilustracji, tkanin i krótkich serii produktów użytkowych.

  • instagram.com/przedza.jedza/
  • instagram.com/kurpiewskakarolina/
  • przedzajedza.pl

CERAMIKA I SZKŁO: Richie Acapulco

Richie Acapulco to mała manufaktura, stworzona przez Agnieszkę Kożuchowską, artystkę i absolwentkę Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Powstała z myślą o tworzeniu rzeczy unikatowych, dających dużo radości odbiorcy. Ceramika, którą tworzy, ma swoje korzenie w ilustracji i obserwacji otaczającego nas świata.

Agnieszka Kożuchowska zaprojektowała kilim „Las” inspirując się historią prababci, która jeszcze przed wojną założyła artystyczną wytwórnię kilimów w swoim dworze w Czeremchowie. Prababcia współpracowała z wybitnymi artystami, takimi jak Władysław Strzemiński, Karol i Zofia Stryjeńscy, Kazimierz Sichulski, zaś po II wojnie ze słynną wytwórnią Ład. Do dziś przetrwały przedwojenne projekty kilimów, które wytwarzane były w Czeremchowie, w tym według starych wzorów Stanisława Wyspiańskiego.

"Historia prababci zainspirowała mnie do stworzenia projektu, który będzie zarazem kontynuacją rodzinnej tradycji, jak i wniesie wartości dotychczas niespotykane w sztuce kilimkarskiej. Żmudnie i precyzyjnie tkany przez ponad półtora miesiąca (prawie codziennie), "Las" stanowił ogromne wyzwanie. Powstało pytanie: czy uda się zupełnie niezgeometryzowaną ilustrację o organicznych i nieregularnych kształtach przenieść na kilim? Moim celem było stworzenie czegoś nowatorskiego. W miarę powstawania "Lasu" nabierałam pewności, że uda się przenieść moje ilustracje na tkaninę w taki sposób, jaki sobie wyobraziłam, przy użyciu dużej liczby szczegółów, choć będzie to wymagało większej ilości czasu i cierpliwości. Wszystko to złożyło się na – moim zdaniem – niepowtarzalny efekt"– mówi Agnieszka Kożuchowska.

Kilim "Las" jest hołdem dla natury i form, jakie ona wytwarza. Dla projektantki „Las” jest spokojem, tajemniczą ostoją, w której może się zatopić. Jednocześnie „Las” pozostaje tętniącą życiem zagadką.

  • instagram.com/richieacapulco

CERAMIKA I SZKŁO: Ronja Ceramics

"Ronja Ceramics to Karolina Grzegorczyk i Wiktoria Rutkowska. Od 4 lat tworzymy razem pracownię ceramiczną, w której robimy różne rzeczy. Takie, których można używać i się nimi cieszyć. Takie, w które wkładamy kawałek swojej myśli i dotyku. Nasze naczynia są minimalistyczne, proste i spokojne, żeby mogły służyć w różnych przestrzeniach: w kuchni, w kawiarni, na łące. Każda rzecz jest wynikiem naszego procesu przegadywania, projektowania i eksperymentowania. Każda jest wytaczana na kole, odlewana lub lepiona ręcznie. Nasze naczynia można łączyć ze sobą w swobodne konstelacje i zestawy, tak jak tylko wam się spodoba. Chcemy, by każda osoba mogła sama zdecydować o kształcie swojej domowej zastawy."

ronjaceramics.com

STREFA ELLE: Senses Candle

"Senses Candle do manufaktura, w której ręcznie tworzymy świece z wosku sojowego oraz naturalnych olejków eterycznych. Nasze autorskie kompozycje zapachowe sprawią, że zapomnisz o otaczającym Cię świecie. Niepowtarzalne, delikatne aromaty inspirowane są naturą oraz podróżami. Można wybierać spośród 6 ciekawych zapachów: od pobudzającej trawy cytrynowej, poprzez kojący zapach jaśminu i lawendy, po łagodzące stres połączenie olejku sandałowego z cedrowym. Nasze świece są w pełni naturalne, nie zawierają szkodliwej parafiny. Przykładamy bardzo dużą wagę do jakości naszych produktów. Chcemy, aby nasze świece były zdrowe oraz pięknie prezentowały się w każdej przestrzeni."

sensescandle.pl

STREFA ELLE: Turtle Story

"Wierzymy w świat, w którym jakość i świadome wybory mają znaczenie. Wszystkie akcesoria wykonujemy ręcznie w naszym rodzinnym warsztacie, używając tradycyjnych maszyn rzemieślniczych. Uwielbiamy modę, co kilka miesięcy tworzymy niewielkie kolekcje inspirowane nowymi trendami, ale naszą planetę kochamy jeszcze bardziej. Wszystkie produkty Turtle Story powstają z włoskiego szylkretu – nie ropopochodnego i hipoalergicznego tworzywa syntetycznego, którego bazą jest pulpa drzewna. Dbamy o każdy szczegół, od ekologicznych opakowań, po proces produkcji, który jest totalnie zero waste. Nasz zespół to nasza rodzina, mamy ogromne szczęście, że pracujemy z tak utalentowanymi ludźmi."

instagram.com/turtlestory_official

CERAMIKA I SZKŁO: ZACZYN

ZACZYN łączy współczesne wzornictwo, doświadczenie rzemieślników i posiadające wieloletnią tradycję fabryki. Dzięki starannie wyselekcjonowanym materiałom, wypracowanym na przestrzeni lat specjalizacjom i projektowej tożsamości, ZACZYN oferuje produkty wysokiej jakości, o ponadczasowym, wyjątkowym charakterze. Wśród fabryk współpracujących z marką ZACZYN znajdziemy takie, jak Hefra czy Zakłady Porcelany Stołowej „Karolina”. Technologiczna produkcja uzupełniona jest o pracę rzemieślników.

"Ważny jest dla nas aspekt środowiska i wspieranie lokalnych wytwórców, dlatego marka ZACZYN świadomie buduje sieć kontaktów z producentami, dostawcami i dystrybutorami."

Założycielami marki ZACZYN są Marta Niemywska-Grynasz i Dawid Grynasz. To tutaj spotyka się pierwiastek ludzki z technologią, a doświadczenie z wizją.

  • wzaczynstudio.com
  • FB:  zaczyn.studio
  • IG: zaczyn_studio

CERAMIKA I SZKŁO: ÅOOMI Studio

ÅOOMI Studio to niewielka polska marka ceramiczna z wielkimi marzeniami i ogromnym sercem. Misją ÅOOMI jest codzienne wywoływanie radości poprzez dostarczanie ceramiki do domów na całym świecie… i dopilnowanie, żeby żadna owsianka nie wystygła zbyt szybko. Jak to wszystko się zaczęło? Założycielka ÅOOMI Studio, Patrycja, po zakończeniu nauki na Akademii Sztuk Pięknych zaprojektowała ceramikę, w której zakochał się cały świat kawy. W małej pracowni na Śląsku powstają, talerze, miski i kubki, z których kawy można napić się nie tylko w Polsce i Europie, ale także w Kuwejcie, na Filipinach czy w Kanadzie. ÅOOMI narodziło się z zainteresowania teksturą, zachwytem nad rękodziełem i z inspiracji zmiennym polskim krajobrazem. Minimalizm, proste formy, ręczne wykończenie każdego produktu i subtelne kolory to znaki szczególne marki.

  • aoomistudio.com
  • IG: @aoomistudio
  • facebook.com/aoomistudio

MEBLE: Plywood Project

Plywood Project to marka, którą tworzy duet – Dariusz Gapski i Katarzyna Kućko. Darek to mózg i kręgosłup całej tej firmy. Projektuje meble, dba o każdy detal przy produkcji i nie tylko. To on zapoczątkował kolekcjĘ Frisk, to on na początku, przez długi czas, robił wszystko - zaczynając od rysowania, poprzez szukanie odpowiedniego materiału do produkcji (co, uwierzcie, nie jest łatwe!), wypracował techniki szlifowania i olejowania mebli tak, żeby móc przekazać pałeczkę dalej. To dzięki jego precyzji i zamiłowaniu do nieskazitelnych detali możecie cieszyć się w domach opływowymi i niesamowicie aksamitnymi w dotyku meblami. A Kasia jest typowym zadaniowcem. Lubi porządkować, kończyć zadania, układać. Robi zdjęcia, pilnuje kontaktów, byście czuli, że rozmawiacie z człowiekiem, który wie o waszym zamówieniu wszystko, a nie z botem czy automatyczną sekretarką. Nienawidzi robić jednej rzeczy - to, co robi, wychodzi jej tylko wtedy, kiedy ma kilka rzeczy na raz do ogarnięcia. Oboje pilnują, żeby każdy aspekt tej firmy był wyjątkowy. Chcą znać każdego posiadacza Friska, a największą satysfakcję daje im pozytywny odzew klientów na efekt ich pracy.

  • instagram.com/plywood_pro
  • plywoodproject.pl

AKCESORIA: Szaromi

Szaromi to mała pracownia, założona przez absolwenta Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej - Macieja Rakowskiego, tworząca niezwykłe przedmioty użytkowe z papieru. Autorska marka powstała z pasji tworzenia pięknych przedmiotów i fascynacji odręcznym pismem, szkicem oraz analogową czarno-białą fotografią. Pracownia powstała w wyniku niekończących się przemyśleń o odcieniach szarości i tonacjach czerni. Szaromi tworzy minimalistyczne przedmioty, które zaciekawiają detalem. Wszystkie materiały użyte do produkcji są starannie wyselekcjonowane. Pracownia dużą wagę przykłada do wysmakowania kolorystycznego, subtelności faktur i wykończeń tworzonych przedmiotów. Wszystkie produkty wykonywane są własnoręcznie w niewielkich nakładach.

Finalny produkt sprawia wrażenie oczywistego - tak, jakby każdy element pasował do wszystkich pozostałych. A tak naprawdę jest efektem długiej pracy, w trakcie której powstaje wiele prototypów. Zaprojektowane produkty są opowieścią o tęsknocie za materialnością przedmiotów. To opowieść o fakturze papieru wyczuwalnej pod palcem, o emocjach ukrytych w odręcznym piśmie, szkicu, o chwilach uchwyconych obiektywem aparatu. Minimalistyczna, pełna oddechu forma przedmiotów sprawia, że to zdjęcia, słowa, szkice wychodzą na pierwszy plan, a sam produkt staje się dla nich tylko spokojnym tłem.

W ofercie marki znaleźć można takie produkty, jak albumy na zdjęcia inspirowane starymi albumami oraz ramki na zdjęcia ozdobione subtelnym rozdarciem papieru. Nowością w ofercie jest zestaw kółeczek do pakowania prezentów oraz szkicownik, który można rozwiązać, zarysować luźne kartki oraz okładkę, a całość ponownie związać. Ciekawym dodatkiem w ofercie są ekspresyjne miniatury autorstwa artystki plastyczki Krystyny Rakowskiej.

  • szaromi.com
  • IG: @_szaromi_
  • FB: @studio.szaromi

Skomentuj:

TRŁ ZIMA! Co pokażą wystawcy w trakcie grudniowej odsłony targów?